Proponuję zrobić tak:
- znaleźć normalnego elektryka, najlepiej takiego, który ogarnia budynek
- mówisz mu "panie elektryku, chcę mieć tutaj zamontowaną ładowarkę 3f 16A, jak się da, to z mojego licznika o tam, jak się nie da, to niech pan coś podpowie"
- elektryk ogląda instalację i patrzy co trzeba zrobić, żeby ta ładowarka się znalazła w odpowiednim miejscu, podaje ci jakąś tam orientacyjną wycenę (z fakturą byłoby jeszcze drożej).
- wysyłasz "wniosek o zmianę parametrów przyłącza energetycznego/przyłączenie do sieci/zwiększenie mocy przyłączeniowej" do dostawcy energii, zgodnie z tym co ci pan elektryk powie.
- po 3 tygodniach dostajesz warunki przyłączenia, które albo będą ci odpowiadać, albo nie, jak odpowiadają, to podpisujesz umowę i dzwonisz do elektryka, że jest robota do zrobienia
- elektryk robi swoje, możliwe, że nawet ci jakoś podłączy ten WC tymczasowo itp.
- powinieneś dostać od niego trochę dokumentów - schemat zmian, u mnie była konieczna kopia jego uprawnień, te dokumenty odsyłasz razem z wypełnionym i podbitym przez elektryka formularzem "zgłoszenie gotowości instalacji do podłączenia"
- czekasz swoje, przychodzi pan z zakładu energetycznego robi te zmiany, które są potrzebne po jego stronie (zależnie od zmiany może to być założenie plomby na zabezpieczenie przedlicznikowe i licznik, zmiana licznika, pociągnięcie przyłącza z trafostacji...)
- podłączasz i ładujesz
Ogólnie - szukasz swojego elektryka, nie żadnej tam specjalnej firmy od wallboxów itp. mówisz czego chcesz, on cię dalej pokieruje. Wallbox to nie jest żadna tam specjalna magia, którą trzeba optymalizować pod konkretny samochód - trochę bezpieczników, trochę prostej elektroniki (alb nieco bardziej skomplikowanej, ale ogólnie mało istotnej) i kabel. W Type2 masz zwyczajnie te 5 przewodów jak w gniazdku siłowym + 2 piny do wykrywania czy wtyczka jest, lub jeszcze nie jest podłączona do samochodu. Różnice w cenie to może 1000zł. Dla ciebie istotna jest kwestia autoryzacji użycia. Najprostsze po prostu wpinasz, te droższe mają jakieś tam czytniki rfid i odblokowujesz je kartą, jak masz Teslę, to bierzesz ich WC, bo można je ustawić tak, że jedynie konkretną Teslę da się podłączyć.
Co do warunków przyłączenia - nie da się powiedzieć jakie jest prawdopodobieństwo. Dostaniesz je tak czy inaczej, bo "muszę cię podłączyć", pytanie jak złożone będzie to podłączenie. Jest to też związane z jakimiś tam kosztami, dlatego ten dokument załatwiasz pierwszy.