Ionity, Blue Oval, pokładowa nawigacja i Fordpass

Marek P.

Zadomawiam się
Przymierzam się do jazdy Mach-e GT w dolomity Włoskie (ok. 1250 km). W aplikacji Ionity pokazało mi ładowarki co dwieście kilkadziesiąt km. Jadę z W-wy (100% ładowane w garażu) później Radomsko, Ostrawa, Hochleiten (przed Wiedniem) i jeszcze dwie w Austrii. Z aplikacji Ionity przerzuciłem do Google Maps i dodałem inne cele po drodze. Wykupiłem abonament w Ionity (za ok. 70 zł) dający w Polsce zniżkę na 2,10/ kWh a w innych krajach ok 30%. Po powrocie zamierzam zrezygnować, co Ionity dopuszcza. Niestety mój Mach do tej pory pobierał moc poniżej 100 kW (teraz podobno 115 kW i od 80 do 90% ma trwać ok 15 min.
W garażu zwalnia na AC dopiero po 95%.
Mam nadzieję, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem. Dam znać po powrocie.
 

miken

Zadomawiam się
Przymierzam się do jazdy Mach-e GT w dolomity Włoskie (ok. 1250 km). W aplikacji Ionity pokazało mi ładowarki co dwieście kilkadziesiąt km. Jadę z W-wy (100% ładowane w garażu) później Radomsko, Ostrawa, Hochleiten (przed Wiedniem) i jeszcze dwie w Austrii. Z aplikacji Ionity przerzuciłem do Google Maps i dodałem inne cele po drodze. Wykupiłem abonament w Ionity (za ok. 70 zł) dający w Polsce zniżkę na 2,10/ kWh a w innych krajach ok 30%. Po powrocie zamierzam zrezygnować, co Ionity dopuszcza. Niestety mój Mach do tej pory pobierał moc poniżej 100 kW (teraz podobno 115 kW i od 80 do 90% ma trwać ok 15 min.
W garażu zwalnia na AC dopiero po 95%.
Mam nadzieję, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem. Dam znać po powrocie.

Masz GT z mniejszą baterią?

Jadąc ostatnio z Warszawy do Triestu, ładowałem się pierwszy raz w Ostrawie, dalej w Hochleiten, następnie Ionity Maribor.

W sumie pierwszy raz tak wycyrklowałem, bo zwykle potrzebuję (🚻) zatrzymać się w PL i to nawet 2 razy... 😅

Zanim uruchomili Ionity Radomsko, zatrzymywałem się zwykle na Noxity w Bełku... Ale to było podczas ...promocji... koedy w ogóle nie zwracałem uwagi na to ile sobie życzą za 1kWh...

BTW. Ostatnio Ford coś pozmieniał w dostępie do Ionity przez BO i nagle Słowenia i Chorwacja wypady z sieci... Plug&Charge nie działa, karta i aplikacja też... A tak przyjemnie było...

Jakby nie było, dobrej podróży... 😎
 

Marek P.

Zadomawiam się
Ja mam GT i pomimo dużej baterii zasięg jest mniejszy niż w innych wersjach. Przed wyjazdem wykupiłem najwyższy pakiet w Ionity i na wszelki wypadek sprawdziłem czy moja karta Greenway jest OK. Pierwsze ładowanie w Radomsku poszło dobrze. Następne w Ostrawie nic nie działało. Dzwoniłem do Ionity i do Greenway, ale nie pomogli. W końcu podszedł do mnie Czech, który w międzyczasie naładował Teslę i przyłożył swoją kartę. Naładowałem na jego koszt (nie chciał pieniędzy) i pojechałem dalej. Następne ładowanie w Hochleiten nic nie działało . Dojechałem do Wiednia na resztkach i tam znalazłem stację Smatriks. Karta Greenway nie działała, ale można było zapłacić kartą. Następne ładowania St. Lorenzen i Eisentreten podobnie, ale udawało się zapłacić kartą kredytową. Generalnie wszystko było antyreklamą tych firm.
Na szczęście na miejscu w Aleghe hotel miał własną ładowarkę AC i przez noc naładowałem do 100%.
Zobaczymy jak pójdzie w drodze powrotnej.
 

miken

Zadomawiam się
Ja mam GT i pomimo dużej baterii zasięg jest mniejszy niż w innych wersjach. Przed wyjazdem wykupiłem najwyższy pakiet w Ionity i na wszelki wypadek sprawdziłem czy moja karta Greenway jest OK. Pierwsze ładowanie w Radomsku poszło dobrze. Następne w Ostrawie nic nie działało. Dzwoniłem do Ionity i do Greenway, ale nie pomogli. W końcu podszedł do mnie Czech, który w międzyczasie naładował Teslę i przyłożył swoją kartę. Naładowałem na jego koszt (nie chciał pieniędzy) i pojechałem dalej. Następne ładowanie w Hochleiten nic nie działało . Dojechałem do Wiednia na resztkach i tam znalazłem stację Smatriks. Karta Greenway nie działała, ale można było zapłacić kartą. Następne ładowania St. Lorenzen i Eisentreten podobnie, ale udawało się zapłacić kartą kredytową. Generalnie wszystko było antyreklamą tych firm.
Na szczęście na miejscu w Aleghe hotel miał własną ładowarkę AC i przez noc naładowałem do 100%.
Zobaczymy jak pójdzie w drodze powrotnej.
Jakaś drama... 😱
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja mam GT i pomimo dużej baterii zasięg jest mniejszy niż w innych wersjach. Przed wyjazdem wykupiłem najwyższy pakiet w Ionity i na wszelki wypadek sprawdziłem czy moja karta Greenway jest OK. Pierwsze ładowanie w Radomsku poszło dobrze. Następne w Ostrawie nic nie działało.
Próbowałeś przez https://payment.ionity.eu ? Ewentualnie skan kodu QR na ładowarce, ale trzeba być ostrożnym i sprawdzić adres.
 

wemar

Fachowiec
Ja mam GT i pomimo dużej baterii zasięg jest mniejszy niż w innych wersjach.
GT ma większą konsumpcję energii, dlatego zasięg jest mniejszy.

Ze skanowaniem QR byłbym ostrożny, bo samo skanowanie może ściągnąć jakieś paskudztwo.
Jeśli karta nie działa, spróbuj aktywować ładowanie z appki Ionity lub Greenwaya - u tego drugiego włącz w opcjach "pokazuj stacje roamingowe".
 

safeto

Posiadacz elektryka
Nie działało przez abonament z apki ionity, czy ten abonament na ionity ale od forda?
Teraz faktycznie aż sprawdziłem - nie pokazuje w aplikacji forda ionity np. w chorwacji. To aby potem nie koliduje z plug&charge?
Nie dość że ford więcej kosi, to jeszcze mniej oferuje :/
 

wemar

Fachowiec
Funkcję plug&charge najlepiej jest wyłączyć, bo ma priorytet nad appką i jeśli będzie włączona to zawsze pobierze opłaty przez BlueOval gdzie jest dodatkowa prowizja. Poza tym aktywne plug&charge blokuje uruchomienie ładowania z appki Ionity i na niektórych roamingowych Greenway.
Appka Forda i nawigacja pokładowa nigdy nie były zgodne co do wyświetlania stacji ładowania i jednoczesnie żadna nie oddawała wiarygodnie wszystkich punktów, na których można było uruchomić ładowanie kartą BO. Pomijam fakt, że potrafiły nie pokazywać wielu szybkich ładowarek.
 

Marek P.

Zadomawiam się
Ja nie korzystam z aplikacji Forda. Mam apkę Ionity i kartę Greenway. Jutro wracam. Reinstalowałem apkę Ionity i mam nadzieję że będzie działać. Dam znać jak wrócę.
Ekran jak do tej pory się nie zawiesił, ale niektóre klawisze się od czasu do czasu zamrażają.
Ionity powiedziało, że jeśli będę musiał płacić 100% to mi zwrócą różnicę do poziomu wykupionego pakietu.
 

Marek P.

Zadomawiam się
Już wróciłem. Przed powrotem reinstalowałem apkę IONITY i działała bez zarzutu.
W sumie zużyłem 208 kWh za ok. 720 zł ( w tym za darmo miałem 85 kWh - dziwna awaria stacji ładowania, która ładowała ale mnie nie obciążyła). Gdybym płacił to doszłoby ok,33 EUR= ok. 80 zł, czyli razem wyszłoby ok.800 zł
Ekran nie zawiesił się ani razu. Ładowałem tylko na stacjach Ionity i ostatnie ładowanie w garażu do 100%.
Stacje: Eisentratten, St. Lorenzen, Hochleiten, Ostrawa, Radomsko, garaż.
Dziękuję wszystkim za rady i uwagi.
 
Top