Jadę sam trasę, to z nudów opiszę trasę

Michal

Moderator
Jeszcze słowo o ładowarce 400 kW Polenergia.
Duży gruby kabel i nawet mimo dużej długości lewą ręką ciężko było go skierować w gniazdo przy 10°C bo sztywny.
Z niewiadomych przyczyn ładowanie przerwane po dostarczeniu 55 kWh i nie dało się później wystartować ponownie od razu. Dopiero za 3 razem po odwieszeniu i ponownym podłączeniu wtyczki ruszyło.
FV przyszła prawie od razu na te 55 kWh, ale na drugą porcję ładowania nie mam do tej pory.
Na karcie widzę 2 blokady po 100 zł i jedną 96,24 zł (prawie dokładnie 55kWh x 1,75 zł/kWh bez grosza). Takie 100 zł to ~57 kWh ładowania, więc może tak rozłączają, zamiast założyć od razu druga blokadę? Bez sensu, ale ciężko ocenić po jednym ładowaniu, za parę godzin będę wracał i też ładował więcej niż 55 kWh i dowiemy się, czy takie rozłączanie po 55 kWh to u nich standard.

Ps. Kulczyk (z za grobu) wyciągnął mi z kieszeni 110 zł... Masakra to jest jakaś...
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
I jest nowa pod Poznaniem od Polenergii MOP Dąbrowka (obie strony) - dwie sztuki.
Chyba chodzi o MOP Dopiewiec (w stronę granicy) i MOP Konarzewo ( w stronę Warszawy).
 

Michal

Moderator
Polenergia rozlacza jak masz limit. Da sie go zwiekszyc.
Nie widzę tego nigdzie w aplikacji.

Nie mam w niej też w aplikacji tego drugiego ładowania. Wydaje mi się, że w tym drugim.podejsciu naładowałem jakieś 20%.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Ps. Kulczyk (z za grobu) wyciągnął mi z kieszeni 110 zł... Masakra to jest jakaś...
Jeżdżę często A2/S3 z Wawy w okolice Szczecina i za każdym razem ma uczucie jakby mnie ktoś okradał. Jak skończą S6 na Pomorzu w przyszłym roku to chyba lepiej będzie przez S7/S6. Zwłaszcza że infrastruktura ładowania na S7 już jest przyzwoita a możliwe że SuC Koszalin też do tego czasu powstanie.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
No to wyjaśnię zagadkę gdzie te kWh "uciekają"


Straty cieplne na silnikach i inwerterach, ew. na ładowaniu. Ot i tyle.
Nietety, tesla tego w zużyciu nie raportuje.

Niestety, tesla jest wyskalowana do bólu na 110kmh - przy tej prędkości jest super oszczędna. Powyżej zaczynają się kwiatki robić.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
No to wyjaśnię zagadkę gdzie te kWh "uciekają"


Straty cieplne na silnikach i inwerterach, ew. na ładowaniu. Ot i tyle.
Nietety, tesla tego w zużyciu nie raportuje.

Niestety, tesla jest wyskalowana do bólu na 110kmh - przy tej prędkości jest super oszczędna. Powyżej zaczynają się kwiatki robić.
Takie pomiary kiedyś autokult(.)pl poczynił dla dwóch ICE. Można się pokusić o podobną tabelę dla elektryków, oczywiście podając całkowite zużycie nie jak ma to miejsce w tesli ;)
Należy zauważyć że już nawet w Polsce na autostradach i drogach ekspresowych jest coraz więcej osób jeżdżących w granicach 110-120 km/h spokojniej, oszczędniej i wcale nie aż tak dłużej. Na zachodzie limity są znacznie niższe to i używanie elektryka nie jest obarczone takimi rozważaniami jak u nas gdzie dużej ilości kierowców brakuje w tej tabelce wartości ponad 160 km/h bo przecież to mistrzowie kierownicy i zawsze jeżdżą "bezpiecznie i szybko" :(
1729416082783.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie widzę tego nigdzie w aplikacji.

Nie mam w niej też w aplikacji tego drugiego ładowania. Wydaje mi się, że w tym drugim.podejsciu naładowałem jakieś 20%.
A nie jest tak ze podczas rozpoczynania on pyta o te 100zl i w tej chwili mozna to zmienic. Nie mam teraz jak sprawdzic.
 

Michal

Moderator
A nie jest tak ze podczas rozpoczynania on pyta o te 100zl i w tej chwili mozna to zmienic. Nie mam teraz jak sprawdzic.
Sprawdzę wracając, za jakieś 2-3 h
 

Michal

Moderator
Rzeczywiście jak uruchamiasz ładowanie to jest na dole suwak, którym można ustawić maksymalną kwotę pobrania.

Tym razem przyjechałem z trochę cieplejszą baterią, bo ustawiłem nawigacje na pobliski GW, ale i tak wyciągnąłem tylko 185 kW na tej ładowarce 400 kW i jeszcze pierwsza z prawej nie chciała wystartować.
 
Top