No to wyjaśnię zagadkę gdzie te kWh "uciekają"
Straty cieplne na silnikach i inwerterach, ew. na ładowaniu. Ot i tyle.
Nietety, tesla tego w zużyciu nie raportuje.
Niestety, tesla jest wyskalowana do bólu na 110kmh - przy tej prędkości jest super oszczędna. Powyżej zaczynają się kwiatki robić.
Straty na silnikach i inwtererach są uwzględnione.
Tesla nie liczy tylko zużycia na postoju.
@Michal Stan naładowania może mieć dość znaczny błąd, można naładować np auto do 60% przyjść za parę godzin i Tesla stwierdzi ze jest jednak 62% bo temperatura się zwiększy.
Żaden samochód nie jest w stanie zmierzyć strat w baterii, a przy szybkim ładowaniu i przy bardzo szybkiej jeździe są większe. Np 2kWh mogło w trakcie jazdy zamienić sie na ciepło w baterii bo nagrzewa sie się jak pobieramy z niej energię. Wtedy trzeba by dodać te 2kWh do 87.34. Przy jeździe 100km/h mogłoby to być np 1kWh.
Dlatego to co policzyłeś to jest użyteczna pojemność baterii przy jeździe 140km/h i przy określonej temperaturze baterii, przy mniejszej prędkości taka pojemność będzie większa.