Jadę sam trasę, to z nudów opiszę trasę

Michal

Moderator
Fajne i duże żabki tutaj są w obu kierunkach. Wegery, gnocchi z brokułami i bobem - wypas.
Obok jest też Mak (fuj).
PXL_20241020_121423629.jpg
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
No to wyjaśnię zagadkę gdzie te kWh "uciekają"

Straty cieplne na silnikach i inwerterach, ew. na ładowaniu. Ot i tyle.
Nietety, tesla tego w zużyciu nie raportuje.

Niestety, tesla jest wyskalowana do bólu na 110kmh - przy tej prędkości jest super oszczędna. Powyżej zaczynają się kwiatki robić.
Straty na silnikach i inwtererach są uwzględnione.
Tesla nie liczy tylko zużycia na postoju.

@Michal Stan naładowania może mieć dość znaczny błąd, można naładować np auto do 60% przyjść za parę godzin i Tesla stwierdzi ze jest jednak 62% bo temperatura się zwiększy.

Żaden samochód nie jest w stanie zmierzyć strat w baterii, a przy szybkim ładowaniu i przy bardzo szybkiej jeździe są większe. Np 2kWh mogło w trakcie jazdy zamienić sie na ciepło w baterii bo nagrzewa sie się jak pobieramy z niej energię. Wtedy trzeba by dodać te 2kWh do 87.34. Przy jeździe 100km/h mogłoby to być np 1kWh.

Dlatego to co policzyłeś to jest użyteczna pojemność baterii przy jeździe 140km/h i przy określonej temperaturze baterii, przy mniejszej prędkości taka pojemność będzie większa.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Wszystko się zgadza, ale auto jednak powinno uwzględniać całe zużycie energii. Mam wrażenie że kiedyś tak było.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wszystko się zgadza, ale auto jednak powinno uwzględniać całe zużycie energii. Mam wrażenie że kiedyś tak było.
Ale jak to całe? Tesla na postoju zużywa bardzo dużo energii dlatego nie liczy tego do jazdy. W trakcie jazdy liczy się wszystko oprócz strat w baterii. Każde auto ma pomiar tuż przed baterią i liczy ile wchodzi do baterii i ile z niej wychodzi. I zawsze wejdzie więcej energii elektrycznej niż wyjdzie. Różnica wydzieli się jako ciepło w baterii. Im szybsze ładownaie i bardzie jdynamiczna jazda tym większa będzie różnica.
1729435779866.png

Jedyny sposób na dokładny pomiar pojemności to naładowanie do 100% i spokojna jazda do 0% ( wartości bliskie 100% i 0% szczególnie ważne dla LFP) Tutaj taki test i od tego momentu filmu omawiane wyniki. Jest nawet tam omówione to że na starcie BMS pokazywał że ma 55.1 a zużył 54.6 czyli 0.5kWh znikneło w baterii. Im szybsze ładowanie i szybsza jazda tym więcej zniknie

 

Michal

Moderator
Wegger - wypas, Veggie burger - fuj?
W maku śmierdzi :)
Zawsze jak tam po coś wchodzę, to później muszę wszystko prać. W KFC jest jeszcze gorzej...
Poza tym wegger jest znacznie lepszy moim zdaniem.
 
Top