Jak ładujecie swojego Highlanda

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak oczywiście klikam dodaj nowy i nie znajduje ładowarki (w na początku znajdowało aż do tego błędu rejestracji). Może jakiś reset i od nowa? Tylko jak to zresetować.
A mozesz sie podlaczyc pod teslowe wifi ? Jak ja wylaczysz i wlaczysz ?
Tak sie postaraj
 

inter

Pionier e-mobilności
Tak oczywiście klikam dodaj nowy i nie znajduje ładowarki (w na początku znajdowało aż do tego błędu rejestracji). Może jakiś reset i od nowa? Tylko jak to zresetować.
Połacz sie po wifi z WC3, ma tam swój AP.
Musisz potem przełączyć na swój router.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Coś mi się kojarzy, że jak dodawałem swoje WC3 do apki Tesli, to chciała żebym zeskanował kod z opakowania :unsure:
 

swistak

Posiadacz elektryka
Coś mi się kojarzy, że jak dodawałem swoje WC3 do apki Tesli, to chciała żebym zeskanował kod z opakowania :unsure:
Tak było.
Jeszcze raz powtórzę.
Najpierw udało się aplikacją Tesla połączyć z WC3, zaktualizować, a przy rejestracji produktu dostawałem info o niemożności rejestracji (mimo odłączenia się od WC3).
Panaceum na uruchomienie ładowarki była aplikacja Tesla One (dla instalatorów). Tam widniał błąd w polu KRAJ. Mimo że pokazywało Polskę. Wybrałem tam Polskę ponownie i błąd zniknął. Ładowarka działa. Ale nie mam jej w aplikacji Tesla (tej od samochodu).

EDIT:
Opanowane. Okazuje się że po instalacji WC3 w aplikacji Tesla One - nie da się już z nią połączyć w aplikacji Tesla. Nie ma też sposobu (wg manuala) na reset do ust. fabrycznych używając samej ładowarki. Na szczęście w TeslaOne była opcja resetu, głęboko ale była.
I wtedy od początku.
Tesla, skan kodu, łączenie, max prąd, rejestracja i tym razem poszło. Wszystko działa.
 
Last edited:

matros

Fachowiec
Robiłeś test baterii czy wyliczałeś na podstawie wskazań zasięgu?

U mnie jako nowy, samochód pokazywał zasięg 422 km przy pełnej baterii. Potem przy okazji jakiejś aktualizacji zaczął pokazywać 437 km. Po ostatniej aktualizacji mam znowu 422 km. Gdybym liczył tylko po tych wskazaniach to miałbym degradację około 3% przy przebiegu 35k km (testu baterii nie robiłem).

A co do tego jak ładuję, to odpowiadam “jak popadnie”. Nie dbam jakoś specjalnie o baterię.
Najczęściej ładuję się na słupkach AC - w NL są prawie na każdym parkingu. Ładuję się głównie przy okazji jak samochód jest zaparkowany (centra handlowe, jakieś sprawy na mieście, pod domem). Ile się naładuje tyle jest. Czasami jest to 100%, innym razem 90% a jeszcze innym jeżdżę tydzień czasu doładowując po 5-10 % w przedziale 50-70%. Rzadko schodzę z poziomem baterii poniżej 40% przy codziennej jeździe, ale zdarzyło mi się na ładowarkę zajechać i z 2%.
Na trasie staram się dojeżdżać na szybkie ładowarki z poziomem w okolicach 10% i ładować max do 80-90% (potem ładowanie trwa zbyt długo, szkoda mi czasu stać i czekać).
 

Pedr

Posiadacz elektryka
U mnie jako nowy, samochód pokazywał zasięg 422 km przy pełnej baterii. Potem przy okazji jakiejś aktualizacji zaczął pokazywać 437 km. Po ostatniej aktualizacji mam znowu 422 km. Gdybym liczył tylko po tych wskazaniach to miałbym degradację około 3% przy przebiegu 35k km (testu baterii nie robiłem).
Prawie dokładnie tak samo - przez pierwszy miesiąc było 422, potem w styczniu magicznie zwiększyło się do 436, a teraz mam 426. Tessie pokazuje 2% degradacji przy przebiegu 14.5 kkm. Ładuje się ostatnio regularnie na SUC bo po wakacjach zrobiło się w Poznaniu znacznie luźniej.
 

Attachments

  • Screenshot_20240912_205539.jpg
    Screenshot_20240912_205539.jpg
    331,4 KB · Liczba wyświetleń: 5

piotrpo

Pionier e-mobilności
Przecież ten zasięg to [użyteczna pojemność baterii] / [przypadkowo wybrana efektywność energetyczna]. Jedna i druga wartość zależy od oprogramowania. Ktoś postanowił "zrobić większą baterię", to jest większa bateria. Ktoś świadomie, lub nie wklepał jakiś tam wskaźnik zużycia energii, to jest inny zasięg. Nie ma co strzępić klawiatury na dyskusje o tej wartości.

Z ciekawości - zainstalowałem TeslaMate po jakimś czasie i nie wiem jaka powinna być wartość początkowa dla battery heath. W tej chwili wygląda tak:
1726170952138.png
Problem w tym, że nie wiem czy wartość "Usable (new)" jest w tym przypadku OK.
TM3LR HL
 

karolsko

Zadomawiam się
Zastanawiam się czy zawsze podgrzewacie baterię przed ładowaniem? Ładuję się głównie na szybkich ładowarkach w mieście (ekoen) bo mieszkam w kamienicy i nie mam opcji na wallbox...
Czasami nie przygotowuję baterii przed ładowaniem, inaczej zużywam energię na podgrzanie i przyjeżdżam na niższym % na ładowarkę. Na ładowarce bez wcześniejszego przygotowania też bateria jest grzana. Zastanawiam się co wychodzi korzystniej w sytuacji kiedy mi się nie śpieszy żeby się szybko naładować. Więcej kwh użyje auto czy ładowarka na przygotowanie? Czy to bez różnicy, ktoś to sprawdzał?
 
Top