Jozin von Bazin
Posiadacz elektryka
Potrzebne ci badania na to, czy Tesla podczas ładowania zużywa prąd, czy nie?To nie logika jest tu potrzebna tylko badania które to sprawdzają
Potrzebne ci badania na to, czy Tesla podczas ładowania zużywa prąd, czy nie?To nie logika jest tu potrzebna tylko badania które to sprawdzają
To akurat dość łatwo zbadać. Natomiast to "wybudzenie auta", które zawsze zużywa tyle samo energii to już dość mocno hipotetyczne założenie.Potrzebne ci badania na to, czy Tesla podczas ładowania zużywa prąd, czy nie?
Mówie o badaniu dwóch założeń które wysuwasz. Jeżeli chodzi o "taniość" to tak. Ładowanie prądem 11kW wychodz taniej. Znalazłem taką o to tabelkę wg której (i wg tego co sprawdzały chłopaki na forum w innym wątku) wychodzi że mniej prądu zużyjesz ładując 11kWPotrzebne ci badania na to, czy Tesla podczas ładowania zużywa prąd, czy nie?
ale wg tej tabel;kiTutaj porównanie sprawności w zależności od szybkości ładowania AC dla model 3: https://meintechblog.de/2020/09/22/wie-hoch-ist-der-ac-ladewirkungsgrad-beim-tesla-model-3-wirklich/
U mnie najbardziej efektywnie też jest przy 5 lub 6 kW
nadal nie zrozumiałeś o czym piszę. Wg tej tabelki, jest chyba od Bjorna, jemu też podobne wyniki wyszły najmniejsze straty są przy ładowaniu 7kw , największa efektywność.Mówie o badaniu dwóch założeń które wysuwasz. Jeżeli chodzi o "taniość" to tak. Ładowanie prądem 11kW wychodz taniej. Znalazłem taką o to tabelkę wg której (i wg tego co sprawdzały chłopaki na forum w innym wątku) wychodzi że mniej prądu zużyjesz ładując 11kW
View attachment 18988
Podajesz też tezę o tym że jest to zdrowsze dla baterii. Mi się osobiście wydaje że dla baterii nie ma to większego znaczenia, bo z punktu widzenia wielkości baterii ładowanie AC jest śmiesznie niskie. A czy wybudzenie auta w czasie ładowania ma na to wpływ? O ile energia na tą pracę jest pobierana z baterii to pewnie jakiś marginalny wpływ to ma.
Koniec końców zgadzam się z @piotrpo. Te baterie są ogrome i maja w sobie wystarczająco życia żeby na mój sposób użytkowania samochodu przeżyć ze mną 16 lat.
Nie wiem jak to u mnie działa (nie mam WC, tylko Zencar ładowany z siły 11kW), ale działa na tyle, że auto doładowane do 100% trzyma 100% - nawet jak potem włączę przygotowanie do jazdy, grzeję baterię, grzeję czy chłodzę auto - nie spadają procenty baterii, a widzę po Zencarze i liczniku prądu, że auto pobiera prąd na te rzeczy dalej z kabla. Jedynie kiedy "żre" baterią mimo podłączenia do kabla, to gdy sam ręcznie zatrzymam ładowanie (przed ustawionym limitem) - wtedy każde grzanie/chłodzenie bierze prąd z baterii.Jednak nie wiem w jaki sposób osiągacie stan, w którym wall connector jest wpięty, Tesla naładowana do limitu i bierze prąd bezpośrednio z wall connectora. Nawet wyłączyłem schedulded charging i i tak gdy dojdzie do limitu ładowania to w apce mam "charging complete", procenty baterii spadają i nie ma opcji do rozpoczęcia ładowania ponownie. Wiec nieosiągalne się wydaje zasilanie z ominięciem baterii :/
Tutaj to nawet opisano, start wątek ale u mnie działa to tak samo https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/after-charging-complete-won’t-start-charging-again-normal.116039/
Tak że nie rozumiem co ma sprawić to zalecane przez Tesle pozostawianie auta z podłączonym wall connectorem na stałe. Chyba że jak spadnie więcej niż kilka % to jednak w końcu samo stwierdzi, że czas doładować.
Gdy doładuje do limitu to odłącza baterie i śpi. Jeśli sie wybudzi to podłącza baterie i zaczyna pobierać energie z kabla. Tak to ma działać. Dlatego zaleca sie podłączony kabel żeby w czasie auto gdy jest wybudzone bralo energię z sieci np gdy doładowuje baterie niskiego napięcia. Samo sobie zadecyduje kiedy i która baterie doładować.Nie wiem jak to u mnie działa (nie mam WC, tylko Zencar ładowany z siły 11kW), ale działa na tyle, że auto doładowane do 100% trzyma 100% - nawet jak potem włączę przygotowanie do jazdyi, grzeję baterię, grzeję czy chłodzę auto - nie spadają procenty baterii, a widzę po Zencarze i liczniku prądu, że auto pobiera prąd na te rzeczy dalej z kabla. Jedynie kiedy "żre" baterią mimo podłączenia do kabla, to gdy sam ręcznie zatrzymam ładowanie (przed ustawionym limitem) - wtedy każde grzanie/chłodzenie bierze prąd z baterii.
Tyle to ja wiem, moja wypowiedź była do wcześniejszej wypowiedzi, gdy inna osoba nie wiedziała, dlaczego jej to nie działa poprawnie. Ja tylko odpisywałem, że u mnie to działa poprawnie i w jakich sytuacjach.Gdy doładuje do limitu to odłącza baterie i śpi. Jeśli sie wybudzi to podłącza baterie i zaczyna pobierać energie z kabla. Tak to ma działać. Dlatego zaleca sie podłączony kabel żeby w czasie auto gdy jest wybudzone bralo energię z sieci np gdy doładowuje baterie niskiego napięcia. Samo sobie zadecyduje kiedy i która baterie doładować.
a ile kWh ma twoja bateria? i jaki to rodzaj ogniw?ja ładuję do 70% oraz raz w tygodniu do 100%, ale tak żeby 100% osiągać tuż przed wyjazdem. Staram się nie schodzić poniżej 20%. gdy tylko mogę evse wpięte do auta.