Jozin von Bazin
Posiadacz elektryka
Jeszcze takie pytanie laika. Jak mam gniazdo siłowe z przełącznikiem L0P to rozumiem, że przełącznik na "0"?
Ładowarka to Juice booster.
Ładowarka to Juice booster.
0 to gniazdo wyłączone.Jeszcze takie pytanie laika. Jak mam gniazdo siłowe z przełącznikiem L0P to rozumiem, że przełącznik na "0"?
Ładowarka to Juice booster.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to manipulowanie limitem ładowania i ręczne przełączanie na wartość docelową o 22:00. W wolnej chwili sprawdzę czy jest tu jakiś potencjał do automatyzacji.Kombinował ktoś może pod tym kątem? Żeby na przykład zamiast zacząć ładowanie o wyznaczonej godzine i przerywać gdy osiągnie limit, to cały czas ładowała już po zaczęciu? Bo wolę te kilka kwh zużytych na podtrzymanie w ciągu dnia zapłacić po dziennej stawce, niż męczyć baterię.
ja p... To co ma włączyć łysy blondyn? L, albo P, bez różnicy?0 to gniazdo wyłączone.
L lub P - przełączanie fazy. Jak podłączysz np betoniarkę zamiast ładowarki zobaczysz różnicę obroty silnika w lewo lub w prawo
Bez różnicy.ja p... To co ma włączyć łysy blondyn? L, albo P, bez różnicy?
tylko , że ładując auto 7.4 kw auta jest "wzbudzone" prawie dwa razy dłużej niż w przypadku 11kw, pewnie działają jakieś chłodzenia, czy inne systemy auta. I teraz zakładając , że różnica w czasie ładowania 7,4kw vs 11kw to 2-3 godziny to pytanie ile auto zużyje dodatkowo prądu przez ten okres. Tak na logikę to lepiej, taniej, zdrowiej dla baterii naładować ją szybko 11kw i uśpić auto.3F16A to 11kW, czyli ok. 0,14C dla baterii w LR.
3F5A to 3,6kW, czyli ok. 0,05C.
Dla tak niskich wartości C aż ciężko znaleźć badania, lecz różnica jest niewątpliwie pomijalna.
Z https://www.mdpi.com/1996-1073/14/23/8072 :
View attachment 16460
To nie logika jest tu potrzebna tylko badania które to sprawdzająTak na logikę to lepiej, taniej, zdrowiej dla baterii naładować ją szybko 11kw i uśpić auto.