Jak ładujecie swojego Highlanda

lvlthn

Posiadacz elektryka
z trzeciej strony tesla nawet zaleca wyłączenie wartownika by bateria była trzymana w 100%

Pierwsze słyszę, lepiej podać źródło

Poza tym, bzdet jakich mało, nawet jak wyłączysz sentry, to i tak bateria powoli będzie się rozładowywać samoistnie(bo raz na jakiś czas musi doładować akumulator niskiego napięcia)

Wiecie co tesla radzi?
Pozostaw samochód podłączony do WC :D
 

inter

Pionier e-mobilności
zależy od connectora, teslowy ma 13A max, innych producentów nawet 10A. większość gniazdek nie jest przystosowana do poboru 16A
Właśnie sprawdziłem, masz rację.
 

Attachments

  • IMG20240401095102.jpg
    IMG20240401095102.jpg
    160,5 KB · Liczba wyświetleń: 37

danielm

Pionier e-mobilności
Pierwsze słyszę, lepiej podać źródło

Poza tym, bzdet jakich mało, nawet jak wyłączysz sentry, to i tak bateria powoli będzie się rozładowywać samoistnie(bo raz na jakiś czas musi doładować akumulator niskiego napięcia)

Wiecie co tesla radzi?
Pozostaw samochód podłączony do WC :D
to dopiero bzdet. dlaczego miałaby doładowywać akumulator niskiego napięcia jeśli jest wyłączona? pozatym to są śladowe ilości energii robione raz na kilka dni. a źródłem jest instrukcja obsługi auta
 

Michał

Zadomawiam się
Musisz dodać dom do ulubionych. Zresztą jak wprowadziłeś dom do mapy bo ja dodałem adres a nawigacja przyjęła inny jak dom.
 

aadam75

Zadomawiam się
Chyba jeszcze tego nie było.
Chciałbym wykonać ekspertyzę dopuszczalności punktu ładowania samochodu dla przyszłej ładowarki na moim miejscu postojowym, mam więc pytanie do Was.
Czy ktoś ma taki dokument , bo chciałbym się powzorować i coś podobnego sporządzić dla siebie.
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
to dopiero bzdet. dlaczego miałaby doładowywać akumulator niskiego napięcia jeśli jest wyłączona? pozatym to są śladowe ilości energii robione raz na kilka dni. a źródłem jest instrukcja obsługi auta
To że główna bateria i infotainment jest uśpiony NIE oznacza że podsystemy nie dzialają, one w tle są cały czas aktywne, zużywają niewielką ilość energii

Zużywa energię z akumulatora niskiego napięcia, m.in do komunikacji z kluczem, do alarmu, do komunikacji z serwerami tesli etc.

Inaczej nie otworzyłbyś auta z zewnątrz po uśpieniu.
Rozładuj akumulator niskiego napięcia do 0 i zobacz co się stanie ;)
 

Pedr

Posiadacz elektryka
LFP - czy zawsze następuje u Was kalibracja jak ładujecie do 100%? Ostatnio zauważyłem, że na zwykłej ładowarce AC dochodzi do 99% - 100% i przełącza się od razu na 'parked', a na SUC po 99% robi kalibrację. :unsure:
 

danielm

Pionier e-mobilności
LFP - czy zawsze następuje u Was kalibracja jak ładujecie do 100%? Ostatnio zauważyłem, że na zwykłej ładowarce AC dochodzi do 99% - 100% i przełącza się od razu na 'parked', a na SUC po 99% robi kalibrację. :unsure:
kalibracja jest robiona tylko gdy jest nieskalibrowana bateria. czasem w garażu trwa godzine ze zwykłego gniazdka
 

Pepek

Posiadacz elektryka
LFP - czy zawsze następuje u Was kalibracja jak ładujecie do 100%? Ostatnio zauważyłem, że na zwykłej ładowarce AC dochodzi do 99% - 100% i przełącza się od razu na 'parked', a na SUC po 99% robi kalibrację. :unsure:
U mnie też ostatnio kalibracja robiła się tylko na DC, na AC wcale. Ale na DC do 100% zdarza się mega rzadko (chyba zdarzyło mi się raz umyślnie i ze 2 razy trochę przypadkiem). Na AC za to ładuję do 100% 1-2 razy w m-cu i kalibracji już nie miałem od dawno (na pewno nie w tym roku).
 
Top