Jak ładujecie swojego Highlanda

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Do 60% ... na codzień, bo najcześciej te 20-30% enerigii w LR mi wystarcza.
Jeśli chodzi o szybkość ładowania to jeśli się nie spieszę ustawiam 5A na 3 fazach ... jeśli się spieszę to pełne 16A.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja ładowałem 2x po 100%, z próbami różnej mocy. Jest OK.
Ale wiem jedno, wystawie WC3 na zewnątrz akurat mam tam zadaszenie, i będzie wygodniej niż ciągnąć kabel z garażu. Nie planuje garażować.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Do 60% ... na codzień, bo najcześciej te 20-30% enerigii w LR mi wystarcza.
Jeśli chodzi o szybkość ładowania to jeśli się nie spieszę ustawiam 5A na 3 fazach ... jeśli się spieszę to pełne 16A.
Przy 5A masz straty ladowania okoli 12-16%
Przy 16A masz jakies 5-8%
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Starałem się nie oszczędzać na grubości przewodów, więc pewnie te dolne granice, ot gdzieś tu na forum wyczytałem że cym wolniej tym zdrowiej dla baterii 😉
 

inter

Pionier e-mobilności
Starałem się nie oszczędzać na grubości przewodów, więc pewnie te dolne granice, ot gdzieś tu na forum wyczytałem że cym wolniej tym zdrowiej dla baterii 😉
Ale ładowanie w domu, nie ma wpływu, tylko szybkie ładowarki.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Nie jestem ekspertem od baterii, ale właśnie czytałem że nie tylko różnica między AC/DC I duże różnice między 11kw a powiedzmy 150 z DC mają wpływ - ale sama prędkość ładowania AC też … pewnie mniejszy. Nie sprzeczam się, a ze strat zdaję sobie sprawę 😉

Ot jak mam czas ładuje wolniej, baterii to nie zaszkodzi a skoro mi się nie spieszy to jakoś ta stratę moja fotowoltaika przełknie 😉
 

inter

Pionier e-mobilności
Nie jestem ekspertem od baterii, ale właśnie czytałem że nie tylko różnica między AC/DC I duże różnice między 11kw a powiedzmy 150 z DC mają wpływ - ale sama prędkość ładowania AC też … pewnie mniejszy. Nie sprzeczam się, a ze strat zdaję sobie sprawę 😉

Ot jak mam czas ładuje wolniej, baterii to nie zaszkodzi a skoro mi się nie spieszy to jakoś ta stratę moja fotowoltaika przełknie 😉
AC i tak jest zmieniana w inwerterze na DC w samochodzie. Pewnie stąd wynikaja te straty.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Pewnie na samym kablu też, jeśli jest znacznej długości tym bardziej, bo zawsze to jakiś opornik
 

krzyss

Pionier e-mobilności
AC i tak jest zmieniana w inwerterze na DC w samochodzie. Pewnie stąd wynikaja te straty.
Najwiecej straty w tesli jest z powodu pracy systemu, sam system zuzywa 200-300W na godzine, do tego straty konwersji, kabli itp. I sie robi pare procent..
 
Top