Jak ładujecie swojego Highlanda

flawn

Zadomawiam się
Pytanie laika ;) na mobile connector tesli wyciągam 13 amperów max (240v). Gniazdo w garażu do którego podłączam mobile connector ma oznaczenie 16amp max. Na mobile connector jest wpisane 32ampery (240v). Czy da się te 32ampery osiągnąć podłączając mobile connector końcówką siłową (do gniazda trzyfazowego)?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy da się te 32ampery osiągnąć podłączając mobile connector końcówką siłową (do gniazda trzyfazowego)?

Tak, tyle że Twoja instalacja domowa i bezpieczniki na jednej fazie muszą to 'wytrzymać' bo z niebieskiego złącza siłowego będzie to szło 'po jednej' fazie.

1710285804850.png
 

Michal

Moderator
Niestety bez podgrzania baterii przed ładowaniem :p
 
Widzieliście może jakieś sensowne wykresy ładowania (0-100%) na szybkich ładowarkach? Chodzi mi głównie o wersje LR
Poniżej mój wykres na ładowarce 200 kW (GreenWay Łódź KFC Rokicińska) - ładowanie od 3% do 80% w 34 minuty (39 minut do 84%). Max moc to ok. 190kW do 20% baterii i potem zaczyna spadać.
TM3LR HL.
Ustawiłem w nawigacji tę łądowarkę jako docelową, to Tesla podgrzała baterię (ok. 10 minut przed dojazdem autostradą A1). Na dworze było ok. 6 stopni na plusie.
Podobny wykres mam na Ionity na ładowarce 350 kW.
Dane z Tessie.

1710776338297.png
 
Last edited:

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
pomijając że nie napisałeś że chodzi o wersje RWD z bateriami LFP to tak, ładujesz do 100% tak często jak tylko możesz. przynajmniej raz w tygodniu
No i tutaj mamy dwie szkoły - wg jednych LFP moze być bezkarnie ładowana do 100% ile razy się da a wg innych - również w LFP dobrze oscylować pomiędzy 20-80% a nawet 30-70%.

Poza niekończącą się dyskusją o degradację LFP przy 100% niewątpliwą zaleta jest kalibracja pojemności a wada to, ze przez pierwsze kilometry zasadniczo nie działa rekuperacja.

Ja zasadniczo trzymam się tej drugiej koncepcji (czyli nie przekraczanie 80% jeżeli nie muszę) i ładowanie do 100% kiedy jade w trasę i doładowuje bezpośrednio przed wyjazdem.

Ale mam tez takie sytuacje, że auto ma te 70-80% naładowania a za oknem wychodzi piękne słońce i panele produkują prąd do sieci i aż się prosi o przekierowanie ich do baterii i zwiększenie autokonsumpcji.
 

danielm

Pionier e-mobilności
No i tutaj mamy dwie szkoły - wg jednych LFP moze być bezkarnie ładowana do 100% ile razy się da a wg innych - również w LFP dobrze oscylować pomiędzy 20-80% a nawet 30-70%.

Poza niekończącą się dyskusją o degradację LFP przy 100% niewątpliwą zaleta jest kalibracja pojemności a wada to, ze przez pierwsze kilometry zasadniczo nie działa rekuperacja.

Ja zasadniczo trzymam się tej drugiej koncepcji (czyli nie przekraczanie 80% jeżeli nie muszę) i ładowanie do 100% kiedy jade w trasę i doładowuje bezpośrednio przed wyjazdem.

Ale mam tez takie sytuacje, że auto ma te 70-80% naładowania a za oknem wychodzi piękne słońce i panele produkują prąd do sieci i aż się prosi o przekierowanie ich do baterii i zwiększenie autokonsumpcji.
a ja niezmiennie podchodze do tego by auto traktować zgodnie z wolą producenta, nawet jeśli ta wola się zmienia w czasie, patrz daily było przez lata do 90% a w ubiegłym roku zmieniło sie do 80%
 

Ratt

Posiadacz elektryka
To tylko samochód elektryczny. Takie większe AGD. Żona zawsze nabije się ze mnie ze baterie w naszych palmach / komórkach / laptopach / smartwatchach itp. dalej działają chociaż już ich nie używamy. Takie moje "zboczenie" zawodowe. Po wielu wielu latach używania i doświadczeń z różnymi typami ogniw moja jedyna rada dla tych co nie chcą żeby ogniwa skończyły się zbyt szybko to nie trzymać 100% naładowania dłużej niż godzinę a zwłaszcza cały czas. Niezależnie od typu chemii.
 
Top