danielm
Pionier e-mobilności
z trzeciej strony tesla nawet zaleca wyłączenie wartownika by bateria była trzymana w 100%@danielm Li-Ion nie lubią być głęboko rozładowane i nie lubią być długo trzymane w stanie maksymalnego naładowania. Gdzieś widziałem wyniki badań, że najzdrowiej dla nich wychodzi oscylowanie w okolicach 50% + ładowanie niskim prądem. Z drugiej strony, samochód jest do używania.
ładowanie niskim prądem? jak niskim i dlaczego? bo badania wskazują że nadużywanie superchargerów nie ma znaczącego wpływu na degradacje. to auto ma zarządzać baterią a nie człowiek, jeśli chłodzenie i grzanie doprowadzi baterie do optymalnej temperatury to "wysokość" prądu nie ma znaczenia@danielm Li-Ion nie lubią być głęboko rozładowane i nie lubią być długo trzymane w stanie maksymalnego naładowania. Gdzieś widziałem wyniki badań, że najzdrowiej dla nich wychodzi oscylowanie w okolicach 50% + ładowanie niskim prądem. Z drugiej strony, samochód jest do używania.