Piszę o tym głównie dla tych, którzy z wielkim zamiłowaniem szukają i znajdują artykuły opisujące wady Tesli, a nie konkurencji.
Od lat pracuję w branży reklamy internetowej, więc wiem dokładnie jak to wszystko się odbywa pod spodem i pewnie dlatego tak krytycznie podchodzę do wiadomości z pierwszych stron gazet/portali.
Zasada jest prosta - łatwo jest znaleźć wady produktów, które nie wydają kasy na reklamę, ciężko takich co wydają.
Portale z pod siebie zjedzą aby tylko ludzie klikali w nagłówki... Szczególnie te mniejsze (spidersweb, wrc, ...)... Żeby ludzie klikali, to trzeba mieć newsy - albo szokujące (jak odpadający dach Tesli), albo świeże (jak premiery nowych aut ze znanych koncernów). Żeby mieć świeże wiadomości o premierach, trzeba być w dobrych układach z producentami, a jak połączymy to jeszcze z chęcią zarabiania na reklamie, to wychodzi właśnie takie bagno w jakim się od jakiegoś czasu taplamy. Fake news, pogania fake news, żeby tylko szokować albo się podlizywać.
Dlatego tak cieszą mnie treści na elektrowóz.pl - może nie ma tu dziennikarstwa śledczego albo artykułów z tekstami na 10 stron A4 (w większości będących przedrukami z materiałów od producentów), ale widać, że większość jest rzetelna, bezstronna i po prostu ludzka. Mam tylko nadzieję, że Elektrowóz będzie zapraszany na eventy, premiery, będzie dostawał auta do testów ale nie straci swojej bezstronności - ostrzegam będę jednym w pierwszych, którzy to wypomną