Co do zacisków to przy odpowiednim serwisowaniu powinny dać radę, 4 tłoczki to może nie poziom 911, ale wrażenie miałem pozytywne.
Zacząłbym od tej rozpórki i lepszych klocków, jeśli trzeba to też tarcz, Mam dobre doświadczenie drogowe z tarczami nacinanymi, coś a'la ATE PowerDisk, te nacięcia dużo dawały dla responsywności hamulca i odporności na fading, zwłaszcza nagłe hamowanie przy dużych prędkościach i w deszczu.
Skoro zaciski Brembo, to pasowało by coś z tej stajni - możecie coś polecić tej marki dla TM3?
Druga sprawa - czy mocno się przejmować tyłem? Rozkład masy jest 50/50, przynajmniej w moim przypadku, więc może i tylnym hamulcom trzeba by się przyjrzeć, tu rzeczywiście zacząłbym od lepszych klocków, bo poprzednie się rozpadły, taj zresztą jak komuś jeszcze na forum, więc Tesla poszła pewnie po taniości.
Na tył dałbym tylko lepszy klocek. Transfer masy obciąża głównie przedni hamulec i to tam jest potrzebna większa efektywność. Pisałem z moim dostawcą klocków jeszcze z czasów wyścigowych i zaproponował na ulicę:
- Brembo Extra niestety niedostępne,a w moim odczuciu na ulicę są kapitalne
- Ferrodo DS 2500, ale z uwagą, że one wymagają jednak dogrzania o co w Tesli z jej rekuperacją będzie ciężko, w sensie pierwsze hamowanie będzie mizerne
- EBC yellow - ja mam akurat słabe doświadczenia z tym klockiem, ale używałem go w trudnych warunkach, na ulicy może faktycznie się sprawdzi
- autorskie klocki MK lub SR
Miękka (MK)
Ta mieszanka jest skomponowana z myślą o posiadaczach seryjnych sportowych aut, którzy używają ich tylko na drogach publicznych, właścicieli SUVów oraz dla użytkowników, którzy wymienili seryjne zaciski na większe (swap). Charakteryzują się odczuwalnym wzrostem siły hamowania w porównaniu do seryjnych klocków, niskimi hałasem oraz minimalnym pyleniem. Bardzo ważnym obszarem na który położyliśmy nacisk było zmniejszenie gwałtownego spadku siły hamowania przy wysokich temperaturach. Bardzo trudno porównać tę mieszankę z konkurencją i gdyby nie to, że w wysokich temperaturach zużywają się szybko, byłby to idealny klocek… na tor. “Wysokowydajna, łatwa w użytkowaniu mieszanka do aut drogowych.”
- sugerowany typ hamowania: standard
- współczynnik tarcia 0,48μ
- Temperatura tarczy: 0-500℃
- opona drogowa
Konkurencja: Mintex M1144, MRM1801, Ferodo DS Performance, CL RC5+, Pagid RS42, RS44, Hawk HPS, HPS 5.0, PFC Z, Endless SSY, Winmax W1, W2, Project Mu Comp B, Carbotech 1521
Nie piszczą, pylą normalnie, będę starał się w tym roku o homologację dla niej, bo spełnia wszystkie warunki.
Średnia (SR)
Najwięcej czasu, pracy oraz zasobów pochłonęła praca na tą mieszanką. Chcielibyśmy, żeby stała się naszą wizytówką. Przyglądając się konkurencji staraliśmy się uwypuklić zalety przy zminimalizowaniu negatywnych właściwości. Ta mieszanka ma rzucić rękawice DS2500 i EBC Bluestuff. Oferuje większy początkowy bite, wyższą temperaturę maksymalną oraz łatwiejszą dozowalność. Może być używana na co dzień. Nadaje się się również do zawodów typu Time Attack na oponie z homologacją drogową. Idealnie sprawdzi się w jeździe na czas podczas 2-4 okrążeń między chłodzeniem. Zapewnia maksymalną wydajność w krótkich interwałach. Z powodu szybszego zużycia w bardzo wysokiej temperaturze nie zalecamy używać jej podczas długich stintów. Pyli mocniej niż MK oraz może być głośniejsza.
“Ekstremalna mieszanka drogowa”.
- sugerowany typ hamowania: dual
- współczynnik tarcia: 0,5μ
- temperatura tarczy: 50-700℃
- szybka jazda drogowa oraz track day
- lekkie oraz średniej wagi auta
- opona drogowa / semi slick z homologacją
Konkurencja: Mintex M1155, M1166, MRM1802, MRM1805, Ferodo DS2500, Pagid RS14, EBC Yellowstuff, Bluestuff NDX, Hawk HP+, HT10, DTC-15, Black, PFC 333, 01, Raybestos ST77 ST31, Endless NS97, MS35, SSM, MX72, Winmax W3, Project Mu D1 Spec, Carbotech XP8, AX6, Porterfield R4S