Jak sprzedać używanego elektryka?

p.j.s

Fachowiec
Nie miałem bo nie chce sprzedawać. Oferty na Y z dużą baterie sa 180-200, wiec jak sie doda bonus za performance i hak to za 170 dzis powinno sie sprzedać. A według Ciebie ile dziś jest wart 2 letni Y Performence z hakiem, 1 właściciel, bez szkód 22tys km?
Z ciekawości sprawdziłem.
System wycen InfoExpert (notowania wartości rynkowych) Tesle Model Y Performance z 2022, wycenia bazowo na 164 500 zł. Za hak dodaje 2629 zł, korekta za przebieg (nie pamiętam jaki normatywny, ale chyba ok 32 tys km), u Ciebie 22 000 zł, więc +3148 zł. Finalna wycena rynkowa brutto to 170 300 zł. A ile warta faktycznie - tu już wchodzi standardowa odpowiedź - warta tyle, za ile zapłaci znaleziony kupiec.

Z tego systemu korzystają ubezpieczyciele i rzeczoznawcy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Z ciekawości sprawdziłem.
System wycen InfoExpert (notowania wartości rynkowych) Tesle Model Y Performance z 2022, wycenia bazowo na 164 500 zł. Za hak dodaje 2629 zł, korekta za przebieg (nie pamiętam jaki normatywny, ale chyba ok 32 tys km), u Ciebie 22 000 zł, więc +3148 zł. Finalna wycena rynkowa brutto to 170 300 zł. A ile warta faktycznie - tu już wchodzi standardowa odpowiedź - warta tyle, za ile zapłaci znaleziony kupiec.

Z tego systemu korzystają ubezpieczyciele i rzeczoznawcy.
Jak się do takiego systemu dostać? Chętnie bym sprawdził wartość moich samochodów...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie miałem bo nie chce sprzedawać. Oferty na Y z dużą baterie sa 180-200, wiec jak sie doda bonus za performance i hak to za 170 dzis powinno sie sprzedać. A według Ciebie ile dziś jest wart 2 letni Y Performence z hakiem, 1 właściciel, bez szkód 22tys km?
gdzieś tak: (Cena nowego-27 tys)*70%?

Za rok będzie *50%.
I to maks.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Jak się do takiego systemu dostać?
Pogadaj z jakimś agentem ubezpieczeniowym oni mają wyceny do kalkulacji polis. Ale wiesz ja to traktuję jako pobożne życzenia. To rynek ostatecznie ustala cenę - o tym jest cały ten wątek:)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Z ciekawości sprawdziłem.
System wycen InfoExpert (notowania wartości rynkowych) Tesle Model Y Performance z 2022,
Tenże Info-Expert mojego soula wycenia na 20-30 tys więcej niż kwota za którą próbuję sprzedać bez powodzenia, więc to raczej zestaw życzeniowego myślenia sprzedających a nie realne wartości rynkowe.

Tak jak my, też nie mają zielonego pojęcia o cenach transakcyjnych i bazują na wystawianych ogłoszeniach.
A że one nie kończą się sprzedażą - no cóż zrobić.
 

p.j.s

Fachowiec
Pogadaj z jakimś agentem ubezpieczeniowym oni mają wyceny do kalkulacji polis. Ale wiesz ja to traktuję jako pobożne życzenia. To rynek ostatecznie ustala cenę - o tym jest cały ten wątek:)
Po części pobożne życzenia wynikają z kilku kwestii. Każdy pojazd jest indywidualny - jeden jest chuchany i dmuchany, garażowany, nie jeżdżony jak pada deszcz (znam takich) a drugi używany jako samochód służbowy lub przez pracowników na budowie. InfoExpert wrzuca je wszystkie do jednego worka i uśrednia. Kolejna kwestia, jeśli chodzi o wyceny do kalkulacji polis, to tak jak wszędzie - wszystko zależy od człowieka. Jeden zrobi wycenę samochodu byle jak, wpisze tylko kilka podstawowych danych i leci dalej. Inny - uwzględni nie tylko przebieg, datę 1 rejestracji, ale i szczegółowe dane jak to, czy sprowadzany, czy krajowy, czy miał szkodę, czy nie, i skrupulatnie wprowadzi wyposażenie dodatkowe. Tu moja porada dla wszystkich - jak ubezpieczacie swoje samochody (prywatne lub firmowe) to spytajcie swoich ubezpieczycieli - czy wszystkie te parametry uwzględniają w wycenach. Bo często na etapie zawierania umów ubezpieczenia robione jest to "po łebkach", byle szybciej i łatwiej. Dla odmiany, po szkodzie, wyceny przez rzeczoznawców robione są BARDZO dokładnie (a potem są pretensje że mamy zaniżoną / zawyżoną wartość pojazdu).
Sam producent InfoExpert też oferuje na swojej stronie www uproszczoną wersję Demo, ale nie wiem jakie ma ograniczenia. Zgadzam się z przedmówcą - to rynek ostatecznie ustala cenę. Teraz niestety (dla sprzedających) rynek elektryków jest bardzo słaby, a dla kupujących jest bardzo dobry. Ci, co dobrze liczą - kupują na dołkach, sprzedają na górkach.
 

p.j.s

Fachowiec
Tenże Info-Expert mojego soula wycenia na 20-30 tys więcej niż kwota za którą próbuję sprzedać bez powodzenia, więc to raczej zestaw życzeniowego myślenia sprzedających a nie realne wartości rynkowe.

Tak jak my, też nie mają zielonego pojęcia o cenach transakcyjnych i bazują na wystawianych ogłoszeniach.
A że one nie kończą się sprzedażą - no cóż zrobić.
Mogę Ci wycenę sprawdzić - odezwij się do mnie na priv.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
gdzieś tak: (Cena nowego-27 tys)*70%?

Za rok będzie *50%.
I to maks.
(264 490 -27 000) *70% = 166 243 wiec jakoś dużo się nie pomyliłem z tym 170. Oczywiście że trzeba trafić na osobę która szuka akurat konfiguracji jaka masz, bo jak kolor jest mało chodliwy to się nie sprzeda nawet sporo taniej.
 

Ynek

Zadomawiam się
Wiadomo.
Ale za rok problem będzie dokładnie taki sam (albo jeszcze większy), za dwa, trzy, czy cztery lata też.
Ileż można?
Soul jest bardzo specyficznym samochodem i ze względu na wygląd wiele osób go po prostu pomija w rozważaniach. Rynek używanych EV czeka jeszcze długa droga zanim ludzie nabiorą zaufania, że obecne modele nie są zabawkami do wyrzucenia za 5 lat. Nikt nie chce bym frajerem co kupi używkę która zaraz będzie na złom, bo nie będzie się opłacało naprawić. Musi minąć trochę lat i przewinąć trochę aut przez rynek. Wystarczy spojrzeć ile lat musi pracować marka, aby odzyskać zaufanie klientów po różnych epickich wpadkach.

Druga kwestia w przypadku EV, że jest to rynek rozwijający się. Pionierzy zawsze byli osobami, które musiały ponosić najwyższą cenę, tzw. koszt nowości. Ofert przybywa a ceny często spadają, a używane auta są jeszcze na tyle młode, że konkurują z nowymi, tak jak to było w moim przypadku. I w moim przypadku nowe wygrało.

Poza tym jestem zdania, że marnowaniem własnych pieniędzy jest kupowanie nowego samochodu na 2-3 lata, jeśli nie zrobisz w tym czasie min. ok 100 tyś km. Po prostu utrata wartości jest zbyt duża. Ale to oczywiście zależy od okoliczności. Jak pojeździsz dłużej swoim autem to załagodzi cały okres utraty wartości i średniorocznie na pewno stracisz mniej.
 
Last edited:

p.j.s

Fachowiec
(264 490 -27 000) *70% = 166 243 wiec jakoś dużo się nie pomyliłem z tym 170. Oczywiście że trzeba trafić na osobę która szuka akurat konfiguracji jaka masz, bo jak kolor jest mało chodliwy to się nie sprzeda nawet sporo taniej.
Może kolega Ev3 ma Soula w kolorze "majtkowy róż"? ;)
 
Top