Jak sprzedać używanego elektryka?

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
To ja napiszę o tym jak łatwo sprzedać elektryka. Miałem chyba z 9 poważnych ofert. Wystawiłem uczciwą cenę jak na 3 letni samochód z przebiegiem 70k. Chat GPT tak podsumował moją sprzedaż i spadek wartości.

Dane wejściowe:

  • Cena zakupu brutto: 239 000 PLN
  • Dofinansowanie: 27 000 PLN
  • Rzeczywista kwota zapłacona:
    239 000 – 27 000 = 212 000 PLN
  • Cena sprzedaży: 132 000 PLN
Interpretacja Twojego przypadku:
  • Twoja Tesla straciła 37,74% wartości w 3 lata, licząc od rzeczywistej zapłaconej kwoty (po dofinansowaniu).
  • To wynik bardzo dobry:
    • Lepszy niż średnia dla samochodów spalinowych (40–55%).
    • Lepszy lub zgodny z większością elektryków (z wyjątkiem np. Tesli lub niektórych luksusowych EV).
    • Mieści się w dolnej granicy typowej utraty wartości Modelu 3.
A co nastąpiło potem:
Gratuluję sprzedaży.
Ja natomiast przedstawię Ci inny tok myślenia niż twój Chat dotyczący twojego auta.
3 letnie LR z 70 k przebiegu hmmm................ gdybym miał 132 tyś zł. hmmmmm..............
pewnie degradacja baterii 7-8%.... może więcej został jeszcze tylko rok gwarancji.
Kurde nowa SR z nową baterią to pewnie zasięg niewiele się różni 183 -30 dopłata wychodzi 153 4 lata gwarancji nowe wnętrze bez przebiegu 0 leasing dla JDG czyli można nią jeździć nie mając obecnie w kieszeni 132 tyś.
Dobrze że mamy wybór i ludzie są różni, a podaż i popyt zawsze się zrównoważą.
PS, 132 tyś zł to około 30700 euro za tyle można kupić 3 od Tesli na zachodzie dostajesz wtedy 1 rok gwarancji + zbędnego autopilota no ale trzeba zmarnować ze 2 dni i trochę się wysilić.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Gratuluję sprzedaży.
Ja natomiast przedstawię Ci inny tok myślenia niż twój Chat dotyczący twojego auta.
3 letnie LR z 70 k przebiegu hmmm................ gdybym miał 132 tyś zł. hmmmmm..............
pewnie degradacja baterii 7-8%.... może więcej został jeszcze tylko rok gwarancji.
Kurde nowa SR z nową baterią to pewnie zasięg niewiele się różni 183 -30 dopłata wychodzi 153 4 lata gwarancji nowe wnętrze bez przebiegu 0 leasing dla JDG czyli można nią jeździć nie mając obecnie w kieszeni 132 tyś.
Też się właśnie zdziwiłem że ktoś tyle zapłacił.....
 

nabrU

Moderator
Skończą się (niedługo) dopłaty i wszystko wróci do normy na rynku używanych BEV (y)
 

KrzysztofFly

Moderator
Kurde nowa SR z nową baterią to pewnie zasięg niewiele się różni 183 -30 dopłata wychodzi 153 4 lata gwarancji nowe wnętrze bez przebiegu 0 leasing dla JDG czyli można nią jeździć nie mając obecnie w kieszeni 132 tyś.
Wszystko się zgadza, tylko z jednym, aczkolwiek bardzo istotnym ale.
Mianowicie w Twoich założeniach zakładasz, że należy się dotacja, a ta niestety nie należy się każdemu. Jak zapewne wiesz, w nowym programie dopłat NaszEauto, z możliwości ubiegania się o nią została wykluczona spora grupa potencjalnych beneficjentów (mam na myśli wszelkie spółki). Kolejna rzecz, że w aktualnym programie o dotację można wystąpić tylko na jeden samochód, w poprzednim programie przy zakupie na firmę, nie było tego ograniczenia. No i zostaje jeszcze kwota, chociaż ta o której wspomniałeś niema idealnie pasuje do średniej statystycznej z dotychczas złożonych wniosków.
Tak więc aktualnie istnieje całkiem spora grupa potencjalnych klientów, którzy przy zakupie samochodu nie może skorzystać z Twoich wyliczeń.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wszystko się zgadza, tylko z jednym, aczkolwiek bardzo istotnym ale.
Mianowicie w Twoich założeniach zakładasz, że należy się dotacja, a ta niestety nie należy się każdemu. Jak zapewne wiesz, w nowym programie dopłat NaszEauto, z możliwości ubiegania się o nią została wykluczona spora grupa potencjalnych beneficjentów (mam na myśli wszelkie spółki). Kolejna rzecz, że w aktualnym programie o dotację można wystąpić tylko na jeden samochód, w poprzednim programie przy zakupie na firmę, nie było tego ograniczenia. No i zostaje jeszcze kwota, chociaż ta o której wspomniałeś niema idealnie pasuje do średniej statystycznej z dotychczas złożonych wniosków.
Tak więc aktualnie istnieje całkiem spora grupa potencjalnych klientów, którzy przy zakupie samochodu nie może skorzystać z Twoich wyliczeń.
owszem, ale z Twoim założeniem wychodzi 99% sprzedających.
A sprzeda może ten 1%. Reszta się buja i albo trafią na rodzynka albo zrewidują oczekiwania.
Na tą chwilę Tesli przybywa w używanych w bardzo wysokim tempie. Efekty spadku cen będą wkrótce mocno widoczne i odczuwalne.
31~33tyś euro to bym 2023 przynajmniej LR z przebiegiem do 40tyś km. Bezwypadkowego szukał. MY.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Gratuluję sprzedaży.
Ja natomiast przedstawię Ci inny tok myślenia niż twój Chat dotyczący twojego auta.
3 letnie LR z 70 k przebiegu hmmm................ gdybym miał 132 tyś zł. hmmmmm..............
pewnie degradacja baterii 7-8%.... może więcej został jeszcze tylko rok gwarancji.
Kurde nowa SR z nową baterią to pewnie zasięg niewiele się różni 183 -30 dopłata wychodzi 153 4 lata gwarancji nowe wnętrze bez przebiegu 0 leasing dla JDG czyli można nią jeździć nie mając obecnie w kieszeni 132 tyś.
Dobrze że mamy wybór i ludzie są różni, a podaż i popyt zawsze się zrównoważą.
PS, 132 tyś zł to około 30700 euro za tyle można kupić 3 od Tesli na zachodzie dostajesz wtedy 1 rok gwarancji + zbędnego autopilota no ale trzeba zmarnować ze 2 dni i trochę się wysilić.
Sprzedałem blisko 2 miesiące temu gdy nie bylo 0%. LR z boostem ... gdzie tam zwykłemu SR do niego.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Wszystko się zgadza, tylko z jednym, aczkolwiek bardzo istotnym ale.
Mianowicie w Twoich założeniach zakładasz, że należy się dotacja, a ta niestety nie należy się każdemu
Wszystko się zgadza, tylko z jednym, aczkolwiek bardzo istotnym ale.
Mianowicie w Twoich założeniach zakładasz, że należy się dotacja, a ta niestety nie należy się każdemu.
Nic mi nie wiadomo żeby udziałowiec Spółki nie mógł otrzymać dopłaty na samochód kupiony prywatnie więc podtrzymuje że każdy.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Skończą się (niedługo) dopłaty i wszystko wróci do normy na rynku używanych BEV (y)
Tutaj optymistą bym nie był to, że dopłaty się skończą nie spowoduje wzrostu cen używanych elektryków. Ja bym nawet przewidywał, że za dwa lata spadną bo te firmy leasingowe w których wzięliśmy te najmy gdzieś się ich musza pozbyć. Ze znanych mi osób na chwilę obecną wszyscy nastawiają się na zwrot aut po zakończeniu najmu, a nie ich wykup.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nic mi nie wiadomo żeby udziałowiec Spółki nie mógł otrzymać dopłaty na samochód kupiony prywatnie więc podtrzymuje że każdy.
Ale w swojej wypowiedzi nie pisałeś o zakupie prywatnym. Wyraźnie zasugerowałeś JDG, tak samo jak kwotę dopłat 30k PLN, która w tej wysokości jest właśnie dla JDG. Oczywiście oferta leasingu 0%, również nie dotyczy zakupu prywatnego.
Kurde nowa SR z nową baterią to pewnie zasięg niewiele się różni 183 -30 dopłata wychodzi 153 4 lata gwarancji nowe wnętrze bez przebiegu 0 leasing dla JDG czyli można nią jeździć nie mając obecnie w kieszeni 132 tyś.
W przypadku zakupu prywatnego, zasady dopłat są zdecydowanie inne:
Bazowa wysokość wsparcia dla osób fizycznych przy zakupie auta wynosi 18 750 zł. Dotacja wzrośnie o 10 tys. zł w przypadku zezłomowania samochodu spalinowego kategorii M1, którego ostateczny odbiorca wsparcia był właścicielem/współwłaścicielem co najmniej 3 lata oraz zezłomowanie samochodu nastąpiło nie wcześniej niż 01.02.2020 r. Osoby fizyczne z dochodem nie przekraczającym 135 tys. zł otrzymają dodatkowe dofinasowanie w wysokości 11 250 zł;
 
Top