nabrU
Moderator
Tutaj optymistą bym nie był to, że dopłaty się skończą nie spowoduje wzrostu cen używanych elektryków.
Ale spowodują, że nie będziesz odejmował kwot dopłat w nowych porównując z używanymi
Tutaj optymistą bym nie był to, że dopłaty się skończą nie spowoduje wzrostu cen używanych elektryków.
Wydaje mi sie, ze trudno o jakiekolwiek precyzyjne prognozowanie perspektyw cen uzywanych EV w Polsce na najblizsze lata bo jest zwyczajnie za duzo zmiennych np:owszem, ale z Twoim założeniem wychodzi 99% sprzedających.
A sprzeda może ten 1%. Reszta się buja i albo trafią na rodzynka albo zrewidują oczekiwania.
Na tą chwilę Tesli przybywa w używanych w bardzo wysokim tempie. Efekty spadku cen będą wkrótce mocno widoczne i odczuwalne.
31~33tyś euro to bym 2023 przynajmniej LR z przebiegiem do 40tyś km. Bezwypadkowego szukał. MY.
a kogo obchodzi Polska, gdzie 2 janków się zgada i sprowadzi 3 sztuki z zagranicy i już rynek do góry kołami wywróci.Wydaje mi sie, ze trudno o jakiekolwiek precyzyjne prognozowanie perspektyw cen uzywanych EV w Polsce na najblizsze lata bo jest zwyczajnie za duzo zmiennych np:
* Koniec doplat (o czym juz wszyscy na ten moment wiedza).
* Wzrost podazy 2-3 letnich modeli po wynajmach/leasingach.
* Jakies wieksze spowolnienie gospodarcze skutkujace spadkiem popytu na jakiekolwiek drozsze modele.
* Obnizenie sie stop % a wiec i kosztow kredytow/leasingow.
* Ekspansja chinskich producentow.
Taki insight z Holandii:
https://alternative-fuels-observato...-vehicle-growth-sustains-dutch-market-q1-2025
* Konkretny wzrost sprzedanych nowych EV (Q1 2024 vs Q1 2025) pomimo wygaszenia rzadowego programu doplat od stycznia 2025
* Pod koniec 2024 mialbyc wysyp poleasingowych tesli m3 z 2019. Nie wplynelo to znaczaco na spadek cen, prawdopdoobnie nadmiar oddawanych aut wyjechal na export po calej EU i to mimo problemow PRowych zwiazanych z Muskiem.