Jak to jest z tą długowiecznością EV ;-)

nabrU

Moderator

krzyss

Pionier e-mobilności

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o przebieg to moim zdaniem auto jak auto, coś tam w zawieszeniu trzeba zrobić i będzie jeżdziło. Bateria to loteria i dla aut 8+ lat jedyna opcja żeby auta miały nabywców to ubezpieczenie od naprawy batterii, typu płace ~500zł miesięcznie i się nie martwie jak akurat padnie na mnie. Kolejną rzeczą jest elektronika i wiązki bo to wszystko może zawodzić po kilkunastu latach, ciekawe jak bardzo taka choinka będzie sie rozświetlała.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeśli chodzi o przebieg to moim zdaniem auto jak auto, coś tam w zawieszeniu trzeba zrobić i będzie jeżdziło. Bateria to loteria i dla aut 8+ lat jedyna opcja żeby auta miały nabywców to ubezpieczenie od naprawy batterii, typu płace ~500zł miesięcznie i się nie martwie jak akurat padnie na mnie. Kolejną rzeczą jest elektronika i wiązki bo to wszystko może zawodzić po kilkunastu latach, ciekawe jak bardzo taka choinka będzie sie rozświetlała.
No to jest to o czym mowie.
Jesli 3 latek TM3 jest wart 130-140kzl to 6 latek bedzie wart 60-80k?
To 8 latek okolo 50kzl ? I wtedy powoedzmy ze mamy ze dwie, trzy awarie… pompa ciepla za 15kzl i komputer pokladowy za 8kzl… a nawet nie dotknalem tematu baterii. Dlatego uwazam ze moze byc problem z dozywaniem tych aut do 20lat…
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Naprawy obecnie są drogie bo wstawia się nowe części, ale jak większa flota pojawi się na rynku to koszty części spadną bo będzie dużo z przeszczepu i np pompe ciepła będzie mozna wyjąc z auta które zostało skasowane w wypadku ale troche sprawnych gratów w nim zostało. Nikt chyba nie wstawia nowego silnika z powodu awarii do auta które ma 10+ lat. Części do spalinowych premium też sa drogie a jednak sporo się tego ściąga z zachodu i ludzie tym jeżdzą. Z baterią jest taki problem że trudno sprawdzić jej stan i ryzyko awarii. W silniku łatwiej da sie ocenić czy taki który chcemy przeszczepić to jeszcze pojeżdzi a żeby wymienić baterię trzeba będzie zapłacić połowę wartości auta i nie mamy pojęcia czy nowa pojeździ tydzień czy 10 lat
 

adamusek

Posiadacz elektryka

vwir

Pionier e-mobilności
Mój leaf I w momencie sprzedaży miał 8 lat i 83% stanu baterii. Obecnie ma 11 lat, jestem w kontakcie z nowym właścicielem - jeździ i nic złego się nie dzieje.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
No to jest to o czym mowie.
Jesli 3 latek TM3 jest wart 130-140kzl to 6 latek bedzie wart 60-80k?
To 8 latek okolo 50kzl ? I wtedy powoedzmy ze mamy ze dwie, trzy awarie… pompa ciepla za 15kzl i komputer pokladowy za 8kzl… a nawet nie dotknalem tematu baterii. Dlatego uwazam ze moze byc problem z dozywaniem tych aut do 20lat…
Poczytaj/pooglądaj sobie materiały na temat napraw „tanich” bo nastoletnich BMW.
Ale to jest premium całą gębą,
pasuje idealnie do jednej z kilku form rozwinięcia skrótu BMW.
Niestety ale tanie auta się skończyły, a wszystkie współczesne, w wieku nastu lat będą kosztowne…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Poczytaj/pooglądaj sobie materiały na temat napraw „tanich” bo nastoletnich BMW.
Ale to jest premium całą gębą,
pasuje idealnie do jednej z kilku form rozwinięcia skrótu BMW.
Niestety ale tanie auta się skończyły, a wszystkie współczesne, w wieku nastu lat będą kosztowne…
No ale EV mialy byc tanie w naprawach.
Takie E46 dawalo sie tanio naprawiac. E90 juz jest zdecydowanie drozsze.
Pewnie masz racje ze tanie auta w naprawach juz sie skonczyly. Tylko czy bedzie ekologiczne produkowac auto na 15 lat ?
Chyba ze baterie tak stanieja, ze taka TM3 bedzie kosztowala 120kzl…
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Masz rację, tyle że dla producentów ekologia nie równa się ekonomia, wręcz przeciwnie.
Pewnie za ileś lat model subskrypcji zdominuje całkowicie świat, w tym i motoryzację, wtedy nikt się nie będzie problemem naprawy przejmował. Już teraz najem długoterminowy jest takim kierunkiem.
A że dużą grupę ludzi nie będzie stać na opłaty… ? Patrząc na świat globalnie to większość może sobie pozwolić na niewiele.
„ nie będziesz miał niczego i będziesz szczęśliwy” takie hasło gdzieś widziałem
i coś w tym jest, bo koniec końców robaki nas zeżrą i problemy materialne będą bez znaczenia. 🤣
 
Top