Jak to jest z tą fotowoltaiką?

arnoldd

Posiadacz elektryka
Żeby uściślić - zużycie to jakieś 80 kWh dziennie nie licząc auta
Magazyn teraz 170kWh - za chwilę 270 - w planie koło 0,5mWh
Panele - 30kWp - na południe i 15 kWp PIONOWO wschód-zachód.

Produkcja z pionowych - około 95 procent z 1kWp tego co zrobiły "południowe" - ale za to bez "wsparcia" ME
 

zlp

Pionier e-mobilności
NIE - w net bilingu podstawa to Magazyn Eneregi .
W ciągu dnia ładujesz baterie - a 18-21 oddajesz prąd do sieci za 2-3 zdarzło się 4 czasem nawet 5 razy tyle ile kosztuje w taryfie G13
Magazyn ogromnie zwiększa autokonsumpcję, Minimalnie tak duży, aby przetrwał do następnego ranka.
 

Euronymous

Fachowiec
NIE - w net bilingu podstawa to Magazyn Eneregi .
W ciągu dnia ładujesz baterie - a 18-21 oddajesz prąd do sieci za 2-3 zdarzło się 4 czasem nawet 5 razy tyle ile kosztuje w taryfie G13 - mowa o Tauronie.
Obserwując taryfy dynamiczne - wychodzi mi że na wiosnę przechodzę na TD i jakieś 100 procent prądu latem będę miał po kosztach amortyzacji PV (jakieś 20 groszy za kWh) lub zimą 40-50 groszy za kWh za koszty amortyzacji Magazynu Energi - po 5 latach będzie za "friko"
Chyba przeczytałeś, kolego, jedynie pierwsze zdanie mojego posta, bo już w kolejnych piszę właśnie o magazynie lub magazynie "mobilnym", które wykorzystasz i do zużycia energii na własne potrzeby, i do ew. sprzedaży nadwyżki po wyższych wieczornych/porannych cenach. Ale tak - dzisiaj fotowoltaika najlepiej z magazynem energii, a do tego jeszcze EV to jeszcze lepsza sytuacja.
 

nabrU

Moderator
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Aktualne programy "wsparciowe" mają zachęcać właśnie do instalacji magazynów energii żeby prosumenci sami konsumowali słoneczne "piki" i nie pchali ich w sieć. Jak dla mnie magazyn jest najlepszym rozwiązaniem a połączenie z BEV tylko poprawia sensowność. Ja mam stare zasady i mikroinwertery jednofazowe więc zero motywacji do magazynu, który u mnie musiałby być chyba z lekka niestandardowy. Poczekam aż to wszystko mi się zużyje technicznie i/lub moralnie i będę modernizował.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Dołożę, że panele są dziś na tyle tanie, że kierunek południe stracił sens, ciężko skonsumować duży pik w tym czasie. Kierunek wschód da nam wcześniej prąd z rana, a zachód pociągnie dłużej po południu. Dla właścicieli magazynów więcej wschodu, bo magazyn z rana jest niedoładowany.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Ja akurat będę miał kierunek wsch/płd w stosunku jakieś 40/60.
W teorii, nie wiem jak w praktyce działa Solaredge one, IA, sprawdza co 15 min ceny energii na giełdzie, uczy się w jaki sposób funkcjonuje energetycznie dom, kiedy ładować, kiedy sprzedawać, śledzi prognozy pogody. Naprawdę robi mega wrażenie to ONE, jeżeli naprawdę będzie robił to co o nim piszą.
Koszt tego to około 4tyś, też nie mało. Ładowarka EV 4tyś, ONE 4 tyś. Plus taki, że bardzo potaniały same instalacje, a magazyny przez dofinansowanie.
 

cichy78

Nowy na Forum
Witam.

W temacie PV i "ładowarki"....mam falownik Huawei SUN2000-5KTL-M1 i szukam wallboxa który maksymalnie wykorzysta prąd (nadwyżkę) do naładowania auta. 5KWP na południową stronę, stare zasady. Zastanawiam się czy w tej sytuacji warto szukać takiego rozwiązania które zazwyczaj jest droższe niż "standardowy" wallbox, Wpadł mi taki : Huawei tylko nie wiem czy to dobre rozwiązanie....Na tą chwilę max jaki bym wykorzystywał to 11kw , moja Kona więcej nie pociągnie....ale gdyby myśleć przyszłościowo to miałoby to może sens.... A może polecacie inne rozwiązanie ?
 
Top