Jak walczyć z kultem zapierdalania (prędkość)

piotrpo

Pionier e-mobilności
Nie prawda, trzeba miec 7 lat, w zerówce mamy kurs dla pieszych uczestników ruchu drogowego.
Tak, tylko w tej edukacji nie uczą dzieci, że mają się zatrzymać na środku jezdni, bo ktoś może próbować je zabić.

Ależ absolutnie nie można przypisywać winy kobiecie, wine ponosi kierowca w 100%. Kobieta mogła jedynie ocalić swoje życie.
No właśnie o to chodzi. Oczywiście lepiej mieć naruszone ego, oburzyć się i przeżyć, niż być martwym moralnym zwycięzcą. Natomiast zakładając to co widzę i to co mi się wydaje, że widzę, to kierowcę czekają dłuższe wakacje w pierdlu i uważam, że słusznie. Oczywiście uprzedzam opinię sądu, ale nawet w PL skończyły się już czasy, że znaczne przekroczenie prędkości (wydaje mi się) i rozjechanie pieszego na przejściu są interpretowane jako "wtargnięcie na jezdnię".
 

Makus

Pionier e-mobilności
Nie prawda, trzeba miec 7 lat, w zerówce mamy kurs dla pieszych uczestników ruchu drogowego. Nie kończy się egzaminem ale jest.
w podobnym czasie uczą też, żeby być miłym dla innych czy myć ręce po skorzystaniu z toalety, tylko co z tego?
 

nabrU

Moderator
Robi się coraz 'ciekawiej' z wypadkiem na Woronicza:

 

JED 3City

Fachowiec
🤬
Ja tam na widzę na filmie, że piesza kontroluje sytuacje.
Po wyjściu zza autobusu zauważa pędzący na nią samochód i zaczyna biec, żeby uciec z jego pasa.

Kierujący "poprawia namiar" i odbijając trafia w nią i ludzi na przystanku.
Nie dość, że kierowca doprowadził do sytuacji łamiąc przepisy, to jeszcze swoim gównianym refleksem i umiejętnościami kierowania pogorszył sytuację.

Zrobiłbym na miejscu kobiety dokładnie to samo i też bym zginął. Jak wchodziła na pasy to nic nie jechało, a po przejściu dwóch pasów szerokości większej niż na autostradzie sytuacja się zmieniła. Ta kobieta zrobiła wszystko dobrze i zgodnie z przepisami, ale co miała zrobić jak pieszy na takim długim przejściu jest jak zając na środku łąki z jastrzębiami na niebie?
Masz sekundę żeby zdecydować czy chcesz uciekać do przodu czy do tyłu.

Powinni co najmniej uwalić wszystkim premie w ratuszu to może by dotarło, a przynajmniej przywalić maksymalnym karami skoro takich przejść jest mnóstwo, gdzie nie ma miejsca gdzie pieszy może się schować, a w tym konkretnym to nawet nie ma świateł.
Mogli przynajmniej wyłożyć stos cegieł, żeby można było legalnie walnąć w przednią szybę jak ktoś prawie cię przejechał. Jakby siły się wyrównały to by się kierowcy nauczyli zwalniać. A tak to: mój SUV jest super bezpieczny, gaz do dechy!

A jeszcze chciałem dodać, że większość wypadków z udziałem pieszych to wina kierowców. No chyba, że pieszy zginie, to wtedy wina pieszego. Teksty o świętych krowach należy kierować jednak do kierowców, którzy jeżdżą wszędzie gdzie da się wjechać. Również po chodnikach, które rzekomo są dla pieszych.


PIEKNIE to ujales - TO jest przyczyna jej smierci i calej reszty.

Ale mam wrazenie, ze umknela wszystkim najwazniejsza rzecz, ktora z automatu powinna mu zapewnic 15 lat, jesli nie 25:

45-latek przed rokiem miał cofnięte uprawnienia do prowadzenia pojazdów
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Groźba odcięcia ręki za kradzież nie powstrzymuję jej dokonania , to zabranie prawka jest jak zakaz palenia i picia dla 15 latka.
Skoro takie rzeczy nie potrafią ludzi zmienić, to powinno to dotykać bliskich i ich otoczenie, aby to miało jakiś wpływ . Np zabranie auta ? Początkowo czasowo za drugim razem na stałe. Niestety edukacja i to że jest powszechna, też nie gwarantuje "nabycia rozumu", dlatego im więcej metod oddziaływania tym większa skuteczność
Na 100% nie ma sposobu -ludzie to ... Dlatego jak to mówią miejmy ograniczone zaufanie
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Robi się coraz 'ciekawiej' z wypadkiem na Woronicza:
Jak zwykle, winna jest telewizja, kultura ruchu drogowego, społeczeństwo, ciężkie dzieciństwo i plamy na słońcu. No i jeszcze piesi powinni bardziej uważać, a atrakcyjne kobiety nie ubierać się atrakcyjnie, bo prowokują. To przejście jest oczywiście zaprojektowane źle, podobnie jak prawdopodobnie kilka setek innych przejść w Warszawie. Zakładam, że skoro zrobili audyt, to systematycznie je przebudowują, żeby stały się bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla pieszych, a po każdej takiej przebudowie w Internetach pojawia się fala komentarzy oburzonych kierowców, że zniknęło parę miejsc parkingowych i ucierpiała płynność ruchu.
O ile wiem, to w UK podczas egzaminu na prawo jazdy macie fajny test polegający na wykrywaniu przez kursanta sytuacji podwyższonego ryzyka, np. takiej jak w tym wypadku - zbliżanie się do przejścia dla pieszych z ograniczoną widocznością.
Na 100% nie ma sposobu -ludzie to ... Dlatego jak to mówią miejmy ograniczone zaufanie
To oczywiste jest. Tylko ograniczone zaufanie nie zmienia ogólnych zasad ruchu drogowego, w szczególności pierwszeństwa na przejściu dla pieszych.
 

nabrU

Moderator
O ile wiem, to w UK podczas egzaminu na prawo jazdy macie fajny test polegający na wykrywaniu przez kursanta sytuacji podwyższonego ryzyka, np. takiej jak w tym wypadku - zbliżanie się do przejścia dla pieszych z ograniczoną widocznością.

Proszę bardzo, można spróbować swoich sił (dajcie znać czy zdaliście ;)):

 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Top