Jaki wallbox do PV + ograniczenie mocy ?

Gandalf

Pionier e-mobilności
ktoś ma jakąś (...) i poleca o mocy 11kW (...) nie chciałbym,żeby kabel leżał luzem na ziemi (...) czy wisiał (...) i szukam czegoś z wbudowanym uchwytem, aktywowanego na RFID albo z apką, która umożliwia zdalną blokadę ładowania i najlepiej przetestowanego w boju :D
No więc jeśli do Tesli to Wallconnector Gen3
z tego co piszesz to możesz ustawić max 11kW (a raczej 16A / 3f), sama w sobie jest wieszakiem, no ale... nie chcesz żeby kabel wisiał, to nie wiem co innego ma robić, bo owinięcie na wallconnectorze-wieszaku jest spoko, końcówka zaczepiana jest w odpowiednim miejscu tak że się nie majta. Nie ma RFID, ani zdalnego ładowania, ale od wersji 21.36.4 możesz ograniczyć ładowanie do konkretnych Tesli.
 

dawidos160

Zadomawiam się

Gandalf

Pionier e-mobilności
A no tak - nie napisałem do jakiego auta - do EV6. Nie chce wtyczki luzem, bo może błędne przekonanie, boje się ze jak będzie padać deszcz czy śnieg to może uszkodzić wtyczkę - w sensie napada do niej i pójdzie jakaś zwara. Wolałbym chować ją jak np w https://wallbox.pl/img/product_media/1001-2000/smart_home_charger_2(2).png
Tak ma właśnie Tesla WallConnector, ale... no właśnie, EV6. Owszem, będzie działać, ale wtedy nie będziesz mógł ograniczyć ładowania tylko do swojego auta (są trzy opcje: wszystkie, tylko Tesle, tylko wybrane Tesle)
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Ja również jestem użytkownikiem Fronius Wattpilot już od miesiąca. Mam około 8kWp podpiętych do Fronius Symo 10 i 12kWp do Solaredge. Mam dodatkowo dwa smartmetery - jeden główny oraz jeden liczący produkcję z falownika Solaredge.
Ładuję Skodę Enyaq - auto na razie bezproblemowo ładuje się z mocą od 1,4kW do 11kW, bez problemu obsługuje pauzę w ładowaniu gdy przyjdzie chmurka.
Na przykładowym wykresie widać jak ładowarka dopasowuje moc, z jaką ładuje auto do produkcji z PV uwzględniając zużycie prądu w domu. Przy tej wielkości instalacji nawet w lutym po pracy można wrzucić kilka kWh do auta, co jest dla mnie zaskakujące - myślałem, że takie rzeczy będą dopiero od kwietnia/maja. To, co uległo pewnej zmianie, to analizuję prognozę pogody - jak ma być słońce następnego dnia to ograniczam ładowanie do 50% lub w ogóle je pomijam. Aplikacja na tel działa bez zarzutu, ma sporo funkcji, ładnie się integruje w systemie froniusa - nie ma się do czego przyczepić.

Screenshot_20220206-081829_Chrome.jpg
 

nabrU

Moderator
Najogolniej jeśli chodzi o ładowarki, to aby dopasowywała (czytaj: obniżała) ona moc ładowania musi być kompatybilna z czujnikiem Halla (po ang. CT clamp) . Czujnik taki zakłada się na przewód zasilający posesję i mierzy on całkowity prąd pobierany przez posesję. Gdy wartość tego prądu zbliża się do ustawionej w ładowarce wartości max. bezpiecznika, zmniejsza ona automatycznie moc ładowania aby nie przeciążyć bezpiecznika.

Co do ładowarek współpracujących z PV to tutaj dobry (choć z UK) link do poczytania:

 

J123

Zadomawiam się
Ładuję Skodę Enyaq - auto na razie bezproblemowo ładuje się z mocą od 1,4kW do 11kW, bez problemu obsługuje pauzę w ładowaniu gdy przyjdzie chmurka.
Czyli zmienia konfigurację ładowania z 1f do 3f i na odwrót ?, co dzieje się wtedy z blokadą kabla w aucie ? blokuje i odblokowuje przy każdej przerwie gdy auto jest otwarte ?
 

J123

Zadomawiam się
Najogolniej jeśli chodzi o ładowarki, to aby dopasowywała (czytaj: obniżała) ona moc ładowania musi być kompatybilna z czujnikiem Halla (po ang. CT clamp) . Czujnik taki zakłada się na przewód zasilający posesję i mierzy on całkowity prąd pobierany przez posesję. Gdy wartość tego prądu zbliża się do ustawionej w ładowarce wartości max. bezpiecznika, zmniejsza ona automatycznie moc ładowania aby nie przeciążyć bezpiecznika.

Co do ładowarek współpracujących z PV to tutaj dobry (choć z UK) link do poczytania:

Ja wyszedłem z założenia że lepszym rozwiązaniem niż szam pomiar prądu przez przekładnik (CT -> current transformer) jest licznik energii w rozdzielni głównej za WLZ (wewnętrzna linia zasilająca posesję) . Pomiary dostarczające przez ten licznik mogą służyć nie tylko EVSE ale całej automatyce domowej, np. kontrola mocy urządzeń, balansowanie obciążenia na fazach, kontrola PV, kontrola zabezpieczeń, napięć fazowych itp.
Można prowadzić wtedy różnego rodzaju statystyki np:
evse1.jpg
 
K

Konto_skasowane_na_prosbe_2022-03-19

Gość
Czy poza wallbox pulsar plus i openevse ktoś ma jakąś ładowarkę i poleca o mocy 11kW?

Tak, mam Webasto, tyle że 22kW.
Zdjęcie już dawałem w temacie powitalnym, ładowarkę widać po prawej stronie: https://forum.elektrowoz.pl/attachments/superb-jpg.4165/
Jak widać jest na zewnątrz, ma mocowanie na wtyczkę, zamontowana na słupku (co ciekawe są 2 rodzaje i ten tańszy jest lepszy :) ).
Za chwilę minie rok od montażu, zero problemów. Deszcz, śnieg, mróz, upał (strona południowa).

https://charging.webasto.com/pl-pl/produkty/
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Czyli zmienia konfigurację ładowania z 1f do 3f i na odwrót ?, co dzieje się wtedy z blokadą kabla w aucie ? blokuje i odblokowuje przy każdej przerwie gdy auto jest otwarte ?
Tak, dokładnie zmienia z 1f do 3F i z 3F na 1F. U mnie kabel zablokowany jest cały czas w trakcie ładowania i w momencie pauzy. Generalnie jest dużo opcji konfiguracyjnych. Aplikacja ma kilka ustawień, które można zmieniać, gdyby był problem z autem: minimum current, forced charging interval, allow charging pause, simulate unplugging, phase switch delay time, phase switch interval itp.
 
Last edited:
Top