Jaki zasięg wyświetla Wam się w waszych TM3?

KrissTMY

Posiadacz elektryka
A nie wiem, sporo mialem DC.
Nowa pokazywala 545 chyba.
Ten zasieg to i tak w buty mozna wsadzic.
Realnie 300-400km robie.
no właśnie, wszyscy się skupiają na tym jaki zasięg auto pokazuje, a czy sprawdzacie ile z tego przejezdzacie? przecież to zależy wyłacznie od tego jak uzywamy pedału przyspieszenia
 

Michal

Moderator
U mnie w dokumentach rejestracyjnych auta model rocznikowy 2021 mam wariant E3D raczej z pojemnością netto ~71-72 kWh / 75 kWh brutto tak jak @krzyss, ale nawet tego wariantu były dwie pojemności.
Moim zdaniem Ty masz tę większą pojemność.

W grudniu 2022 (prawie rok temu) napisałem post w którym podałem km pokazywane po naładowaniu do pełna 518 km, przy 50 007 km przebiegu. [klik]
Teraz wychodzi mi 512,5 km z wyliczenia 410 km / 80%, przy 59 103 km przebiegu, ale dawno już nie ładowałem do 100%, więc możliwe, że po takim naładowaniu byłoby nawet trochę więcej.

Ogólnie chodzi mi o to, że przy tych mniejszych bateriach były mniejsze zasięgi pokazywane od początku ale nie mogę znaleźć swoich wcześniejszych wpisów na ten temat.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
U mnie w dokumentach rejestracyjnych auta model rocznikowy 2021 mam wariant E3D raczej z pojemnością netto ~71-72 kWh / 75 kWh brutto tak jak @krzyss, ale nawet tego wariantu były dwie pojemności.
Moim zdaniem Ty masz tę większą pojemność.

W grudniu 2022 (prawie rok temu) napisałem post w którym podałem km pokazywane po naładowaniu do pełna 518 km, przy 50 007 km przebiegu. [klik]
Teraz wychodzi mi 512,5 km z wyliczenia 410 km / 80%, przy 59 103 km przebiegu, ale dawno już nie ładowałem do 100%, więc możliwe, że po takim naładowaniu byłoby nawet trochę więcej.

Ogólnie chodzi mi o to, że przy tych mniejszych bateriach były mniejsze zasięgi pokazywane od początku ale nie mogę znaleźć swoich wcześniejszych wpisów na ten temat.
Założyłem, że rozmawiamy o pojemnościach netto. Podawanie wartości brutto ma taki sam sens jak mierzenie przyrodzenia razem z kręgosłupem 😉
 

ELuk

Pionier e-mobilności
U mnie przebieg 50tys, auto bliźniacze jak Krzysia, obecnie 503km, ale od 2 lat pokazuje w zakresie 495-505 km.
Realnie wczoraj przejechane 315 km i zużyte 84% (2/3 S reszta krajówka i miasta) co by dało 375 km zasięgu max.
Ze statystyk 20% ładowania DC (SuCh).
 

Michal

Moderator
Z tymi bateriami jest taki bałagan, że nigdy nie wiesz co podajesz faktycznie i z czym :p W tamtym okresie były 3 pojemności od 2 producentów.
Pokazywane km zasięgu też się zmieniały w czasie, więc to też wnosi mało informacji.

Planuję jakoś niedługo naładować do 100%, to zobaczymy ile będzie pokazywał wtedy, bo jak sprawdzam, to ostatnio 100% miałem właśnie jakiś rok temu :D Ale do tego muszę gdzieś pojechać od razu, żeby zużyć chociaż te 20%, bo nie lubię jak auto stoi ze 100%, a nie mam gdzie :D
 

Slawoos

Zadomawiam się
Chyba jednak najbardziej realne jeśli chodzi o zasięg to po prostu sprawdzać zużycie w kWh na 100 i z tego liczyć. Nie kasowałem zużycia od nowości i obecnie z 13 tkm wychodzi mi zużycie na poziomie 14kWh. Styl jazdy, warunki różne, ale przy takim przebiegu jakoś to wszystko się uśrednia. Więc przy takim zużyciu i szacując że bateria netto ma np 78kWh wychodzi że mam do przejechania 500km.
 

Michal

Moderator
Netto raczej nie masz 78, tylko 75.
Była tylko jedna, bardzo mała seria z bateriami Panasonic 82 kWh brutto i to ona miała 78-79 netto.
No i żeby zrobić te 500 km, trzeba jechać w idealnych warunkach, non stop i jakieś 50-70 kmh.
 

Michal

Moderator
Masz rację Bjorn rzeczywiście testował i wychodziło mu latem przy 90kmh nawet 563 km zasięgu 0_o
 
Top