Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Michal
U mnie w Wattpilot mam takie ustawienia:
Zachowanie:
-unikanie dobierania z sieci
-unikanie wysyłania do sieci
-domyslny (pomiędzy)
Minimalny czas ładowania 5 minut
Zmiana na 3 fazy po 2 minutach ciągłej mocy ponad poziom który na to pozwala
Minimalny czas pomiędzy 3fazy i 1faza 5 minut

Nie jestem zadowolony z jednej funkcji, ładowania w nocy do minimalnego poziomu. Czyli jeśli nie ma słońca to chce żaby rano mieć np 50% i powinien do tego poziomu naładować z sieci. Ale wygląda na to że ładowarka nie potrafi odczytać poziomu naładowania auta i jedyne co można ustawić to minimalną lość kWh/km jakie dziennie ma doładować. To mi nie odpowiada i teraz muszę przełączać w dwóch miejscach:
-Ladowarka zmiana Eco/normal
-Tesla zmiana docelowego poziomu
Wydaje mi się że EVSE powinno mieć możliwość odczytania poziomu naładowania, bo na DC wyświetla się %
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja już kiedyś pisałem, wolę rozwiązania proste nawet jakimś kosztem.
W tym wypadku jak chcę ładować bezpośrednio ze słońca, to widząc nasłonecznienie już się orientuję jakiej się spodziewać mocy z instalacji FV i tyle nastawiam, nie przejmuję się chwilowymi spadkami mocy i dobieram z sieci. Najczęściej jest to weekendy, bo w tygodniu to tylko nocą ładuję.
Ile mnie takie podejście kosztuje?
20% potrącenia w Enei tego co dobieram, jaki to koszt?
Warto wydać pieniądze/czas na urządzenia/oprogramowanie śledzące produkcję i ustawiające ładowanie?
Dla mnie nie warto, ale jak Ktoś lubi, ma takie hobby etc. to jego radość. 👍
 
Last edited:

Michal

Moderator
@Michal
U mnie w Wattpilot mam takie ustawienia:
Zachowanie:
-unikanie dobierania z sieci
-unikanie wysyłania do sieci
-domyslny (pomiędzy)
Minimalny czas ładowania 5 minut
Zmiana na 3 fazy po 2 minutach ciągłej mocy ponad poziom który na to pozwala
Minimalny czas pomiędzy 3fazy i 1faza 5 minut
Fajnie, fajnie, tylko ja chcę tym sterować z poziomu samochodu ;) Dlatego dochodzi mi wtedy mnóstwo warunków brzegowych typu:
  • Automatyka powinna działać tylko jeśli auto jest w domu - żeby mi nie przestawiło mocy ładowania na SuC, bo świeci słońce ;)
  • Powinna działać tylko jeśli jest wpięty kabel ładowania.
  • Tylko jeśli stopień naładowania niższy niż zadany, a moc oddawana do sieci większą niż xxxx
  • Dużo takich pierdół.
Przy czym teoretycznie mogę też uwzględnić prognozę pogody i ładować na raty. Dużo możliwości ale też dużo myślenia jak to zrobić oraz ustawiania.
 

Michal

Moderator
Ja już kiedyś pisałem, wolę rozwiązania proste nawet jakimś kosztem.
W tym wypadku jak chcę ładować bezpośrednio ze słońca, to widząc nasłonecznienie już się orientuję jakiej się spodziewać mocy z instalacji FV i tyle nastawiam, nie przejmuję się chwilowymi spadkami mocy i dobieram z sieci. Najczęściej jest to weekendy, bo w tygodniu to tylko nocą ładuję.
Ile mnie takie podejście kosztuje?
20% potrącenia w Enei tego co dobieram, jaki to koszt?
Warto wydać pieniądze/czas na urządzenia/oprogramowanie śledzące produkcję i ustawiające ładowanie?
Dla mnie nie warto, ale jak Ktoś lubi, ma takie hobby etc. to jego radość. 👍
Ale oczywiście, że to taka zabawa ;) przecież majątku na tym nie zrobię.
Od początku zabawy z Home Assistant planowałem taki układ automatyczny i teraz jak zaczyna świecić słońce to zachciało mi się na to zerknąć. Dla mnie to właśnie będzie proste rozwiązanie, bo docelowo nic nie będę musiał przy tym robić :D
Koniec offtopa założę nowy wątek.
 

Michal

Moderator

Michal

Moderator
Strona przy dodawaniu do koszyka 16A wysyła 1104947-10-A, więc to będą chyba kody:
1679301622791.png

["1104947-10-A","1104948-10-B"]
(odpowiednio 16A i 32A)
 
Top