Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
ja zrobilem .
Kup gniazdo niebieskie (sa dwa -małe16 i duze 32A.Jeśli 32 to wiadomo .jaki przewod np 6 lub 10 mm z 50 cm i kwita . Albo daj elektrykowi to ci zarobi fachowo końcówki.
tempFileForShare_20210205-163120_copy_1280x644.jpg
 
Last edited:

Jusand

Posiadacz elektryka
Potrzebuję pomocy z dobraniem odpowiedniej przejściówki do gniazda siłowego w garażu u rodziców. Kupiłem adapter do EVSE Tesli (https://shop.tesla.com/pl_pl/product/niebieski-adapter-_-16-a-_-32-a, wersja 32A bo taki mam bezpiecznik w gniazdku). Samo gniazdko ma 5 otworów. Kupiłem do niego taki adapter: https://allegro.pl/oferta/adapter-reduktor-przejsciowka-silowa-16a-na-32a-5p-13735594366. Adapter do gniazdka pasuje, ale przejściówka Tesli nie pasuje do tego adaptera. Gniazdo adaptera jest zbyt duże, niebieski adapter Tesli ma podobną średnicę więc wtyk nie "obejmuje" gniazda.

Jaki adapter do tego gniazda garażowego mogę kupić, żeby móc podłączyć tę niebieską przejściówkę Tesli?

To jest gniazdo przejściówki z Allegro:

View attachment 12677

Etykieta (złej) przejściówki z Allegro:
View attachment 12679


Wtyk przejściówki Tesli:
View attachment 12678
A jakie jest gniazdo 3 garażu 32 czy 16? W zależności od tego będzie trzeba dorobić przejściówkę z niebieskiego 1 fazowego na 16 lub 32. Ja robiłem sam (jestem elektrykiem)nie znalazłem gotowca. Jednakże trzeba pamiętać, że gniazdo w garażu powinno być 32 jeżeli chcemy ładować max mocą. Jeżeli jest 16 to zgodnie ze sztuką powinno się ładować max 16A (3.6 kW).
 

luki

Pionier e-mobilności
Tak jak koledzy napisali wyżej. Lepiej się dopytaj kogoś na miejscu, może w sklepie elektrycznym. Ta czerwona jest 3 fazowa, niebieska jest 1 fazowa. Trzeba spiąć jedną fazę z tej 3 fazowej do gniazda 1 fazowego. Ochronny i zero przechodzi normalnie.

edit: wyszukaj w google "PCE SHARK GNIAZDO 1F PRZENOŚNE 32A 3P 230V IP44" - do tego podłączasz EVSE, do tego przewód (może być 3 żyłowy), przewod do wtyczki 3f (32A, podłączasz tylko 1 fazę) a ta do gniazda w garażu
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Frunek czerwone są 3 fazowe a niebieskie 1 fazowe. Mniejsze są 16A a większe 32A.
Kupiłeś z dużego czerwonego na mały czerwony a potrzebujesz z dużego czerwonego na duże niebieskie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Potrzebuję pomocy z dobraniem odpowiedniej przejściówki do gniazda siłowego w garażu u rodziców. Kupiłem adapter do EVSE Tesli (https://shop.tesla.com/pl_pl/product/niebieski-adapter-_-16-a-_-32-a, wersja 32A bo taki mam bezpiecznik w gniazdku). Samo gniazdko ma 5 otworów. Kupiłem do niego taki adapter: https://allegro.pl/oferta/adapter-reduktor-przejsciowka-silowa-16a-na-32a-5p-13735594366. Adapter do gniazdka pasuje, ale przejściówka Tesli nie pasuje do tego adaptera. Gniazdo adaptera jest zbyt duże, niebieski adapter Tesli ma podobną średnicę więc wtyk nie "obejmuje" gniazda.

Jaki adapter do tego gniazda garażowego mogę kupić, żeby móc podłączyć tę niebieską przejściówkę Tesli?

jesli tego nie ogarniasz to daj lepiej komus zarobic i niech ci to ogarnie bo z pradem nie ma zabawy
 

Frunek

Fachowiec
jesli tego nie ogarniasz to daj lepiej komus zarobic i niech ci to ogarnie bo z pradem nie ma zabawy
Też tak uważam. Myślałem, że kupię sobie przejściówkę i będzie działać, ale widać że do niestandardowa konwersja. Elektryk zrobi nowe gniazdo, nie chcę rodzicom garażu spalić.
 

Picek7

Zadomawiam się
Czy w garażu ładujecie swoje tesle z normalnego gniazdka jak macie czas, czy zawsze z Wallboxa?
Pytam, bo jak odbierałem swoją 3 to pracownik polecił mi jak się mi nie będzie spieszyło ładowanie za pomocą załączonej do samochodu ładowarki jednofazowej, uzasadniając tym, jest jest to bardziej korzystne dla baterii.
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem 11kw to mały prąd, więc nie wydaje mi sie zeby 3kw a 11kw robiło tu róznicę dla baterii. Za to różnica będzie ile finalnie tesla sciągnie prądu. Na 3 kw będzie wiecej strat na samym ładowaniu oraz sam samochód dłużej bedzie pracować wybudzony poprzez długie ładowanie.
 

Picek7

Zadomawiam się
Moim zdaniem 11kw to mały prąd, więc nie wydaje mi sie zeby 3kw a 11kw robiło tu róznicę dla baterii. Za to różnica będzie ile finalnie tesla sciągnie prądu. Na 3 kw będzie wiecej strat na samym ładowaniu oraz sam samochód dłużej bedzie pracować wybudzony poprzez długie ładowanie.
A czemu piszesz że 11 kw. Czy jak mam Wallboxa 3 podłączonego do zasilania trójfazowego zabezpieczonego bezpiecznikiem 16A to nie osiągnę większego ładowania niż 11kW?
 
Top