Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

zibizz1

Pionier e-mobilności
11kw na sile
Jest też wersja przyszłościowa 22kW z całym zestawem adapterów za 2tys z hakiem. Wygląda podobnie jak popularny juice booster który jest 50% droższy
 

Attachments

  • Przenosna-ladowarka-22kW-z-4-adapterami (1).jpg
    Przenosna-ladowarka-22kW-z-4-adapterami (1).jpg
    329,1 KB · Liczba wyświetleń: 53

chewbacca

Posiadacz elektryka
A ja mam takie pytanko....
Zawsze zastanawiałem się czy UMC (EVSE) Teslowe mają wbudowany RCD 6mA DC. I w sumie nigdzie nie znalazłem takiej informacji w dokumentacjach (zarówno UMC 1 trójfazowy jak i UMC 2 jednofazowy który dostałem razem z autem). Założyłem więc, że takiego zabezpieczenia te EVSE nie mają a że w instalacji domowej mam zabezpieczenie typu A to po prostu dokupiłem sobie wallboxa z odpowiednim RCD.
Dzisiaj trochę przypadkiem wróciłem do tematu i znalazłem na jakimś australijskim forum taki wpis...
[...]having tested the Tesla Mode 3 EVSE many times with a dedicated EVSE tester (we have a Tesla EVSE as one of the five in the EVSE training room, as well as both the Fluke and Metrel EVSE testers): it does have DC detection to 6mA built in.[...]
Jako że w sumie nie wiadomo o jakim dokładnie UMC autor posta pisze oraz, że w dalszych postach ktoś miesza już UMC z WallConnectorem chciałem zapytać tu na grupie czy ma ktoś dostęp do takiego testera (takiego albo coś w tym stylu) i mógłby raz na zawsze rozwiać wątpliwości czy Tesla UMC1 oraz UMC2 mają wbudowane zabezpieczenie RCD 6mA DC? Bo tam sobie paznokieć uciąć, że nie tylko mi to mierzwi czuprynę :)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Za niecałe 800zł kupiłem 3-fazową cegłę 11kW z wtyczką na siłę 16A + adapter na 230V (wyciąga 16A) + adapter z wyprowadzonymi przewodami do montażu własnej przejściówki i wszystko z kablem 10m.

Przyznam że szukałem budżetowego rozwiązania które użyje może kilka razy w roku i żeby miało zarówno możliwość ładowania z siły jak i ze zwykłego gniazdka z 16A a nie 13A. Przyszło, podłączyłem, i nawet działa. Do tego wygląda całkiem solidnie. Jest wyświetlacz, możliwość ustawienia natężenia prądu czy opóźnienia rozpoczęcia ładowania. Jest też podsumowanie na ekranie zużytej energii.

ale proponuje też szukać tej samej w innej aukcji, w zależności kto akurat ma promocje

Jedyna wada jaką zaobserwowałem (może wynikać z mojej niewiedzy) to po naładowaniu włączył się timer 1h którego nie dało się skasować i nie dało się rozpocząć kolejnego ładowania zanim skończy liczyć ten godzinny timer. Więc jak naładowałem auto a potem włączyłem przygotowanie do podróży to przygotował z baterii a nie chciał z gniazdka bo na ładowarce szedł jeszcze timer.
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Za niecałe 800zł kupiłem 3-fazową cegłę 11kW z wtyczką na siłę 16A + adapter na 230V (wyciąga 16A) + adapter z wyprowadzonymi przewodami do montażu własnej przejściówki i wszystko z kablem 10m.

Ja używam dokładnie tego (z kablem 5m) od 2 lat jako moje główne źródło ładowania w domu (i zabieram też na wyjazdy, jak wiem że będę się mógł gdzieś podładować). Nie miałem nigdy żadnych problemów (z timerem też nie).

Timer można przestawiać, jak wtyczka Type 2 nie jest włożona do gnaizdka w samochodzie.
 

AB7W

Nowy na Forum
A ja mam takie pytanko....
Zawsze zastanawiałem się czy UMC (EVSE) Teslowe mają wbudowany RCD 6mA DC. I w sumie nigdzie nie znalazłem takiej informacji w dokumentacjach (zarówno UMC 1 trójfazowy jak i UMC 2 jednofazowy który dostałem razem z autem). Założyłem więc, że takiego zabezpieczenia te EVSE nie mają a że w instalacji domowej mam zabezpieczenie typu A to po prostu dokupiłem sobie wallboxa z odpowiednim RCD.
Dzisiaj trochę przypadkiem wróciłem do tematu i znalazłem na jakimś australijskim forum taki wpis...

Jako że w sumie nie wiadomo o jakim dokładnie UMC autor posta pisze oraz, że w dalszych postach ktoś miesza już UMC z WallConnectorem chciałem zapytać tu na grupie czy ma ktoś dostęp do takiego testera (takiego albo coś w tym stylu) i mógłby raz na zawsze rozwiać wątpliwości czy Tesla UMC1 oraz UMC2 mają wbudowane zabezpieczenie RCD 6mA DC? Bo tam sobie paznokieć uciąć, że nie tylko mi to mierzwi czuprynę :)
Wall Connector - Wbudowany wyłącznik różnicowoprądowy (RCD) typu A + DC 6mA
źródło: https://www.tesla.com/pl_pl/home-charging
 

nabrU

Moderator

nabrU

Moderator
A ja mam takie pytanko....
Zawsze zastanawiałem się czy UMC (EVSE) Teslowe mają wbudowany RCD 6mA DC. I w sumie nigdzie nie znalazłem takiej informacji w dokumentacjach (zarówno UMC 1 trójfazowy jak i UMC 2 jednofazowy który dostałem razem z autem). Założyłem więc, że takiego zabezpieczenia te EVSE nie mają a że w instalacji domowej mam zabezpieczenie typu A to po prostu dokupiłem sobie wallboxa z odpowiednim RCD.
Dzisiaj trochę przypadkiem wróciłem do tematu i znalazłem na jakimś australijskim forum taki wpis...

Jako że w sumie nie wiadomo o jakim dokładnie UMC autor posta pisze oraz, że w dalszych postach ktoś miesza już UMC z WallConnectorem chciałem zapytać tu na grupie czy ma ktoś dostęp do takiego testera (takiego albo coś w tym stylu) i mógłby raz na zawsze rozwiać wątpliwości czy Tesla UMC1 oraz UMC2 mają wbudowane zabezpieczenie RCD 6mA DC? Bo tam sobie paznokieć uciąć, że nie tylko mi to mierzwi czuprynę :)


Problem jest taki w tym australijskim Forum, że pytający mówi o UMC, a odpowiadający o TWC:

Hi Rod - it's covered on page 4 of the Aust/NZ installation manual for the Gen 3 Wall Connector Manual. To quote from that manual:

Residual Current Detection (RCD): Integrated (Type A + DC 6 mA)
 

bragyou

Posiadacz elektryka
Za niecałe 800zł kupiłem 3-fazową cegłę 11kW z wtyczką na siłę 16A + adapter na 230V (wyciąga 16A) + adapter z wyprowadzonymi przewodami do montażu własnej przejściówki i wszystko z kablem 10m.

Przyznam że szukałem budżetowego rozwiązania które użyje może kilka razy w roku i żeby miało zarówno możliwość ładowania z siły jak i ze zwykłego gniazdka z 16A a nie 13A. Przyszło, podłączyłem, i nawet działa. Do tego wygląda całkiem solidnie. Jest wyświetlacz, możliwość ustawienia natężenia prądu czy opóźnienia rozpoczęcia ładowania. Jest też podsumowanie na ekranie zużytej energii.

ale proponuje też szukać tej samej w innej aukcji, w zależności kto akurat ma promocje

Jedyna wada jaką zaobserwowałem (może wynikać z mojej niewiedzy) to po naładowaniu włączył się timer 1h którego nie dało się skasować i nie dało się rozpocząć kolejnego ładowania zanim skończy liczyć ten godzinny timer. Więc jak naładowałem auto a potem włączyłem przygotowanie do podróży to przygotował z baterii a nie chciał z gniazdka bo na ładowarce szedł jeszcze timer.
Też tak mam. Na razie bazuje na evse tesli z przejściówką 32A i mam 7kW.

Wychodząc w link mam za 602zł, to ta?
 
Last edited:

chewbacca

Posiadacz elektryka
Problem jest taki w tym australijskim Forum, że pytający mówi o UMC, a odpowiadający o TWC:
No tak, wspomniałem o tym. Ale jak zobaczysz wcześniej jest zacytowana przeze mnie odpowiedź (tamta odnosząca się do instrukcji faktycznie jest błędna bo traktuje o TWC) zawiera wyraźnie informację, że użytkownik przeprowadził test na UMC. Jeszcze raz cytat (ten sam):
Hi there Rod - having tested the Tesla Mode 3 EVSE many times with a dedicated EVSE tester (we have a Tesla EVSE as one of the five in the EVSE training room, as well as both the Fluke and Metrel EVSE testers): it does have DC detection to 6mA built in.
Ale no tak jak już wspomniałem - fajnie byłoby rozwiać wszelkie wątpliwości (bo może jakimś cudem ten użytkownik też nazwał TWC EVSE?) i przetestować UMC gen.1 oraz UMC gen.2.
 
Last edited:
Top