Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Michal

Moderator
lub UMC Gen 1

Tak - ja o tym pisałem tutaj:
 

MiKo

Posiadacz elektryka
więc kilka - kilkadziesiąt takich ładowań i pożar.
wydaje mi się, że niskie napięcie jest ustawione na transformatorze "na życzenie" - żeby fotowoltaiki działały, których w okolicy jest sporo..

samo podłączenie w domu jest zrobione raczej zgodnie ze sztuką - tak przynajmniej twierdzi elektryk. Gniazdo siłowe jest na oddzielnym obwodzie z własnym zabezpieczeniem.

nie zmienia to faktu, że 190V nie jest sytuacją prawidłową.
 

Michal

Moderator
wydaje mi się, że niskie napięcie jest ustawione na transformatorze "na życzenie" - żeby fotowoltaiki działały, których w okolicy jest sporo..

samo podłączenie w domu jest zrobione raczej zgodnie ze sztuką - tak przynajmniej twierdzi elektryk. Gniazdo siłowe jest na oddzielnym obwodzie z własnym zabezpieczeniem.

nie zmienia to faktu, że 190V nie jest sytuacją prawidłową.
Jeśli napięcie spada i auto zmniejsza prąd ładowania, to nic nie jest prawidłowo ;) Pytanie jakie jest początkowo.
Można policzyć moc gubioną w ścianach za pomocą wzoru dla jednofazowego ładowania: (Us - Ue) * Ie, gdzie Us - napięcie początkowe, Ue - napięcie końcowe, Ie - prąd końcowy. Końcowy - już po obniżeniu prądu.
 

Michal

Moderator
ooo czyli przyjmując 57 kWh / 3 kW = 19 godzin ładowanie od 0 do 100%
jeżeli tak to chyba nie ma wyjścia i trzeba zakupić Wallboxa z wtyczką na siłę.
Ja przez pierwsze 3 miesiące miałem w domu tylko zwykłe gniazdko do ładowania i spokojnie mi wystarczało. Ładowałem wtedy raczej do 90% żeby mieć większy margines w razie potrzeby. Dopiero później zamontowałem gniazdo trójfazowe.
Prze 8 godzin naładuje Ci się z jednej fazy ~24kWh, więc spokojnie przejedziesz na tym 100 km, co powinno Ci raczej wystarczyć na codzienne dojazdy. Te 54 kWh, wystarczy Ci na jakieś ~300 km, a zakładam, że nie jesteś komiwojażerem ;)
3 fazy przydają się naprawdę rzadko, np. jak wracasz do domu z prawie pustą baterią i rano musisz jechać znowu gdzieś dalej. Teraz mam ustawione 70% max i zwiększam w razie potrzeby na wyjazdy.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Dziękuję wam za wyjaśnienia. Pewnie tak zrobię, że na początku sprawdzę i dopiero później zadecyduję czy będę potrzebował Wallboxa. Na szczęście w garażu mam już wszystko co potrzeba 230 i siłę.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja mam teslowe przenośne EVSE (1058220-00-E) i używam cały czas w domu oraz zabieram na podróże.
Działa zawsze bez problemów od 2 lat, ma przycisk do otwierania klapki - nie szukałbym oszczędności, tylko kupił takie.
Ten mój EVSE też da radę z 32A z jednej fazy (7,2 kW).
Tak samo biorę ze sobą, ale mógłbym się ładować 4 razy szybciej i przy krótkim pobycie byłoby to bardziej poręczne.
Obecny UMC jest jednofazowy tylko i wyłącznie, tak? Musiałbym szukać UMC Gen 1 i to kosztowałoby tyle samo co ten Zencar. :/

Może coś takiego? Też ma adapter do gniazdka i na siłę + opóźnianie ładowania co w sumie by się przydało. Widzę, że siedziba firmy jest w Poznaniu. Zna ktoś tę markę?

 
Last edited:

Michal

Moderator
Ja naprawdę radzę nie kombinować, tylko kupić jednak EVSE od Tesli. Zalety przycisku są moim zdaniem nieocenione - otwieranie klapki przed podłączeniem ale przede wszystkim ODBLOKOWANIE kabla przed odłączaniem, bez potrzeby klikania na telefonie / ekranie. Minie rok, będziesz musiał kliknąć coś na telefonie żeby odłączyć auto po raz dwusetny - trzysetny, to pożałujesz, że chciałeś oszczędzić 600 zł ;)
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja naprawdę radzę nie kombinować, tylko kupić jednak EVSE od Tesli. Zalety przycisku są moim zdaniem nieocenione - otwieranie klapki przed podłączeniem ale przede wszystkim ODBLOKOWANIE kabla przed odłączaniem, bez potrzeby klikania na telefonie / ekranie. Minie rok, będziesz musiał kliknąć coś na telefonie żeby odłączyć auto po raz dwusetny - trzysetny, to pożałujesz, że chciałeś oszczędzić 600 zł ;)
Da się w ogóle kupić 3fazowe UMC od Tesli?
 
Top