Wiesz no właśnie staram się połączyć oba źródła by znaleźć możliwie, najbardziej autorytatywną odpowiedz

w testach tak jak ktoś napisał, testowana jest nówka - a po roku może być już zupełnie inaczej
kiedyś był w motorze fajny test
5 letnia opona premium ( pirelli, michelin, continental itd. ) vs nowa ekonomiczna chińska ( kilku prodeucentów )
Ogólnie był pogrom 5 letnich lekko używanych opon premium
Dlatego pamiętam jak ślizgałem się na 6 letnich zimówkach pirelli w hondzie 4x4 ale twardo jeździłem aż ją wybomblowało czy nawęt pękła, wtedy kupiłem pierwszą generację goodyear 4 seasons i wydawało mi sie że jadę zimą jak po szybach 100% przyczepność a na zimówkach tańczyłem

dlatego własnie wydaje mi się że 3 letni interwał w jakim zmieniamy wielosezony jest optymalniejszy od opon sezonowych po 6 lat ( jak mają 4 lata to ty masz nowego wielosezona już założonego )