Jako że na każdym zebraniu ktoś musi zacząć... wideo: Kia EV9

cooler

Pionier e-mobilności
Pojawiły się już pierwsze filmiki z jazdy. Sportowych wrażeń nie ma co się spodziewać ale ilość miejsca w 3 rzędzie jest imponująca. Amerykanie powinni polubić ten model :)

Boszzz jaka ona brzydka na tym filmie, jestem pewien że takiego kanciaka w życiu nie kupię, nie wiem kto im taką modę podpowiada ale na pewno należy do klubu LPGT, wyróżniać się za wszelką cenę i na siłę. Lubię takie kształty opływowe jak szybowce, szybkie samoloty, dlatego podchodzi mi prosiak oraz TM3. Walczymy o małe zużycie na autostradzie, zasięg itd po czym wypuszczamy stodołę na kołach...
 

Jobski

Zadomawiam się
Broń boże nikt ci nie każe tego kupować. Widać, że auto zaprojektowane pod rynek amerykański, tam lubią takie masywne kolosy.
Co zresztą również dostrzegła Tesla wypuszczając jeszcze bardziej urokliwego Cybertrucka ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Broń boże nikt ci nie każe tego kupować. Widać, że auto zaprojektowane pod rynek amerykański, tam lubią takie masywne kolosy.
Co zresztą również dostrzegła Tesla wypuszczając jeszcze bardziej urokliwego Cybertrucka ;)C
Cybertruck to się zgadzam co do wyglądu, ale podobno o dziwo ma rewelacyjne Cd w okolicy 0.20, tylko że oczywiście powierzchnia czołowa itd robi swoje.
Ale: stawiam orzechy przeciw dolarom że CyberT będzie miał mniejsze zużycie na autostradzie niż EV9 :)
No i target nieco inny, jednak hardcore w teren raczej niż socker mum car.
 

Michal

Moderator

cooler

Pionier e-mobilności
Raczej 0,3 :)
Jeżeli 0.3 to słabowato, tyle ma moja 2015 Toyota Sienna z wielką chłodnicą i łapaczem wiatru w postaci grilla. EV powinien mieć lepszy choćby ze względu na brak tak wielkiego vortex generator jakim jest układ chłodniczy.
Ale dalej stawiam orzechy że będzie mniej zjadał niż EV9.
 

Michal

Moderator
Ty i ta Twoja Sienna :D
Tyle kiedyś powiedział Musk, że będzie miał CT, więc nie liczyłbym na dużo mniej. To jest auto do porównywania z F-150, a nie minivanem, a F-150 ma 0,44 Cd ;)
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Ty i ta Twoja Sienna :D
Tyle kiedyś powiedział Musk, że będzie miał CT, więc nie liczyłbym na dużo mniej. To jest auto do porównywania z F-150, a nie minivanem, a F-150 ma 4,4 Cd ;)
Chyba 0.44, powyżej 1 to jest tylko sześcian lub graniastosłup o podstawie kwadratu ustawione ścianą prostopadle do ruchu powietrza
 

p0li

Pionier e-mobilności
powyzej 1 maja niektore ciezarowki (do 1,5) i bolidy F1 (1,2)
sa ksztalty ktore maja powyzej 2
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Co do zużycia dla GT-Line to tutaj jest dopisek: "Efektywność zużycia energii i przebieg na jednym ładowaniu modelu GT-line są mierzone przez naszą firmę i mogą ulec zmianie podczas przyszłej certyfikacji." Dla pozostałych wersji: "Rządowe raporty dotyczące efektywności zużycia energii i przebiegu na jednym ładowaniu"

To co udało mi się wygrzebać z tych materiałów:
Najtańsza wersja (4WD/99.8kWh/5%podatek) - 256.558 PLN
Najdroższa wersja (GT-Line/99.8kWh/5%podatek) - 279.756 PLN
Do tego dochodzą opcje i dodatki, które można dobrać.
Z ciekawości zerknąłem jak mają wyglądać zakupy w sklepie KIA Connect:
  • Zmiana oświetlenia na przedniej atrapie - około 564PLN - płatność jednorazowa/dożywotnie użytkowanie
  • Strumieniowanie danych - około 25PLN - subskrypcja miesięczna
  • Zdalne parkowanie lvl2 - zakup dożywotni 1567PLN / subskrypcja roczna 376PLN / subskrypcja miesięczna 38PLN / dla GT Line to jest w pakiecie

W Korei można już zamawiać. W Europie podobno w Q3 będzie można dokonywać zamówień.
Są już oficjalne cenniki i nie wygląda to tak pięknie:(

1699351667688.png
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Tragedii nie ma. 4x4 z pełna opcją za 370k to i tak najtaniej na rynku. Do tego jakiś upust. Już nie pamiętam dokładnie, ale przy ev6 dostałem chyba coś w okolicy 8-9% i to wtedy, kiedy kolejka była na przynajmniej rok.
 
Top