Jakość Chińskich samochodów

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Takie coś podesłał mi znajomy na temat niektórych samochodów w Chinach produkowanych


:) ciekawe
 

inter

Pionier e-mobilności
LOL, patrząc na te kryteria to Tesla jest bardziej chińska niż Volvo xD. Volvo jest spółką giełdową notowaną w Sztokholmie, zgodnie z prawem musi składać oświadczenia finansowe w których każdy może sobie sprawdzić jak wygląda ich 'chińskość'. Największym akcjonariuszem jest chińska firma ale nie ma żadnych przepływów gotówkowych pomiędzy Volvo a Geely (ani w jedną ani w drugą stronę) z wyjątkiem wypłat dywidendy ale to regulują inne przepisy i dotyczy wszystkich akcjonariuszy. A co do powiązań z EU - centrum projektowe Volvo jest w Europie, centrum odpowiedzialne za pisanie softów jest w Europie (ba, nawet dokładniej mówiąc w Polsce), podatki płacą w EU, zdecydowana większość (a docelowo całość na Europę) produkcji jest w EU - EX30 za chwilę będzie produkowane w Gadawie a kolejne modele we właśnie powstającej fabryce w Koszycach). CEO jest szkotem a nie chińczykiem, a w ścisłym kierownictwie chińczyków jest mniej niż w kierownictwie Tesli.
Chinczyk dał kase, reszta praktycznie została po staremu, no może parę patentów sobie ogarnęli.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Chinczyk dał kase, reszta praktycznie została po staremu, no może parę patentów sobie ogarnęli.
No właśnie nie dał, po tym jak Geely zostało większościowym akcjonariuszem nie dofinansowali Volvo, zatrudnili po prostu odpowiednich ludzi (europejczyków) którzy byli w stanie pociągnąć Volvo do góry. Teraz raczej sami czerpią z rozwiązań zaprojektowanych w centrum rozwojowym Volvo chcoć czasem udostępnią i swoje - wymiana technologii w ramach powiązanych koncernów w branży automotive jest obecnie czymś absolutnie normalnym.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No właśnie nie dał, po tym jak Geely zostało większościowym akcjonariuszem nie dofinansowali Volvo, zatrudnili po prostu odpowiednich ludzi (europejczyków) którzy byli w stanie pociągnąć Volvo do góry.
I bankrutujące wcześniej Volvo z dnia na dzień znalazło środki na wszystko, albo dostało zewnętrzne finansowanie, które było w stanie spłacać?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
I bankrutujące wcześniej Volvo z dnia na dzień znalazło środki na wszystko, albo dostało zewnętrzne finansowanie, które było w stanie spłacać?
A kiedy Volvo bankrutowało? Gdy Ford je sprzedawał byli lekko na minusie ale dla tak dużych firm rok czy dwa pod kreską to nie koniec świata. To szybko można odwrócić udaną restrukturyzacją.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
A kiedy Volvo bankrutowało? Gdy Ford je sprzedawał byli lekko na minusie ale dla tak dużych firm rok czy dwa pod kreską to nie koniec świata. To szybko można odwrócić udaną restrukturyzacją.

Czy aby na pewno?

W 1999 roku omal nie przestało istnieć, gdyby nie ford.
Transakcja opiewała 6.5 miliarda dolarów(*!)
Lekko pod kreską LOL


Później, gdy ford pozbył się słabo sprzedającej się marki, volvo było na skraju upadku(brak własnej platformy, starzejąca się technologia, kryzys tożsamości)
"uratował" ją geely, ostro dofinansowywując i wprowadzając nową platformę pod stare auta

Obecnie mają problem z spółką córką, polestar który jest na granicy bankructwa.

LOL
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Czy aby na pewno?

W 1999 roku omal nie przestało istnieć, gdyby nie ford.
Transakcja opiewała 6.5 miliarda dolarów(*!)
Lekko pod kreską LOL


Później, gdy ford pozbył się słabo sprzedającej się marki, volvo było na skraju upadku(brak własnej platformy, starzejąca się technologia, kryzys tożsamości)
"uratował" ją geely, ostro dofinansowywując i wprowadzając nową platformę pod stare auta

Obecnie mają problem z spółką córką, polestar który jest na granicy bankructwa.

LOL
1999 to nie było przejmowanie przez chińczyków. Lata 2008-2009 w całej branży moto były słabe i Volvo było pod niedużą kreską ale 2010 jeszcze przed przejęciem przez Geely byli na plusie. Ford pozbywał się kilku marek bo sam miał kłopoty finansowe (chwilę wcześniej sprzedał Jaguara i Land Rovera). Volvo wtedy nie potrzebowało dużego dofinansowania tylko lepszego zarządzania i zmniejszenia kosztów.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Cała powyższa odpowiedź to jedno wielkie LOL

Zaprzeczanie faktom, ja nie walczę z wiatrakami. LOL
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ok, a może by tak skończyć off-topic i wrócić do tematu zamiast przerzucać się analizami finansowymi wyciągniętymi z... wiecie skąd?
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Granica jest tam kto nadzoruje proces, czyja "głowa", a nie czyje "ręce".
Tesla jest to technologicznie myśl amerykańska, składane w Chinach. To tak jakby o mercedesie składanym na Węgrzech powiedzieć, że jest węgierski.
Ja jestem sceptyczny co do chińskich wyrobów, nadal to nie jest synonim jakości, tzn. ich myśl technologiczna. Myślę, że czas zweryfikuje czy są to dobre auta, podobnie było z koreańskimi samochodami.
Masz rację jeżeli mówisz o przeszłości. Myślę że taki BYD Seal czy Xiaomi SU7 czy jak im tam w pisowni będą niezłym zwrotem w konfrontacji z europejską produkcja.

PS pamiętam jak jakiś czas temu w pierwszym moim Mercedesie C który miał wtedy 4-5 lat przerdzewiały elementy hydrauliczne układu hamulcowego a rok wcześniej trwałe zaryglowała się blokada kierownicy - auto było made in germany a od tego czasu jakość jeszcze spadła.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Masz rację jeżeli mówisz o przeszłości. Myślę że taki BYD Seal czy Xiaomi SU7 czy jak im tam w pisowni będą niezłym zwrotem w konfrontacji z europejską produkcja.
się zobaczy.
wg tego co ludzie mówią w tym filmiku to te auta się rozp.....
MG Z4 77kw ma osiągi podobne to Tesla 3 , ale jest to auto mniejsze i gorzej wykonane.
30 tyś zł różnicy. Ryzykowałbyś?
a jeszcze raz powtórzę, auto mniejsze i gorzej wykonane.
Czy to jest konkurencja?
 
Top