Jazda w trasie, które ładowarki najlepsze?

Teslarz

Nowy na Forum
Cześć, powoli przymierzam się do zakupu Tesli Y LR/Performance (być może Juniper)

Jestem po jeździe próbnej wersją LR i generalnie mega mi się spodobała.

Obecnie jeżdżę amerykańskim benzynowym V6 w LPG, miałem w życiu dużo samochodów, ale nigdy EV. Miesięcznie pokonuję około 4000-5000km. Trochę dookoła komina a trochę dłuższe trasy przez pół Polski.

Mieszkam w bloku, ale 2km mam działkę budowlaną, gdzie obecnie staram się o przyłącze +chcę potem zawrzeć umowę na taryfę G12R. (w mieszkaniu w nocy na tej taryfie mam 1kwh za 62gr.)

Wiem że ładowarki publiczne poza superchargerami są bardzo drogie i wcześniej rozważałem tylko ładowanie na działce + po drodze na Suc.

Później sprawdziłem ofertę greenway gdzie w abonamencie za 79,99 zł możemy mieć szybkie ładowarki w cenie 2.10 zł. Te 80zł miesięcznie to nie pieniądz szczególnie że zwraca się już po jednym pełnym ładowaniu. Przy takiej cenie pewnie zjazd z A2 na supercharger do Lućmierza jest nieopłacalny tylko lepiej stanąć na trasie na Greenway. Z tego co widzę to ładowarek Greenwaya jest cała masa, w moim mieście 100 tys. mieszkańców są 4 szybkie 150kW + kilka 22 kW. (ale wszystkie kilka km od mieszkania)

Powiedzcie czy dobrze myślę, czy się nie ugotuję z tym elektrykiem :) Bo być może się za bardzo napaliłem. Doładowanie się przez 30 minut na trasie 500 km nie wydaje się problemem, szczególnie że raz na kiedyś trzeba się zatrzymać na siku czy żeby coś zjeść. Boję się tylko tego w końcu znudzi mi się jeżdżenie wieczorem na działkę żeby tylko podpiąć auto i wracać drugim struclem do mieszkania, a rano podmieniać auta.

Według tego co sprawdzałem, Tesla Y Long Range na krajówkach z prędkościami do 100km/h jest w stanie pokonać niecałe 400 kilometrów, a na autostradach z prędkościami 120km/h pewnie coś poniżej 350 km.
 

danielm

Pionier e-mobilności
2km to 20minut na pieszo, choć wygodniej byłoby mieć wynajęty jakiś garaż pod blokiem. dużo jeżdzisz miesięcznie więc troche upierdliwe dla mnie byłoby latać tak często na działke zostawiać auto do ładowania
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ostatnio przy tempomacie na 130 przejechałem 340km, w tym 320 autostradą A1, na ładowarkę dojechałem na 6%.
Też zamiast jechać do Lucmierza, zjechałem na GW KFC
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Nie wiem gdzie pracujesz, ale może masz możliwość (obecnie lub w przyszłości) ładować się w pracy?
Ile masz do najbliższej ładowarki DC Greenway'a? Pytam bo przy jeździe wokół komina to mogłoby się udać ale w dalszych wyjazdach może być uperdliwe.

Określ też ile razy w miesiącu jeździsz w trasy i jak długie one są, bo 5000km nic nie mówi za wiele o charakterze jazdy.

P.S. Mamy taki kącik gdzie się witamy :p tutaj -> https://forum.elektrowoz.pl/forums/przedstaw-sie-jesli-chcesz.34/
 

OldSeb

Zadomawiam się
Zapału na tę działkę to ci starczy na kilka miesięcy a potem będziesz ładował gdzie bliżej i szybciej więc lepiej przygotować się na taki scenariusz :) Popatrz na przykład jakie masz opcje tam gdzie robisz zakupy bo to najwygodniejszy sposób na ładowanie jak nie masz własnego gniazdka na nocne ładowanie albo ładowanie w miejscu pracy. Na A2 na MOP-ach są już dwa huby (dwa kolejne w drodze) Polenergii gdzie ładujesz za 2.19PLN bez żadnych abonamentów a w letnie weekendy są promocje z cenami rzędu 1.5 PLN.
 
Last edited:

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Przy opisywanym przez ciebie miesięcznym dystansie i jego charakterze Tesla będzie jak najbardziej ok. Działka z prądem fajna rzecz, tylko czy starczy ci cierpliwości na stawianie tam auta i powrót pieszo/rowerem/samochodem spalinowym (który przestaniesz lubić jak zaczniesz jeździć elektrykiem)? Ja bym poczekał na Junipera, według nieoficjalnych przecieków ma mieć większą baterię, albo sprawniejsze silniki, ale to moje subiektywne zdanie. Obecny model też by ci wystarczył. GW ma faktycznie chyba najbardziej rozwiniętą sieć ładowarek. Zaś superchargery są tanie i najprzyjemniejsze w użyciu.
Nie ugotujesz się z elektrykiem, bo wbrew opiniom to jest perspektywiczny napęd. Szybciej ugotujesz się z V6 z powodu norm czystości i stref czystego transportu w niedalekiej przyszłości.
 

Teslarz

Nowy na Forum
2km to 20minut na pieszo, choć wygodniej byłoby mieć wynajęty jakiś garaż pod blokiem. dużo jeżdzisz miesięcznie więc troche upierdliwe dla mnie byłoby latać tak często na działke zostawiać auto do ładowania
Dzisiaj sprawdziłem na mapie i z mieszkania do działki mam dokładnie 4 km. Garaż odpada - brak wolnych garaży, koszty, poza tym w garażach nie ma instalacji 3 fazowej.
Myślałem jeszcze postawić swój słupek na parkingu, ale z tym też pewnie przeboje są + dodatkowe koszty, a w mieszkaniu będę mieszkać max 2-3 lata.

Ostatnio przy tempomacie na 130 przejechałem 340km, w tym 320 autostradą A1, na ładowarkę dojechałem na 6%.
Też zamiast jechać do Lucmierza, zjechałem na GW KFC
A o ile mniejszy zasięg może być w zimę przy np -10*?
Jaki zasięg może mieć performance na dużych kołach?

Nie wiem gdzie pracujesz, ale może masz możliwość (obecnie lub w przyszłości) ładować się w pracy?
Ile masz do najbliższej ładowarki DC Greenway'a? Pytam bo przy jeździe wokół komina to mogłoby się udać ale w dalszych wyjazdach może być uperdliwe.
W pracy (biurze) prąd drogi jak cholera, drożej niż na ładowarkach, do tego tylko zwykłe gniazdko 230V.

Określ też ile razy w miesiącu jeździsz w trasy i jak długie one są, bo 5000km nic nie mówi za wiele o charakterze jazdy.
Codziennie gdzieś jadę, czasami 50km po mieście, czasami 200km wokół komina, kilka razy w miesiącu trasa kilkaset km. Można powiedzieć że połowę czasu w pracy spędzam w biurze + drugą połowę w aucie jako "przedstawiciel handlowy". Wszędzie jeżdżę autem.
Zapału na tę działkę to ci starczy na kilka miesięcy a potem będziesz ładował gdzie bliżej i szybciej więc lepiej przygotować się na taki scenariusz
Do szybszej ładowarki mam mniej więcej tyle ile do działki + na działce mogę sobie zostawić spaliniaka.

Działka z prądem fajna rzecz, tylko czy starczy ci cierpliwości na stawianie tam auta i powrót pieszo/rowerem/samochodem spalinowym
Nooo właśnie. Do tego w zasadzie dopiero występuję o przyłącze i zapewne nie będę go mieć ani za miesiąc, ani za trzy tylko za rok.

Dodam jeszcze że poza Y jeździłem troche jako pasażer starym modelem 3 + siedziałem w nowym highlandzie i koniecznie muszę mieć takie duże auto jak Y (bajecznie dużo miejsca).

Gdyby tylko model Y miał taki zasięg jak Highland Long Range.....
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Napisz jeszcze jakie miasto i jakie są najczęstsze trasy, to wtedy będzie nam łatwiej coś doradzić.
 

Kierowca23

Zadomawiam się
Powiedzcie czy dobrze myślę, czy się nie ugotuję z tym elektrykiem :) Bo być może się za bardzo napaliłem. Doładowanie się przez 30 minut na trasie 500 km nie wydaje się problemem, szczególnie że raz na kiedyś trzeba się zatrzymać na siku czy żeby coś zjeść. Boję się tylko tego w końcu znudzi mi się jeżdżenie wieczorem na działkę żeby tylko podpiąć auto i wracać drugim struclem do mieszkania, a rano podmieniać auta.
Dasz radę!
Greenway to nie jedyna opcja. Poszukaj w jeszcze ładowarek z sieci EloCity i może jakieś Lidle znajdziesz? Orlen też ma trochę ładowarek tu i tam, z cenami trochę lepszymi niż w Greenway bez abonamentu.

Ogólnie ładowarek publicznych teraz przybywa. Powoli ale do przodu.

Podobno Lidl ma ro końca 2025 r. przy każdym swoim sklepie mieć ładowarkę. I chyba tak się dzieje jak patrzę w różnych miastach (na razie bywa że stoi już słupek pod plandeką, bo jeszcze nie ma przyłączenia :) ) Wprawdzie mają tam 50 kW a nie 150, ale za to cena prądu jest atrakcyjna (1,99 zł w ładowaniu DC)

Chodzą też słuchy że McD planuje instalować ładowarki przy swoich restauracjach, ale nie wiem ile w tym prawdy - może ktoś z Kolegów/Koleżanek potwierdzi?

Ja mam auto z zasięgiem <300km i sytuację podobną jak u Ciebie (brak ładowarki w bloku). Jeżdżę 1500 km/mc. Auto benzynowe stoi "w rezerwie" od miesięcy w garażu, aż mu akumulator szlag trafił bo zapomniałem zdjąć klemę ;)
Ładuję się głównie na mieście, przy słupku w robocie, na trasie gdzieś w Orlenie albo w Lidlu, albo jak pojadę 150km do rodziców i tam się podłączę do siły w garażu.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
To zależy, wynajmij sobie Teslę na miesiąc i zobaczysz jak Ci to się sprawdzi. Czy masz gdzieś blisko jakiekolwiek ładowarki DC? Ja mam Y LR, nie mam własnej ładowarki mimo miejsca postojowego w garażu podziemnym, też 2-3 lata max tu pomieszkam więc nie opłaca mi się zakładać. 500m mam kilka słupków AC 11kw dość niedrogo 1.59-1.61, ciut dalej GW 140kw i taka infrastruktura styka w zupełności. Przez pół roku ponad ładowałem się tylko na słupkach ac bo były darmowe, raz-dwa razy w tygodniu spacerek 10 min. był ok. ale ja robię połowę Twoich przebiegów. Przy 2km dystansie do miejsca ładowania to kup w zestawie hulajnogę elektryczną :).
 
Top