Jazda z przyczepą

poochaty

Posiadacz elektryka
W końcu dane mi było przewieźć kilka rzeczy do domu w przyczepie. Auto sobie poradziło doskonale, ale muszę przyznać, że ciężar samej przyczepy był wyraźnie odczuwalny.

Dlaczego ten wątek? Zaszokowało mnie, że jazda z przyczepą jest zupełnie nieopracowanym tematem ze strony auta. Samochód wykrywa podłączenie przyczepy poprzez zaznaczenie faktu ikonką z lewej strony ekranu (tam gdzie mamy info o włączonych światłach, hamulcu itd.). Na tym się asysta auta kończy. Cofanie z przyczepą to istny koszmar. Auto cały czas piszczy i krzyczy stop, bo tylnia kamera i sensory ciągle widzą przeszkodę tj przyczepę. To jest MASAKRA. Naprawdę ciężko utrzymać koncentrację. Szkoda też, że automatycznie nie są używane boczne kamery jako asysta przy cofaniu.

Rozumiem, że jazda z rowerami na haku to podobne uciążliwoiści. Testowaliście?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Wszystkie moje haki (na ogół fabryka, ale jeden był dokładany) odłączały tylne czujniki etc., i nic nie wyło przy cofaniu. Rzekłbym, że tak powinno być zawsze.. mówisz, że w Tesli jest inaczej? 😵‍💫

Pozdrawiam
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Dobre wieści. Byłem w SC w sprawie wymniany szyby (kamyk) i przy okazji spytałem dlaczego jest tak koszmarnie zaprojektowane rozwiązanie z hakiem, który niemiłosiernie alarmuje o przeszkodzie przy cofaniu z przyczepą. Chłopak się bardzo zdziwił i powiedział, że tak absolutnie nie może być. Wziął na warsztat i po dwóch minutach było już po naprawie. Norwegowie przy montażu nie zaznaczyli w sofcie auta, że posiada ono hak...
Także nie jest tak źle z Teslą jak myśleliśmy.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Z bagażnikiem rowerowym nie ma żadnych problemów. Kamery cały czas działają i nic nie piszczy. Bagażnika rowerowego nie widzi jako przyczepę.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Koledzy, posiadacze TMY z fabrycznym hakiem...
1. Jaką macie wpisaną w dowodzie rejestracyjnym TMY Dopuszczalną Masę Całkowitą pojazdu z przyczepą (chodzi o pole F.3.) ?
2. I jakie macie wartości O.1 i O.2?
3. Czy TMY w wersji FSD pozwala cofać z przyczepą w trybie Smart Summon?

Posiadam TM3 i w kwestii ciągnięcia przyczepy wypowiem się, że Tesla zrobiła to doskonale i nic mi nie przeszkadza. W zasadzie tylko większy prześwit mógłby mi czasami sie przydać. No i może chciałoby się móc czasami pociągnąć więcej niż 750/1000kg stąd pytania 1 i 2.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
E291A946-F18E-4B0C-A167-7116C50F2BCC.jpeg

Tu wszystko zgodnie z przepisami, ale czasami chciałoby się przypiąć jeszcze więcej, tym bardziej ze zmieniły się chyba przepisy na korzyść (lub tylko były plany - nie jestem pewien czy weszło) ale dla elektryków DMC w ramach kat.B (bez E) miało się zwiększyć do 4,24tony.
 
Top