Jest i Renault 5...

TomRS

Pionier e-mobilności
Wygląda fajnie :) Jest nadzieja, że wreszcie coś się ruszy w temacie hot hatch - może zrobią wersję GTI, z większą mocą i nastawione mniej na oszczędność a bardziej na fun z jazdy. Coś jak Ioniq 5N, który niestety jest gigantyczny, ale poza tym ciekawy. Będzie się nad czym zastanawiać za klika lat jak będę wymieniał Teslę. Ale może wtedy będę już za stary na hot hatch ? Kto wie ... ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności

Euronymous

Fachowiec
Wygląda fajnie :) Jest nadzieja, że wreszcie coś się ruszy w temacie hot hatch - może zrobią wersję GTI, z większą mocą i nastawione mniej na oszczędność a bardziej na fun z jazdy. Coś jak Ioniq 5N, który niestety jest gigantyczny, ale poza tym ciekawy. Będzie się nad czym zastanawiać za klika lat jak będę wymieniał Teslę. Ale może wtedy będę już za stary na hot hatch ? Kto wie ... ;)
Na razie jest info o wersji Roland Garros.
Silnik co prawda chyba ten sam, ale jak na to auto i 150 to raczej źle nie jest. Designersko natomiast zrobili robotę.
 

nabrU

Moderator
Szkoda tylko, że z małą baterią bez CCS.

No właśnie, to mnie dziwi. Mogli dać nawet jakieś małe 50kW po CCS. No ale rozumiem że to cięcie kosztów jest.
 

nabrU

Moderator
Niestety tylko max. 11kW czyli realnie dla mnie (zasilanie 1-faza) 7,4kW...


To mnie w ogóle nie odpycha :) to ma być auto na 15km dziennie - taniej === lepiej :)

W naszym wypadku pewnie też to nie problem (żona ładowała Mii może z 5 razy na CCS przez ponad 3 lata). Tylko że dojeżdża do pracy 60km (w jedną stronę) więc CCS by się przydał w razie 'W' (czyli pewnie w zimie).
 

vwir

Pionier e-mobilności
Niestety tylko max. 11kW czyli realnie dla mnie (zasilanie 1-faza) 7,4kW...
Byłbym ostrożny z ev-database. Dla wersji 52kWh też piszą, że max 11kW: https://ev-database.org/car/2135/Renault-5-E-Tech-52kWh-150hp
Tymczasem pdf który zalinkowałeś mówi o 22kW.

Edit: a cholera, dałem się żabojadom podejść:
Renault 5 peut se recharger jusqu’à 11kW sur la borne de 22kW
Czyli nawet na słupku 22kW maksymalnie pójdzie 11kW.

A w 'lexique' piszą:
Charge en courant alternatif à puissance faible ou moyenne (22 kW maximum). Mode de charge que l’on retrouve le plus fréquemment à domicile ou sur la plupart des bornes publiques.

Tak tylko sobie a muzom, że generalnie AC może mieć 22kW (niekoniecznie dla Renault 5). Co w sumie wcale nie jest prawdą, bo AC może mieć 43kW. Przykładem jest... Renault ZOE ;)
 

mALEK

Pionier e-mobilności
fajne autko, ale widze jeden podstawowy problem w tym "udogodnieniu"

1728642604595.png

qrla okruszki :D no chyba, ze 5 ma centralny odkurzac, to ok :cool:
 
Top