Juniper - czy warto czekać?

Twenty

Fachowiec
Montuj ladowarke w garazu, bez tego to tylko na poczatku sie wydaje ze jest tak fajnie.
Podam Ci taki przyklad, wracasz sobie z nad morza do Warszawy po drodze miales ladowanie wiec juz jedziesz 4h i zmeczony z dzieckiem masz dwie opcje… albo stajesz na drugie ladowanie na 15minut zeby miec auto pod blokiem z bateria na 50% albo dojezdzasz do domu na 10% wypakowujesz sie i zamiast odpalac browara, siadasz do auta i jeszcze jedziesz ladowac sie, na co tracisz kolejne 45minut z dojazdami…
A jak masz ladowarke… dojezdzam do domu na 2% wpinam i mam w nosie :)
gdyby to bylo takie proste to jasne, moieszkam w blokuz 2023 roku gdzie deweloper zrobil przystoosowanie do EV na 3 miejsach ale juz wiecej nie ma no i moja wspolnota bedzie miala problemy, narazie do nich napisalem i czekam na informacje ale juz wiem ze to bedzie przeprawa
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Dla nas sedan miał jedną zaletę która wyszła w trakcie - odgrodzona przestrzeń bagażowa. Ładujesz i się nie martwisz że w razie W wszystko będzie latać po aucie.
w V70 była fajna opcja, z oparć foteli rozwijała się siatka mocowana do sufitu.
 

Twenty

Fachowiec
Ja rok jeździłem TM3 jako główne auto najpierw z jednym dzieckiem potem w trakcie się pojawiło drugie. Do bagażnika mieściłem gondolkę ze stelażem + rowerek woom2. Wiadomo że Y jest wygodniejszy i bardziej prorodzinny, ale cholera jasna, TM3 to też świetne rodzinne auto, nie nazwałbym jego używanie męczeniem się w konfiguracji 2+2. Po prostu nam już wszystkim się w łbach poprzewracało. Teraz oddaje TM3 i będę wracał do niego myślami z sentymentem, bo przyjemność z jazdy i prowadzenie naprawdę na wysokim poziomie.

no dobra i miales miejsce na jakies walizki? rozumiem ze byly z tylu? :D
mam BMW g20 ktore ma identyczny bagaznik i nie wmowisz mi ze zycie z malym dzieckiem w sedanie jest ok, jest to duzy kompromis, male dziecko ma duzo rzeczy, my jako dorosli tez powinnismy miec kilka rzeczy

kazdy mi o tym mowil jak kupowalem sedana, jechalem teraz na 2 tygodnie na wakacji i niektore rzeczy musielismy wlozyc do tylu bo bagaznik a raczej jego otwor zaladunkowy jest bardzo nieefektowny

Ostatnio musialem zabrac hulajnoge elektryczna na serwis i nie moglem jej wlozyc wlasnie przez otwor zaladunkowy :)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Y przy opcji 2+2 (1R +8L) jest zapakowany na full na każdy wyjazd. Wózek zabiera połowę miejsca w bagażniku.
 

p.j.s

Posiadacz elektryka
Przy jednym dziecku - Skoda Octavia liftback i było mnóstwo miejsca. Dwumetrowe szafy bez rozkładania wchodzą po złożeniu siedzeń, rower. Co tam nie wejdzie.
Przy drugim - Model 3, ale najpierw sprawdziłem czy wejdzie wózek + walizki.
Nie rozumiem dlaczego sedan w ogóle zyskał popularność. Amerykanie chyba nie wynaleźli hatchbacków ani kombi i wpadli w SUViecką gąłąź ewolucji, a teraz nie mogą się z niej wycofać, bo pełno czołgów jeździ po drogach, więc każdy krok do tyłu w temacie rozmiaru to narażanie się na niebezpieczeństwo.
Gdyby TM3 była liftbackiem jak Octavia to zjadłby pewnie nawet TMY w Europie.
Mnie osobiście liftback nie przekonuje. Wolałbym zwykłe, typowe kombi, które jest jeszcze praktyczniejsze. Niestety motoryzacja poszła w stronę SUV'ów, ale np. Subaru w USA sprzedaje bardzo dużo Outback'ów. Dla mnie ideał samochodu - podwyższone kombi (np. Subaru Outback albo Volvo XC70).
 

eimi

Pionier e-mobilności
no dobra i miales miejsce na jakies walizki? rozumiem ze byly z tylu? :D
mam BMW g20 ktore ma identyczny bagaznik i nie wmowisz mi ze zycie z malym dzieckiem w sedanie jest ok, jest to duzy kompromis, male dziecko ma duzo rzeczy, my jako dorosli tez powinnismy miec kilka rzeczy

kazdy mi o tym mowil jak kupowalem sedana, jechalem teraz na 2 tygodnie na wakacji i niektore rzeczy musielismy wlozyc do tylu bo bagaznik a raczej jego otwor zaladunkowy jest bardzo nieefektowny

Ostatnio musialem zabrac hulajnoge elektryczna na serwis i nie moglem jej wlozyc wlasnie przez otwor zaladunkowy :)
Jak był rowerek to tylko małe torby/plecaki. Bez rowerka miałem miejsce na dużą torbę + małe torby i plecaki + jeszcze frunk z przodu. Gondolka ze stelarzem zajmowała dokładnie połowę bagażnika. W Y jakoś drastycznie tego miejsca dużo więcej nie ma, bagażnik jest dość płytki, ale na papierze >800l z frunkiem. Na papierze trójka ma grubo ponad 500l pojemności, problemem może być tylko otwór załadunkowy więc lepiej mieć zwykłe torby a nie lotnicze twarde walizki. W trójce na długi wyjazd trumna na dach i nadal auto <2m się mieści do garażu, a miejsca full. Y jeszcze na dłuższe wakacje nie jeździliśmy, ale będziemy się próbowali spakować bez kufra.

Z jakiegoś powodu jednak zmieniłem 3 na Y, ale mówienie że używanie TM3 w konfiguracji 2+2 to męczarnia to lekkie przegięcie. Dla nas nie była to męczarnia, ale Y wygodniejszy.

Y przy opcji 2+2 (1R +8L) jest zapakowany na full na każdy wyjazd. Wózek zabiera połowę miejsca w bagażniku.

Przy 2+2 jest ten problem, że każde auto będzie zapakowane na full.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Tak, z V70 było podobnie. Zaskoczony jestem że do Y pakuję tyle samo, zasluga głównie subtrunka.
Bardziej chodziło mi o to że czym więcej masz miejsca tym na więcej sobie pozwalasz, w efekcie zabiera się pełno niepotrzebnych rzeczy bez których można by się obyć na miejscu ewentualnie awaryjnie dokupić.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Bagażniki są ogromne. Największa zaleta Y to kanapa dzielona 40:20:40
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Bagażniki są ogromne. Największa zaleta Y to kanapa dzielona 40:20:40
No właśnie. Elon mógłby wstawić taką kanapę do TM3, to bym nie miał problemu z wyborem następnego BEV. A tak jest, i nie mogę spać po nocach :)
 
Top