Juniper - czy warto czekać?

inter

Pionier e-mobilności
Artykuł sugeruje że w Juniperze zrezygnowali z front casting, a okazuje się że zrezygnowali już wczesniej
Pewnie było to juz przygotowanie, pod Junipera.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Tak twierdzą motopudelki bazując na danych z czasu, gdy produkcja Model Y był zawieszona.

Tymczasem europejskie dane za 2025:
View attachment 26034

Większość linii 2025 jest sprzed wznowienia dostaw MY. Czyli kolejny rekordowy rok jest wciąż realny
View attachment 26035
A ja wiem czy to takie dobre dane dla Tesli? Jak na lift modelu na który długo ludzie czekali...
według mnie średnio. Nie jest źle... ale bez euforii. Przyjety na chłodno.
A jakiś głupkowaty wykres tyku kumulacyjnego... również udowadnia, że nie ma szału.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
A ja wiem czy to takie dobre dane dla Tesli? Jak na lift modelu na który długo ludzie czekali...
według mnie średnio. Nie jest źle... ale bez euforii. Przyjety na chłodno.
A jakiś głupkowaty wykres tyku kumulacyjnego... również udowadnia, że nie ma szału.
No tak, przez tydzień sprzedaży powinni byli nadrobić dotychczasowe miesiące. Wykres faktycznie jest głupkowaty, a motopudelki jak zwykle mają rację ;)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
No tak, przez tydzień sprzedaży powinni byli nadrobić dotychczasowe miesiące. Wykres faktycznie jest głupkowaty, a motopudelki jak zwykle mają rację ;)
hehe, chyba pracujesz w takim motopudelku. Bo wnioski godne ich wyciągasz.
 

mdz

Zadomawiam się
Wynik Tesli Y z tej tabelki (13,5k) trzeba analizować biorąc pod uwagę również rozdrobnienia VAGa. Enyaq (10,6k), Q4 (7,5k), ID.4 (7,3k) oraz ID.5 (5k) to w zasadzie to samo tylko w "innej budzie".

Mnie zaskoczył świetny wynik ID.7. Niemal 11k sprzedanych egzemplarzy na bądź co bądź ogromny samochód. Naprawdę brakowało chyba na rynku przystępnego cenowo kombi/dużego sedana
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wynik Tesli Y z tej tabelki (13,5k) trzeba analizować biorąc pod uwagę również rozdrobnienia VAGa. Enyaq (10,6k), Q4 (7,5k), ID.4 (7,3k) oraz ID.5 (5k) to w zasadzie to samo tylko w "innej budzie".

Mnie zaskoczył świetny wynik ID.7. Niemal 11k sprzedanych egzemplarzy na bądź co bądź ogromny samochód. Naprawdę brakowało chyba na rynku przystępnego cenowo kombi/dużego sedana
dokładnie to miałem na myśli. Tesla wygląda wśród konkurencji EU średnio. Nie tragicznie, ale bez entuzjazmu.
 

Przemekc1

Fachowiec
A ja wiem czy to takie dobre dane dla Tesli? Jak na lift modelu na który długo ludzie czekali...
według mnie średnio. Nie jest źle... ale bez euforii. Przyjety na chłodno.
A jakiś głupkowaty wykres tyku kumulacyjnego... również udowadnia, że nie ma szału.

Mi się wydaje (chociaż oczywiście za parę miesięcy się okażę jak to było jak spłyną dane), że to oczekiwanie na lift to wynik życia w bańce. Od groma ludzi, którzy kupują Teslę nie miało i nie ma pojęcia, że był jakiś lift. Zresztą skąd mają to wiedzieć. Reklam Tesla nie ma, salonów dużo nie ma, na oficjalnej stronie o lifcie chyba nic nie było. Żeby wiedzieć, że taka Tesla się pojawi trzeba było śledzić fora/strony prasowe lub X. Znowu, to nie jest aż tak popularne jak się wydaje komuś zainteresowanego tematyką. Zobaczą zapewne go dopiero na drodze jak zaczną się pojawiać i część może się skusi, bo wygląda raczej zgodnie lepiej niż stara wersja.
Zresztą nawet jak ktoś śledził takie dane to lift jest w zasadzie takim samym samochodem wymiarowo i jeżeli chodzi o baterię/silnik/cenę, a został zwyczajnie poprawiony. Czy to jest taki game changer żeby ludzie masowo ruszyli do salonów - wątpię.
Entuzjaści w wielu przypadkach Teslę już mają, więc raczej nie zmienią starego Y na nowy tyko dlatego, że wyszedł.
Do tego doszło zamieszanie z Elonem. Jak dla mnie efektu Junipera nie będzie, moim zdaniem ludzie zwyczajnie przeceniają świadomość tego liftu w świadomości przeciętnego kupca Tesli w roku 2025, inaczej to było kiedy Tesla to był to samochód niszowy dla zainteresowanych.
Z bański osób niezainteresowanych Teslą jako taką, a mającą kasę na potencjalny zakup samochodu w tej kwocie o lifcie nie słyszał prawie nikt, o zamieszaniu z Elonem każdy.
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
lift jest w zasadzie takim samym samochodem wymiarowo i jeżeli chodzi o baterię/silnik/cenę, a został zwyczajnie poprawiony. Czy to jest taki game changer żeby ludzie masowo ruszyli do salonów - wątpię.
To miał być game changer z większą baterią.
Komu się nie śpieszy, to czeka na coś lepszego.
 
Top