Juniper - czy warto czekać?

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
ale z tym zamroczeniem to jest już… foliowa czapeczka na głowę. Bynajmniej nie z powodu słońca.
jak kupię 3 lub Y to założę. na razie nie mam takiej potrzeby pomimo insynuacji perfidnej ;)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
w dieslu mam panoramę, ja ją lubię. Żona nie.
Elektryczne przyciemnianie to nie fanaberia.
Nie jest to też game changer. Ale... jeden z dodatków które były by mile widziane.

Ale rozumiem... kupiliście Panowie najlepsze samochody. Lepsze nie mogą już być, noo... dopóki nie zmienicie.

Natomiast lepszy zespół bateryjny - cóż... to jedyny powód dla którego czekam na model Y.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Czemu nadinterpretujesz. Wielokrotnie pisałem tutaj o wadach Tesli 3HL LR, po prostu szklany dach czy brak drążka kierunkowskazu to dla mnie nie jest wada. Za to całą listę mogę tutaj wymienić:
- spory hałas od kół przy dużych prędkościach
- brzęczenie ekranu - niby nie słychać podczas jazdy z włączoną wentylacją na przynajmniej 1 nawet bez muzyki, ale drażni, że w ogóle brzęczy
- grzeje mi kierownicę i kolana przez przednią szybę - tutaj jej kąt i wielkość ma znaczenie
- podsufitka w kilku miejscach ugina się strasznie i nie jest to przyjemne, jak już się tam dotknie
- wentylacja foteli powyżej 1 poziomu jest już słyszalna, co dla mnie przekreśla poziom 2 i 3
- przygotowanie baterii do ładowania w czasie jazdy równa się spory hałas na tym odcinku - to ja już wolę się wolniej ładować
- plastikowa osłona na dole progu auta - uszkodziłem ją wodą pod ciśnieniem na myjce i to przy 15 cm odległości! - muszę tę listwę jakimś PPF solidnym zakleić, już poprosiłem o wycenę
- wycieraczki są po prostu słabe w trybie automatycznym, choć z kierownicy można to łatwo sobie korygować bez patrzenia na ekran (wbrew sugestiom nieogarniętych recenzentów - przycisk wycieraczek, rolka, klik rolki -> 2 sekundy roboty)
- fatalna ergonomia isofixów z tyłu - muszę to jakoś rozwiązać, bo w innym wypadku lepiej fotelików nie wypinać wcale, jak już się wpięło, bo sztuczna skóra tego nie przetrwa
- kierownica mogłaby być bardziej miękka, choć jest wyjątkowo poręczna, więc nie narzekam jakoś szczególnie
- brak regulacji zagłówka - mi odpowiada, ale ja chyba jestem idealnie skrojony pod ten fotel - dla wielu bardzo niskich (kobiety <160 cm) lub bardzo wysokich (>195 cm) może być mniej komfortowo
- słupki A bardzo obszerne, pogarszają widoczność
- Tesla Vision << kamery 360
- kamera cofania super jakość, ale funkcjonalność słabsza niż w CR-V 2015
I to chyba tyle - większość pewnie zostanie przeniesiona do Junipera, więc może się komuś moje spojrzenie na zmiany z HL przyda.

Na szczęście samo auto ma trzy zasadnicze zalety - duży zasięg (maxa aktualnie zrobiłem od 97 do 10% - 600 km drogami krajowymi w tym odcinek 80 km z prędkością ok. 120 km/h), super pojemne bagażniki, wzorcowa wręcz łatwość sprzątania auta (jestem trochę pedantyczny i ma to dla mnie znaczenie), fantastyczna dynamika, super system auta, generalnie cisza w środku i czysta przyjemność z jazdy. Wiele wtedy można wybaczyć.
 
Last edited:

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Może zamiast nowego Y Nio Onvo L60, baterie o pojemności 60 i 90 kWh, platforma wysokiego napięcia 900 V, najniższy na świecie współczynnik oporu powietrza 0,229 dla produkcyjnego SUV-a, ekran o przekątnej 17,2" oraz 8" ekran na tylnej konsoli:

1723782363570.png
1723782388185.png
1723782422824.png
1723782444999.png
1723782474593.png
1723782512006.png
1723782599563.png
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja bym doprecyzował - bywa gorący, głównie po postoju. W trasie z prędkością 80+ klima plus oplyw powietrza bardzo szybko obniżka temperaturę szyby. Wtedy jest delikatnie ciepła.

Potwierdzam, że z tą wentylacją trzeba uważać. W odróżnieniu od wielu marek ona działa na bardzo dużej powierzchni i na 1 wydaje się że niezauważalnie. Tylko z czasem ja poczułem, jakby mnie w strefie lędźwi… przewiało. Także jest bardzo zdradliwa.
Ja mam na automat i jest zależność chłodzenia kabiny (28-33 stopnie na zewnatrz)i wentylacji siedzeń, przy 21.5 stopnia jest włączona, a przy ustawieniu 22 stopni w kabinie wentylacja się wyłącza, albo mocno obniża wentylację.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak napisałem ... wiedzą Ci co ... wiedzą .Szyba szybie nierówna i te Teslowskie są dosyć sprytnie zrobione bo nie są jednolite . Maja powłoki w X od ok 1/2 w 3 chyba gorna i czesc przedniej
Praktycznie nie chodzi o przyciemnianie choć to byl bajer jakby straciła np przejrzystość i Paradox by te 69 mógł wykonać cyrkowo nie zwracając uwagi gawiedzi :) . (Da sie gdy montowałem dodatkowy ekran to aby dostać sie do komputera nogi miałem pod sufitem )
Ale chodzi o grzanie przez nią i nie jest z tym źle .
Nie pomyśleli dobrze jednak w X o tej mechanicznej osłonie, nie da sie jej na boczną szybe ustawić i to jest faktyczny czasem problem jak Git Planeta wali z boku.
Są dwie opcje albo klasyczny szyberdach albo ten z szybami wybrano i chyba dobrze . Zawsze można to zasłonić.Samo przyciemnienie nic nie da jesli chodzi o temperature a słońce wcale nie razi jak jest wysoko .
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Czemu nadinterpretujesz. Wielokrotnie pisałem tutaj o wadach Tesli 3HL LR, po prostu szklany dach czy brak drążka kierunkowskazu to dla mnie nie jest wada. Za to całą listę mogę tutaj wymienić:
- spory hałas od kół przy dużych prędkościach
- brzęczenie ekranu - niby nie słychać podczas jazdy z włączoną wentylacją na przynajmniej 1 nawet bez muzyki, ale drażni, że w ogóle brzęczy
- grzeje mi kierownicę i kolana przez przednią szybę - tutaj jej kąt i wielkość ma znaczenie
- podsufitka w kilku miejscach ugina się strasznie i nie jest to przyjemne, jak już się tam dotknie
- wentylacja foteli powyżej 1 poziomu jest już słyszalna, co dla mnie przekreśla poziom 2 i 3
- przygotowanie baterii do ładowania w czasie jazdy równa się spory hałas na tym odcinku - to ja już wolę się wolniej ładować
- plastikowa osłona na dole progu auta - uszkodziłem ją wodą pod ciśnieniem na myjce i to przy 15 cm odległości! - muszę tę listwę jakimś PPF solidnym zakleić, już poprosiłem o wycenę
- wycieraczki są po prostu słabe w trybie automatycznym, choć z kierownicy można to łatwo sobie korygować bez patrzenia na ekran (wbrew sugestiom nieogarniętych recenzentów - przycisk wycieraczek, rolka, klik rolki -> 2 sekundy roboty)
- fatalna ergonomia isofixów z tyłu - muszę to jakoś rozwiązać, bo w innym wypadku lepiej fotelików nie wypinać wcale, jak już się wpięło, bo sztuczna skóra tego nie przetrwa
- kierownica mogłaby być bardziej miękka, choć jest wyjątkowo poręczna, więc nie narzekam jakoś szczególnie
- brak regulacji zagłówka - mi odpowiada, ale ja chyba jestem idealnie skrojony pod ten fotel - dla wielu bardzo niskich (kobiety <160 cm) lub bardzo wysokich (>195 cm) może być mniej komfortowo
- słupki A bardzo obszerne, pogarszają widoczność
- Tesla Vision << kamery 360
- kamera cofania super jakość, ale funkcjonalność słabsza niż w CR-V 2015
I to chyba tyle - większość pewnie zostanie przeniesiona do Junipera, więc może się komuś moje spojrzenie na zmiany z HL przyda.

Na szczęście samo auto ma trzy zasadnicze zalety - duży zasięg (maxa aktualnie zrobiłem od 97 do 10% - 600 km drogami krajowymi w tym odcinek 80 km z prędkością ok. 120 km/h), super pojemne bagażniki, wzorcowa wręcz łatwość sprzątania auta (jestem trochę pedantyczny i ma to dla mnie znaczenie), fantastyczna dynamika, super system auta, generalnie cisza w środku i czysta przyjemność z jazdy. Wiele wtedy można wybaczyć.
zasadniczo :) konkretne informacje, bardzo wartościowe podsumowanie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tu się cały czas odbywa jakaś “paradoksalna” dyskusja. 😉
Narzekanie na Teslę ludzi, którzy jej nie mają, ogłaszanie publiczne, że się jej nie kupi bo badziewie tu czy tam.
To auto jak auto, jest jakie jest.
Albo komuś pasuje, kupuje i nim jeździ, albo nie i wybiera inne auta.
Ja się grzecznie pytam, co mnie to, co kogo boli w tesli jeżeli jej nie ma.
Co innego w przypadku aktywnego użytkownika Tesli, który opisuje swoje wrażenia, tak pozytywne jak negatywne.
Tu z doświadczenia całościowego będzie wynikać czy następna też będzie Tesla, ale jak Ktoś podejmie taką czy inną decyzję to co mi do tego? No i po co mnie to wiedzieć? 😉🤣👍
 
Top