Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Tak wchodzi gondolka z podwoziem (bez ściągania kół) i połowa bagażnika wolna i jeszcze do gondoli można coś włożyć. Mogę zrobić zdjęcie :) a wózek to muuvo quick 2.0. Dla mnie - tak mi się wydaje - trójka + trumna na dachu to praktyczniejsze rozwiązanie niż Y bez trumny na codzien, tym bardziej że trumna tylko na dłuższe wyjazdy a na codzien mniejsze praktyczniejsze auto. I na forum zagranicznym widziałem że ludzie pisali że 3 z trumna w trasie mniej prądu bierze niż Y bez trumny.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Tak wchodzi gondolka z podwoziem (bez ściągania kół) i połowa bagażnika wolna i jeszcze do gondoli można coś włożyć. Mogę zrobić zdjęcie :) a wózek to muuvo quick 2.0. Dla mnie - tak mi się wydaje - trójka + trumna na dachu to praktyczniejsze rozwiązanie niż Y bez trumny na codzien, tym bardziej że trumna tylko na dłuższe wyjazdy a na codzien mniejsze praktyczniejsze auto. I na forum zagranicznym widziałem że ludzie pisali że 3 z trumna w trasie mniej prądu bierze niż Y bez trumny.
Wierze bo model 3 ma 540 litrow ze spodem. To sporo.
U mnie ok 380 z czego sporo zajete pod podloga przez koło. Zatem z podwozia trzeba bylo zdejmowac kola i na nie dopiero walizka. Gondola na przednie siedzenie.
Mimo wszystko chyba wolałbym Y bo trumny nie mam gdzie trzymać a i na wykezdzie mozna sie w nim przenocować (nawet z bagazami). Mysle ze juniper to bedzie to. Mam możliwość poczekania dwa lata 🙂
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jak widać co osoba to inne potrzeby. Jakbym nie miał EV to na nic bym nie czekał tylko brał to co jest i mi pasuje na dany moment. Y jeździłem kilka razy, przestrzeni faktycznie sporo więcej i wcale się dużo wyżej nie siedzi niż w 3, bo w samej trójce się już wysoko siedzi, nie da się zjechać na sam dół bo sama podłoga jest podniesiona. To co w Y mi się podobało to przestrzeń z tyłu, wyraźnie więcej, ale widok do tyłu tragiczny i hałas z tylnej części dużo większy (pewnie przez niezabudowany bagażnik). Szumy powietrza znacznie większe niż w 3 w szczególności już przy 140. Jakby przenieśli zmiany z 3HL do nowego Y to wybór 3 vs Y sprowadza się tylko do własnych potrzeb i co kto preferuje. Teraz jednak 3HL ma dodatkowe zalety - lepsze wnętrze, znacznie ciszej i lepsze zawieszenie.
 

Wasp

Posiadacz elektryka
[Tesla Model 3 - a trójka dzieci]

Odniosę się tylko do tego aspektu, bo wcześniej ktoś pisał, że da się zmieścić dzieciaki.

Moje założenia:
  • Tesla jako główne (jedyne) auto rodzinne
  • dzieci 5, 9 i 12 lat (fotelik + jeszcze podstawka)

Byłem już blisko zamówienia Y, ale zdecydowałem się na jeszcze jedną jazdę testową, tym razem z dzieciakami.

Wybrałem się w dłuższą trasę, trochę autostradą, trochę lokalnie i w zasadzie to już po 15 min najstarszy syn zaczął narzekać, że jest mu niewygodnie z tyłu:
(1) To jest kwestia z jednej strony wąskiego środkowego siedzenia, jego wyprofilowania. Siedzisko jest węższe, niż obecnie mamy w S-Maxie.
(2) Druga kwestia to, środkowe oparcie jest twarde jak deska i bardzo niewygodne. Może jakaś poduszka pod plecy by pomogła. Trudno stwierdzić.

Uważam, że dla 3 dzieciaków nawet Y jest trochę za mały jeśli chodzi o miejsce z tyłu, a ona jest szersza od trójki.
Szczególnie jeśli jest fotelik i booster. Niestety moje foteliki nie mieściły się na środkowym miejscu, żeby starsze dzieci były po skrajach.
Więc ja czekam, aż środkowe wyrośnie z poddupka i troche niestety wiem, że będzie im mniej wygodnie w Tesli.

Fota dla zobrazowania o czym mowię (Tesla Y):
y_tyl.jpg
 

sigg

Posiadacz elektryka
Wierze bo model 3 ma 540 litrow ze spodem. To sporo.
U mnie ok 380 z czego sporo zajete pod podloga przez koło. Zatem z podwozia trzeba bylo zdejmowac kola i na nie dopiero walizka. Gondola na przednie siedzenie.
Mimo wszystko chyba wolałbym Y bo trumny nie mam gdzie trzymać a i na wykezdzie mozna sie w nim przenocować (nawet z bagazami). Mysle ze juniper to bedzie to. Mam możliwość poczekania dwa lata 🙂
Problemem nie jest sam rozmiar bagażnika a dostęp do niego. Gdyby otwierał się jak w S, wraz z szybą, to nie byłoby problemu.

A niestety wejście do niego jest bardzo wąskie nawet jak na sedana:
1717326225369.png


Przykładowo mam Audi A4 i tam wejście do bagażnika jest znacznie wygodniejsze, bo masz więcej dostępu "od góry":
1717326285109.png
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w a4 masz więcej dostępu od góry - na zdjęciu tego nie widać, ale na pewno masz mniej praktyczny w środku bo zawiasy się chowają po bokach. Tutaj jak wygląda gondolka w bagażniku tm3 - jeszcze mały rowerek wchodzi.
 

Attachments

  • 20240602_141627.jpg
    20240602_141627.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 18

Hermes

Posiadacz elektryka
Każdy sobie kupuje, co lubi i co chce.
Ale pisanie tutaj, że "3 to mniejsze i praktyczniejsze auto niż Y" to widać, że ktoś ani metrem się nie posługuje ani specyfikacji nie czyta: wprowadzić może w błąd kogoś, kto nie zna tematu.
Co do wlotów (niewielkich) do bagażników w sedanach, to od zawsze były 2 szkoły:
- jak w 3 czyli teleskopy (mniejsza czy elektryczne czy nie) na zewnątrz wlotu czyli jest elegancko i ciut większy bagażnik, ale wlot do niego mniejszy lub...
- zawiasy (jak w ww. Audi) wnikają do środka, wlot większy, ale bagażnik mniejszy.

Co kto lubi :)

A w ogóle to jako zasadniczo przeciwnik SUVów (bo koncepcja ogólnie głupia i niepraktyczna - ale co zrobić: teraz tak jest) oraz posiadacz w przeszłości również vanów (małych i dużych), powiem obiektywnie, że - poza klapą bagażnika a tym samym ciut mniejszej praktyczności, to Y-kowi bliżej pod względem przestrzeni w środku jednak do (ciut) do vana niż do SUVa. Szczególnie jeszcze jak się policzy pojemność wszystkich "bagażników" takich czy innych :)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy w a4 masz więcej dostępu od góry - na zdjęciu tego nie widać, ale na pewno masz mniej praktyczny w środku bo zawiasy się chowają po bokach. Tutaj jak wygląda gondolka w bagażniku tm3 - jeszcze mały rowerek wchodzi.
No to u mnie jedynie taki rowerek i na niego ewentualnie duży plecak - walizka się nie zmieści (przypominam HB). Czy duży rower probowales zmieścić bez składania oparcia?
 
Top