Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
A obrazki białej TMY z Islandii w tym wątku widział?

Widział, nawet na białej jest próg powyżej wygląda brudno, ale na czarnej ten próg jest pół godziny po odjechaniu z myjni. Dlatego często zdjęcia czarnych są od razu po myciu, często jeszcze z kropelkami :)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Czyli podsumujmy:

- zamkniety system z pojazdami ktore jezdza po torach
- pojazdy moga jezdzic tylko po torach
- nikt nie jezdzi obok
- wymaga nadzoru poprzez kamery i czlowieka

I to jest autonomiczne metro ?
Jesli tak, to macie racje, samochody beda autonomiczne, tak samo jak to metro.
Nie nazywam go autonomicznym, tylko bez maszynisty. Jeden gość w centrum sterowania, który nadzoruje kilkanaście/kilkadziesiąt składów jednocześnie to spora różnica w kontekście maszynisty w każdym ze składów.
A samochody autonomiczne... może kiedyś... acz nieszczególnie widzę sens czy czuję potrzebę :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie nazywam go autonomicznym, tylko bez maszynisty. Jeden gość w centrum sterowania, który nadzoruje kilkanaście/kilkadziesiąt składów jednocześnie to spora różnica w kontekście maszynisty w każdym ze składów.
A samochody autonomiczne... może kiedyś... acz nieszczególnie widzę sens czy czuję potrzebę :)
Jeżeli będą tylko autonomiczne to nie chcę.
Jeżeli będzie można włączyć autonomię gdy jedzie żona lub jedzie po mnie z domu to chcę taką opcję.
Także chcę móc to włączyć na długiej i nudnej trasie żeby przejęło odpowiedzialność gdy chciałbym się przespać aby bezpiecznie jechać dalej.
Auto bez kierownicy i sterowania - nie dla mnie, ja naprawdę lubię kierować.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
@krzyss Nie widzę przeszkód aby było to tak samo zorganizowane jak w Waymo. Samochód w pełni autonomiczny ale operator nadzoruje i ratuje auto gdy trzeba
dokładnie, łącząc z kropkami które opisałeś wcześniej. To przyszły nabywca cybercab będzie za to odpowiadać.
Tesla tylko skasuje za pół technologi i urządzenie, problemy zleci właścicielom. A oni zasponsorują dalszy rozwój.
Potem rzeczywiście skończy się nasze właścicielstwo będziemy mogli wynajmować. Ale to zdanie zakrawa o najgorsze spiskowe teorie.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
ale faktem jest wykorzystywanie przez Teslę betatesterów, którzy sami z siebie opłacają uczestnictwo w testach( w tym konkretnym przypadku na żywych ludziach) i jeszcze to sobie bardzo chwalą.
no tak, ale czy to takie złe? Skoro mogą o tym sami zadecydować?
Chociaż początkowe nabijanie klientów na FSD nie było uczciwe i nie powinno być pochwalane. Chyba...
Chyba, że uwierzymy, że nie było to w złej wierze. Bo nie było? Technologia której wciąż nikt nie wynalazł... coż... .Można wkupić sobie udział w jej "wynajdowaniu". A to bezcenne przecież :)
 

paradox

Pionier e-mobilności
no tak, ale czy to takie złe? Skoro mogą o tym sami zadecydować?
Chociaż początkowe nabijanie klientów na FSD nie było uczciwe i nie powinno być pochwalane. Chyba...
Chyba, że uwierzymy, że nie było to w złej wierze. Bo nie było? Technologia której wciąż nikt nie wynalazł... coż... .Można wkupić sobie udział w jej "wynajdowaniu". A to bezcenne przecież :)
ja nie mam nic do betatesterów, to je dobre jak mawiają Czesi i wspomaga rozwój ale odnosiłem się do:
Tesla tylko skasuje za pół technologi i urządzenie, problemy zleci właścicielom
i to jest trochę niepokojące
 
Top