Juniper - czy warto czekać?

UseYbrain

Posiadacz elektryka

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Będzie ale w S/X najpierw
Wypadało by.
Jednak S i X jest nieco ... zapomniany i zlewany? Ale może się mylę? Brak mu skali aby zwracać na siebie uwagę szefostwa. A powinny być laurkami Tesli. Jeżdżącą reklamą. CT nią jest. A S i X... cholera wie czym to jest.

fotele z performance M3 też powinny być najpierw w nich. A były? ;)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A czy Plaid to nie jest jeżdżąca reklama?
Cały czas te auta sa aktualizowane (większy ekran z tyłu, usuwanie czujników, HW4, dodanie reflektorów matrycowych). Soft aktualizowany na bieżąco z innymi modelami. Palladium pojawił się chyba 3.5 roku temu, od 2 lat w EU, więc nadal sa to świeże wersje. S/X to nadal najszybsze i najszybciej podróżujące auta w swoich kategoriach. Po prostu scenę aktualnie przejął 3HL i CT , teraz Y Juniper.
Najpóźniej w 2026 biedzie kolejna większa aktualizacja S/X i tam najpierw zobaczymy większe zmiany jak 800V, 48V, steer by wire, może ekran kierowcy zamienią na head-up skoro obecny jest traktowany po macoszemu a główny będzie bardziej ujednolicony z 3/Y. Co do skali to w tej półce cenowej jest jaka jest, ale coś trzeba mieć nadal dla klientów z większym portfelem. A mniejsza skalę można użyć jako platformę testowa gdzie można testować niektóre komponenty z mniejszym ryzykiem wpadki. Jak np po 100tys km okazuje się że dość często puszcza uszczelniacz w silniku to lepiej żeby to był silnik w modelu którego robi się 100tys rocznie a nie milion rocznie
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
A czy Plaid to nie jest jeżdżąca reklama?
Cały czas te auta sa aktualizowane (większy ekran z tyłu, usuwanie czujników, HW4, dodanie reflektorów matrycowych). Soft aktualizowany na bieżąco z innymi modelami. Palladium pojawił się chyba 3.5 roku temu, od 2 lat w EU, więc nadal sa to świeże wersje. S/X to nadal najszybsze i najszybciej podróżujące auta w swoich kategoriach. Po prostu scenę aktualnie przejął 3HL i CT , teraz Y Juniper.
Najpóźniej w 2026 biedzie kolejna większa aktualizacja S/X i tam najpierw zobaczymy większe zmiany jak 800V, 48V, steer by wire, może ekran kierowcy zamienią na head-up skoro obecny jest traktowany po macoszemu a główny będzie bardziej ujednolicony z 3/Y. Co do skali to w tej półce cenowej jest jaka jest, ale coś trzeba mieć nadal dla klientów z większym portfelem. A mniejsza skalę można użyć jako platformę testowa gdzie można testować niektóre komponenty z mniejszym ryzykiem wpadki. Jak np po 100tys km okazuje się że dość często puszcza uszczelniacz w silniku to lepiej żeby to był silnik w modelu którego robi się 100tys rocznie a nie milion rocznie
Zgadzam się z Tobą. S i X to powinny być rodzynki pokazujące siłę i klasę Tesli. Zysk na nich jest mniej istotny, ale prestiż to powinien być priorytet.
Mimo teorii w której się zgadzamy. Praktyka pokazuje odmienna taktykę. Ta idzie swoim torem. Nowinki wchodzą jak się uda. Brak spójności i konsekwencji znanej ze starych koncernów. Nadal są to bardzo dobre auta. Nie wolno im nic ujmować, jednak nie są traktowane priorytetowo tak jak być traktowane powinny.
Stąd wnioski o nowościach które najpierw pojawią się w S i X a potem w Juniper wcale nie muszą się spełnić. Były już dowody na to, że tak się nie działo i dziać nie musi. A nawet logicznym jest ich ukrywanie zamiast chwalenie się nowością w innym modelu przed premierą innej. Była by to świetna pożywka dla zwlekajacych z decyzją zakupową. A to jest nadrzędna strategia, aby nie dawac powodów do zwlekania.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak, jeśli coś ma trafić niedługo do wszystkich modeli i akurat wychodzi to 3/Y dostanie trochę wcześniej. Ale ja nie uważam ze pewne rzeczy trafia do 3/Y w perspektywie 3-4 lat a może nawet wcale( steer by wire) dlatego uważam że jeśli się pojawia to wcześniej zobaczymy je w S/X.
 
Top