Juniper - czy warto czekać?

aadamuss

Posiadacz elektryka
Zimą wyjeżdżając z Włoch normalnymi drogami zrobiłem 400 km.
Do ładowarki Beelitz kolo Berlina mam 320 km z okolic Poznania i gdyby nie to, że w Niemczech zawsze jakieś roboty drogowe i jedzie się 70-90 km/h to nie dojechałbym nawet latem. Przy 120 km/h 300 km jest w zasięgu.
Z Warszawy jadąc na Poznań przy Katowickiej są ładowarki zawsze dostępne i to może ratować sytuację przy dojeździe na 2%.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Wg WLTP niby 35km różnicy zasiegu. Realnie pewnie 20km. Wg niektórych na trasie różnicy nie ma, według innych wyłączone silniki też generują opory rzędu 0.5-1 kWh/100km
Będę jechał pierwszy raz naładowany na 100% z Redy do Łodzi. Mam zamiar dojechać choćby na 1%. Koła 20” induction bez kołpaków. Zacznę od 110/h na FSD :). Zdam relację.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
dylematy od zawsze.... przy 1.9TDI byli tacy którym 5l/100km nie palił... a mi palił 7+l/100km. Żonie 5l/100km.
To samo jest w BEV. Tutaj musisz sam przetestować, jeśli Cię taka trasa interesuje. Ogólnie albo pogodzisz się z myślą, że będziesz się doładować. Ale czasem uda sie go uniknąć. Albo nie kupuj. Bo się rozczarujesz.
Jeśli auto będziesz trzymać dłużej, to degradacja nie pomoże... A tu już mały margines masz. Jeśli pojedziesz 5km/h wolniej to dojedziesz... kwestia ściągnięcia bariery w głowie.
Chcesz auto musisz się pogodzić, że trzeba ładować.
Ja na taki kompromis nie chcę pójść, czekam na takie które da mi ten komfort.
Jeden raz w miesięcu mogę się doładować za auto ZAWSZE zatankowane prawie do pełna oraz 500km z 19 głośnikami! „Najważniejsze żeby te plusy nie przesłoniły nam minusów :)” odwrotnie powinno być ! :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Przy 120km/h TMY LR RWD na pewniaka zrobisz 350km latem. Do 0 stopni też. Testowane na trasie wawa poznań (trochę za poznan)
Ciekawe, 3 RWD tego nie zrobi w zimie ale Y tak ?
Musiales jechac z wiatrem :)
 

nabrU

Moderator
Ciekawe, 3 RWD tego nie zrobi w zimie ale Y tak ?
Musiales jechac z wiatrem :)

Chyba mowa o Y LR RWD... a to bateria 75kWh vs 60kWh nieprawdaż :p
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Może Y dostanie chociaż baterię 80kwh... To już by trochę pomogło :)
Ja liczyłem na 95kWh, ale czym dluzej wczytuje się w plotki tym bardziej w to wątpię. Po pol roku użytkowania TMY LR RWD zastanawiam się czy wieksza bateria jest w ogóle potrzebna i czy bym dołożył kolejne 20k zł do baterii np 95kWh. Chyba nie. Np jak bym teraz brał TM3 np do dojazdów do pracy to bym na pewno wybrał wersje z LFP. TMY LR bylby na dłuższe trasy.
 

Najnowsze dyskusje

Top