Juniper lr dwa silniki - slaby zasieg?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Dokładnie tak - Tesla nie pokazuje WLTP. Zasięg wg WLTP i dokumentów homologacyjnych Y LR to coś około 700 km. I realnie wiele osób tyle w testach przejechało (lub ciut więcej) w optymalnych warunkach (miasto albo wioski).
Jest wiele filmów o tym na Youtubie. Zresztą jak ktoś umie myśleć i liczyć to biorąc pod uwagę możliwe do uzyskania niskie zużycie, to z obliczeń to samo wynika.
tylko przy pewnych trudnych do realizacji założeniach.
Trasa będzie ciągła, bez przerw lub bedą one krótkie, auto przez ten czas się nie wychłodzi lub nie nagrzeje.
Miasta to też pojecie względne, bo miasto w którym znaków STOP i sygnalizacji świetlnych jest mało = najniższe zużycie.
Natomiast jakieś wojewódzkie przez które trzeba się przebijać w korkach to sytuacja już tak kolorowo nie wygląda (mimo zbieżnego określenia)
REALNIE, korzystając z auta na codzień i codzień nie jadąc setek km dziennie to nie ma szans zrealizować 600km. Chyba, że bez ogrzewania, chłodzenia, jadąc po zadupiach w koziej górce.

Ludzie się naczytają, potem taki ktoś kupuje sobie to na codzienne dojazdy we Wrocławiu czy innym miescie wojewódzkim i jest rozczarowany, miał jeździć pół miesiąca a co tydzień musi jednak ładować.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Bzdura - Leafem 40 kWh po taki wioskowatych drogach robię ok. 300 km latem (ale też np. max. 120-130 km zimą), więc YLR zrobić niewiele ponad 2x więcej w identycznych warunkach to żaden problem. Co udowodniono po wielokroć na YT.
Ale masz jak widać podejście "jo wim lypiej".

A "ludzie się naczytają", bo nie czytają dokładnie: jak ktoś pisze, że latem a potem ktoś ma pretensje, że "zimą inaczej", to takie czasy są, że mało kto potrafi myśleć. Czego też dajesz powyżej świadectwo. Bo wystarczyłoby podzielić pojemność - o czym pisałeś, ale nie umiałeś doczytać lub/i zrozumieć - baterii YLR przez oznajmiane (zgodne z prawdą) oznaki niskiego zużycia, żeby wiedzieć, że w konkretnych warunkach to z palcem w... można zrobić te homologacyjne ~700 km.
Ale - "wiysz lypiej" - co poradzić. Takim jesteś. Takim umrzesz. Tacy się nie uczą. Nigdy. Bo "ma być po mojemu" - nawet jeśli tak nie jest.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Bzdura - Leafem 40 kWh po taki wioskowatych drogach robię ok. 300 km latem (ale też np. max. 120-130 km zimą), więc YLR zrobić niewiele ponad 2x więcej w identycznych warunkach to żaden problem. Co udowodniono po wielokroć na YT.
Ale masz jak widać podejście "jo wim lypiej".

A "ludzie się naczytają", bo nie czytają dokładnie: jak ktoś pisze, że latem a potem ktoś ma pretensje, że "zimą inaczej", to takie czasy są, że mało kto potrafi myśleć. Czego też dajesz powyżej świadectwo. Bo wystarczyłoby podzielić pojemność - o czym pisałeś, ale nie umiałeś doczytać lub/i zrozumieć - baterii YLR przez oznajmiane (zgodne z prawdą) oznaki niskiego zużycia, żeby wiedzieć, że w konkretnych warunkach to z palcem w... można zrobić te homologacyjne ~700 km.
Ale - "wiysz lypiej" - co poradzić. Takim jesteś. Takim umrzesz. Tacy się nie uczą. Nigdy. Bo "ma być po mojemu" - nawet jeśli tak nie jest.
Zluzuj człowieku, bo zapieniłeś się jakby Ci matkę obraził. Jadąc normalnie po krajówkach czy drogach lokalnych można zrobić, a nawet nieco przekroczyć zasięg EPA. Normalnie znaczy jak jest 90, to jadę 90. Ma być płynnie, bez gwałtownych przyspieszeń, ale bez zamulania. Wiem, bo kiedyś sam postanowiłem to sprawdzić. Miał też rację pisząc co do robienia tego na jeden raz, z pewnością nie podzielone na kilka odcinków i kilka dni. Zawsze będą ubytki na postoju, kilkukrotne podgrzanie/schłodzenie kabiny też swoje zje. Korki na trasie też zrobią swoje. Chcesz osiągnąć WLTP to musiałbyś muskać gaz i starać się trzymać prędkość w zakresie 50-70. Z normalną jazdą w warunkach drogowych ma to niewiele wspólnego. Kiedy ostatnio zrobiłeś trasę 600-700 km praktycznie samymi drogami lokalnymi.

Wolisz kierować się odpowiednio dobranymi, testowymi warunkami z YT, proszę bardzo. Życie to jednak nie jutuby. Te konkretne warunki możesz sobie wrazić tam, gdzie najwyraźniej masz kulturę wypowiedzi.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Następny, co nie rozumie. I kompletnie nie pojmuje kontekstu.
Da się? Da się. Da się na normalnej drodze WLTP osiągnąć w Leafie czy YLR? Da się. Jest to jak najbardziej realne i prawdziwe.
A ty jakieś niestworzone farmazony wymyślasz, że "nikt tak nie jeździ".
Jedni jeżdżą tak - drudzy siak.

Nadto - wątek jest o zasięgu, a nie o tym (co próbujesz nieudolnie uskuteczniać) czy ktoś tak jeździ codziennie czy nie.
Nadto jeszcze - zasięg w Teslach jest podawany ODMIENNIE niż w większości innych EV, bo inne podają zwykle WLTP. A Tesla EPA. Więc porównując z innymi autem, na przykład, należy porównywać WLTP z WLTP. I nie dyskutować, że "kto tak jeździ", bo w salonie też kupują nie dyskutujesz na ten temat.

Także nie spinaj już tak pośladków, bo farfocle ci z niego wychodzą - i stąd te farmazony. :D :) :D

P.S. W Norwegii już nie byłbyś taki chojrak.
 
Last edited:

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Następny, co nie rozumie. I kompletnie nie pojmuje kontekstu.
Da się? Da się. Da się na normalnej drodze WLTP osiągnąć w Leafie czy YLR? Da się. Jest to jak najbardziej realne i prawdziwe.
A ty jakieś niestworzone farmazony wymyślasz, że "nikt tak nie jeździ".
Jedni jeżdżą tak - drudzy siak.

P.S. W Norwegii już nie byłbyś taki chojrak.
A napisałem, że się nie da? Powtarzam, z normalną jazdą ma to niewiele wspólnego. Sam zrozum, że świat na Norwegii się nie kończy, oraz że w normalnej podróży nikt nie robi takich dystansów po drogach lokalnych. A teraz idę pochojraczyć jadąc 90 tam gdzie mi wolno 🤣
 

autorus

Posiadacz elektryka
A napisałem, że się nie da? Powtarzam, z normalną jazdą ma to niewiele wspólnego. Sam zrozum, że świat na Norwegii się nie kończy, oraz że w normalnej podróży nikt nie robi takich dystansów po drogach lokalnych. A teraz idę pochojraczyć jadąc 90 tam gdzie mi wolno 🤣
Ostatnio w t3p osiagnalem 13,8kwh jeżdżąc jak emeryt ale nie celowo. Średnią mam i tak 19kwh.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka

krzyss

Pionier e-mobilności
400 przy równomiernej jeździe 115!
A to bardzo mozliwe, ja bardziej sie poruszam w okolocach 130-140, no i czesciej mam autostrady to i zasieg mniejszy.
 

aadamuss

Pionier e-mobilności
Z jaką prędkością powinno się jechać Y żeby przejechać 600 km ? Jakie powinno być zużycie na 100 km żeby machnąć te 600 km? Często w niedzielę jadę 100 km bez korków przez Poznań i z ciekawości sprawdzę jakie będę miał zużycie. Jadę raczej wolno a i tak mam około 15-16 kWh/100.
 
Top