Juniper SR LFP - czy to ma sens?

Dominicue

Nowy na Forum
Miałem TMY RWD (nie Juniper), teraz mam TMY LR AWD (Juniper). Oba auta są super. Zmieniłem bo skończył się leasing TMY RWD. Wcale by nie bym nie marudził gdybym z tym autem został ale po prostu "nie kalkulowało się" go zostawiać. Co prawda to były czasy gdy wyposażenie było identyczne w RWD i AWD. W Juniper już tak nie jest. Juniper jest zauważalnie bardziej oszczędny niż poprzednia TMY zatem każda z wersji dalej zajedzie na baterii niż poprzednik. Co do optymalności to nie mam pojęcia co jest dla Ciebie ważne. Na co dzień przy jazdach lokalnych i ładowaniu do 80% masz w AWD podobny zasięg jak w SR RWD naładowanym do 100% ;-) Jeśli chcesz zajechać jak najdalej na jednym ładowaniu to dorzuć te 15 tys. PLN i bierz TMY LR RWD.
Miałeś wersję SR, czy LR?
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
U mnie jak dotąd tyle wynosiła średnia użytkowania jednego auta. Obecnie robię 26 k rocznie
Żartowałem. Zależy ile kto jeździ. Ja jeżdżę również służbowo tym autem to kilometry biegną. Zrób sobie krótką analizę jakie robisz przebiegi. Skonfiguruj profil w ABRP pod ten model i wrzuć kilka swoich najdłuższych tras. Jeśli czasem będziesz się musiał doładować po drodze to chyba nie tragedia? Przy Twoich przebiegach to wychodzi średnio 2 tys. km miesięcznie. Jak często masz trasy powyżej 400 km?
 

pawel pawel

Fachowiec
Planuję zakup auta na min 5 lat. Mam obecnie w miarę dobre auto i żeby ekonomicznie uzasadnić Żonie zakup TMY, to z wyliczeń wyszło, że pomimo darmowego prądu, to i tak co najmniej 5 lat musi to auto jeździć i zrobić z 130 przebiegu 😁
Ja zabrałem moją na jazdę próbną potem obiecałem, że remont łazienki zrobimy z dotacji i mam 😀 Zapomniałem dodać że łazienkę zrobimy za min rok 😀😀😀
Pierwotnie zaczęło się od rozważań nad zakupem TM3 SR ale okazała się za niska dla mnie, chociaż szkoda, bo fajnie się jechało...
Starty TMY był dla mnie za sztywny.
Po drodze jeszcze chciałem kupić Kia EV6 i Hyundai Kona ale po jeździe próbnej Juniperem, jest nowy faworyt i właściwe jestem już zdecydowany.

Rozważam aktualnie SR za gotówkę z rabatem za pozostawienie auta albo leasing 0,99%
Teraz TM3 czarny 170 tys. lub czerwony za 175 tysięcy wymiata. Nie wiem czy to jeszcze jest i co zostało. Ja musiałem wziąć tylko w jedynym słusznym kolorze
 

Dominicue

Nowy na Forum
Żartowałem. Zależy ile kto jeździ. Ja jeżdżę również służbowo tym autem to kilometry biegną. Zrób sobie krótką analizę jakie robisz przebiegi. Skonfiguruj profil w ABRP pod ten model i wrzuć kilka swoich najdłuższych tras. Jeśli czasem będziesz się musiał doładować po drodze to chyba nie tragedia? Przy Twoich przebiegach to wychodzi średnio 2 tys. km miesięcznie. Jak często masz trasy powyżej 400 km?
Trasy powyżej 400 Km mniej niż 5 % rocznej eksploatacji
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Trasy powyżej 400 Km mniej niż 5 % rocznej eksploatacji
No to w ogóle luz. Poprzednim TMY zrobiłem kilka tras powyżej 1 tys. km. Na takim dystansie po prostu robisz jedno ładowanie więcej.
 
Top