Juniper SR LFP - czy to ma sens?

oski

Referral: Zyskaj 1000 km przy zakupie Tesli
Np. na narty ok 300 km w jedną stronę.
W domu mama garaż ale w pracy parkuję auto na dworze i zdarza się, że stoi na mrozie całą noc.
Ile po takiej mocy przy np -15 może spaść zasięg procentowo?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
hmm chyba bym brał na twoim miejscu LR, ja zamawiałem SR bo:
- 98% tras robię w rejonie swojego miejsca zamieszkania (+-100km)
- jak jeżdżę dalej to raczej lostnisko [100-160km] (tak, na Chorwacje też samolotem :D ) ,
- robię rocznie ok 17tys km z czego prawie całość niedaleko miejsca zamieszkania (praca w domu)
- mam dom z garażem i pv
- raczej auto w domu mam na dłużej niż krócej
- trasy codzienne wyglądają: przedszkole, szkoła, dom, rodzina, zlecenia, zakupy itp.
- nie korzystam z przyspieszenia ponieważ większość to miasto - wieś, a nie ekspresówki

i raczej zdecydowałbym się na LR gdybym: jeździł często w trasy po ok 300km, nie miał garażu, często jeździł daleko, dojeżdżał autostradą do pracy, korzystał z ładowarek poza domem :)
- ale to tylko moje zdanie :)
 
Last edited:

Dominicue

Nowy na Forum
hmm chyba bym brał na twoim miejscu LR, ja zamawiałem SR bo:
- 98% tras robię w rejonie swojego miejsca zamieszkania (+-100km)
- jak jeżdżę dalej to raczej lostnisko [100-160km] (tak, na Chorwacje też samolotem :D ) ,
- robię rocznie ok 17tys km z czego prawie całość niedaleko miejsca zamieszkania (praca w domu)
- mam dom z garażem i pv
- raczej auto w domu mam na dłużej niż krócej
- trasy codzienne wyglądają: przedszkole, szkoła, dom, rodzina, zlecenia, zakupy itp.
- nie korzystam z przyspieszenia ponieważ większość to miasto - wieś, a nie ekspresówki

i raczej zdecydowałbym się na LR gdybym: jeździł często w trasy po ok 300km, nie miał garażu, często jeździł daleko, dojeżdżał autostradą do pracy, korzystał z ładowarek poza domem :)
- ale to tylko moje zdanie :)
Jakie najniższe zasięgi zimą mieliście po naładowaniu do pełna w przypadku SR i LR w Y?
 

Raf24

Fachowiec
Przy LFP na trasach w PL gdzie ładowarek pow 200kW - prawdziwych nie dzielonych jak na lekarstwo masz tą zaletę że na 150 tce czy 200 tce czasami szybciej sie doładujesz niż LR - Krzywa dużo lepsza .
Jak za granicą SUC V4 to LR wykorzysta to lepiej .
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Jakie najniższe zasięgi zimą mieliście po naładowaniu do pełna w przypadku SR i LR w Y?
Dokładnie to nie pamiętam... Nie były to drastyczne, spektakularne zjazdy o połowę. Raczej korekta o jakieś powiedzmy 15%. Naprawdę nie ma się czego bać. Ludzie w Norwegii jeżdżą z takim bateriami ;-) Należy się liczyć ze spadkiem zasięgu zimą ale bez przesady. Diesel-e też więcej palą zimą. Normalna sprawa..
 

Dominicue

Nowy na Forum
Dokładnie to nie pamiętam... Nie były to drastyczne, spektakularne zjazdy o połowę. Raczej korekta o jakieś powiedzmy 15%. Naprawdę nie ma się czego bać. Ludzie w Norwegii jeżdżą z takim bateriami ;-) Należy się liczyć ze spadkiem zasięgu zimą ale bez przesady. Diesel-e też więcej palą zimą. Normalna sprawa..
Ok, a po długim postoju na mrozie dużo baterii ubywa w LFP?
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ok, a po długim postoju na mrozie dużo baterii ubywa w LFP?
Długiego postoju to chyba nigdy nie miałem.. Jedynie będąc na nartach auto było przez tydzień na dworze ale też codziennie nim jeździłem. Nie wiem czy przypadkiem więcej Ci włączony wartownik nie zużyje baterii.. No właśnie - w takich przypadkach kluczowe, żeby wartownika wyłączyć (jeśli chcesz zaoszczędzić baterii).
 

teślomierz

Fachowiec
Jeździłem przez rok Teslą 3 z 2022 standard range i teraz mam Highland long range i gdybym mógł cofnąć czas brałbym standard range, a za zaoszczędzone 30k kupiłbym sobie 2m mieszkania więcej.

Argumenty:
- moc: jest różnica, ale szybko się przyzwyczajasz
- zasięg: jest taki sam, bo standard range ma baterię LFP z x3 cyklami ładowania niż long range NPC. LFP możesz użytkować w przedziale 20 - 100%, a NPC 20 - 80%.
LFP: (100% - 20%) * 60 kwh brutto = 80% * 60 = 54 kwh użytkowe brutto = 51 kwh netto = zasięg 255 km na autostradzie
NPC: (80% - 20%) * 60 kwh brutto = 80% * 80 = 64 kwh użytkowe brutto = 49 kwh użytkowe netto = zasięg 245 km
- bateria: lepsza jest LFP ze standard range ino cięższa
- lepsze głośniki niby tak, ale przez to nie chce się przychodzić do domu by puścić na własnych głośnikach muzyczkę
- napęd: na tył jest zdecydowanie lepszy, raz, że lżejsze auto, prostsza konstrukcja, dwa że bezpiczeniejsze, bo jak jest ślisko to to czujesz, a w AWD nie czujesz i jedziessz za szybko

A poza tym, to starsza tesla była lpeszym samochodem. Poza tym, że ładniejsza na zewnątrz (nawet Porsche odgapiło od niej wygląd przodu dla swoich samochodów) i w środku (drewienko eleganckie a nie jakaś wykładzina szara dla biedoty) to przede wszystkim lepsze zawieszenie stara tesla miała. Twarde, sportowe, wszystko czułeś, dobrze się prowadziło, a ta nowa Tesla to łódka.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top