Juniper vs BYD Sealion 7 - wrażenia z jazd testowych

Daro76

Fachowiec
Miałem dzisiaj niezwykłą (a w przypadku nowego Y nie planowaną wcześniej) okazję porównać w jazdach testowych obydwa samochody. Obecnie poruszam się TMYLR23 i po dwóch latach kończy mi się leasing więc rozglądam się za nowym pojazdem.
Ciekawa historia jest taka że na dzisiaj (21.02) umówiłem się w salonie BYD Katowice na jazdę Sealion 7 i tą hybrydą DM-i. Ponieważ miałem chwilę czasu (przyjechałem wcześniej do Katowic z Krakowa) podjechałem do salonu Tesla żeby zobaczyć Junipera. Wchodzę a tam niemiła niespodzianka - nie ma :( Pytam chłopaka z obsługi a on "jest tylko już jeździ na jazdy, co mają w salonie trzymać", ja na to że szkoda i pytam trochę rozczarowany że nie zobaczę "na a kiedy można się przejechać - a kolega z salonu do mnie "można już - właśnie podjechał" :) . Miałem tylko 30 min więc tak na szybko przejechałem kilkanaście kilometrów, po lepszej i po gorszej drodze (mają taką blisko salonu), jak dla mnie dosyć nie oczywiste doświadczenia.
Potem pojechałem do BYD pojeździłem Sealionem 7. w weekend jak będę miał więcej czasu to szerzej opiszę wrażenia z jazd - jak macie wcześniej pytania to śmiało piszcie.
 

Attachments

  • IMG_6896.jpg
    IMG_6896.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 75
  • IMG_6899.jpg
    IMG_6899.jpg
    800,6 KB · Liczba wyświetleń: 75

nabrU

Moderator
Hmm, koła ten Juniper ma chyba ze starej TMY...
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Miałem dzisiaj niezwykłą (a w przypadku nowego Y nie planowaną wcześniej) okazję porównać w jazdach testowych obydwa samochody. Obecnie poruszam się TMYLR23 i po dwóch latach kończy mi się leasing więc rozglądam się za nowym pojazdem.
Ciekawa historia jest taka że na dzisiaj (21.02) umówiłem się w salonie BYD Katowice na jazdę Sealion 7 i tą hybrydą DM-i. Ponieważ miałem chwilę czasu (przyjechałem wcześniej do Katowic z Krakowa) podjechałem do salonu Tesla żeby zobaczyć Junipera. Wchodzę a tam niemiła niespodzianka - nie ma :( Pytam chłopaka z obsługi a on "jest tylko już jeździ na jazdy, co mają w salonie trzymać", ja na to że szkoda i pytam trochę rozczarowany że nie zobaczę "na a kiedy można się przejechać - a kolega z salonu do mnie "można już - właśnie podjechał" :) . Miałem tylko 30 min więc tak na szybko przejechałem kilkanaście kilometrów, po lepszej i po gorszej drodze (mają taką blisko salonu), jak dla mnie dosyć nie oczywiste doświadczenia.
Potem pojechałem do BYD pojeździłem Sealionem 7. w weekend jak będę miał więcej czasu to szerzej opiszę wrażenia z jazd - jak macie wcześniej pytania to śmiało piszcie.

Mógłbyś manifesty wyborcze pisać. Pieć akapitów i nic...
 

Daro76

Fachowiec
Mógłbyś manifesty wyborcze pisać. Pieć akapitów i nic...
Szerzej (dla osób które nie mają doświadczeń z Teslą a zastanawiają się nad wyborem) opiszę pewnie w niedzielę (jak będę miał chwilę) - tak na szybko dla tych którzy jeździli Y:
Juniper - obecny Y + kamera, wentylowane fotele, wnętrze trochę bardziej eleganckie niż czarna wersja starego Y. Ja mam białą wersję wnętrza i ten nowy czarny mnie nie powalił.
Jazda - przełożenie wyraźnie mniej bezpośrednie, twardość zawieszenia mniejsza - natomiast testówka była na 20 (ciśnienie 3.3) a ja mam 19 i trzymam ciśnienie ok.2.8 więc zmiana na większy komfort nie była duża. Wydaje się zwrotniejsza (mniejszy promień skrętu?)
Sealion 7 - inny wizualnie świat. Bardziej jak tradycyjny samochód, dobre wykończenie, fotele wygodne, lepsze podparcie ud (można wysunąć podparcie pod uda), wrażenia bardziej "premium" niż w Tesli.
Jazda - dobrze przyspiesza (jeździłem tą najmocniejszą wersją), trochę lepiej hamuje niż Tesla, natomiast niestety czuć wagę pojazdu. Y prowadzi się lekko a Sealion to prowadzenie takie "dystyngowane".
Więcej pojutrze :)
 

MichalS

Zadomawiam się
Ja miałem podobną sytuację i nawet umówiony byłem na jazdę na 17 w Długołęce, ale o 16:30 dostali nakaz wstrzymania wszystkich jazd do 25 lutego.
Moje pytanie do Ciebie, jakie masz wrażenie odnośnie zawieszenia na "dziurach"? Bo dla mnie to największy mankament obecnej Y (jeżdżę na 20)
 

solik

Pionier e-mobilności
za duze kola, jezdzilem ostatnio nowym Audi A6 ktore mialo wszystkie szmery bajery ale kola 20" i niestety tez bylo to odczuwalne a w aucie ten klasy za 400k+ nie powinno byc

takze albo wyglad albo wygoda, musicie wybrac :)
 

Daro76

Fachowiec
Ja miałem podobną sytuację i nawet umówiony byłem na jazdę na 17 w Długołęce, ale o 16:30 dostali nakaz wstrzymania wszystkich jazd do 25 lutego.
Moje pytanie do Ciebie, jakie masz wrażenie odnośnie zawieszenia na "dziurach"? Bo dla mnie to największy mankament obecnej Y (jeżdżę na 20)
Jest trochę lepiej - tylko spodziewałem się więcej. Wiem że na pewno 20 nie wezmę bo nie czuł bym dużej różnicy do 19 w obecnym Y.

ps. przed Y miałem właśnie A6 z kołami 20 (a nawet chyba 21), bylo czuć nierówności ale jakoś inaczej się to do kabiny przenosiło. Nie miałem wrażenia jazdy "taczką"...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Szerzej (dla osób które nie mają doświadczeń z Teslą a zastanawiają się nad wyborem) opiszę pewnie w niedzielę (jak będę miał chwilę) - tak na szybko dla tych którzy jeździli Y:
Juniper - obecny Y + kamera, wentylowane fotele, wnętrze trochę bardziej eleganckie niż czarna wersja starego Y. Ja mam białą wersję wnętrza i ten nowy czarny mnie nie powalił.
Jazda - przełożenie wyraźnie mniej bezpośrednie, twardość zawieszenia mniejsza - natomiast testówka była na 20 (ciśnienie 3.3) a ja mam 19 i trzymam ciśnienie ok.2.8 więc zmiana na większy komfort nie była duża. Wydaje się zwrotniejsza (mniejszy promień skrętu?)
Sealion 7 - inny wizualnie świat. Bardziej jak tradycyjny samochód, dobre wykończenie, fotele wygodne, lepsze podparcie ud (można wysunąć podparcie pod uda), wrażenia bardziej "premium" niż w Tesli.
Jazda - dobrze przyspiesza (jeździłem tą najmocniejszą wersją), trochę lepiej hamuje niż Tesla, natomiast niestety czuć wagę pojazdu. Y prowadzi się lekko a Sealion to prowadzenie takie "dystyngowane".
Więcej pojutrze :)
Trzeba upuscic powietrza ;)
Ale ogolnie Y czy BYD ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
A jak hałas w kabinie Y'23 vs Juniper?
Jak pęknięcia w drodze i dylatacje w porównaniu do Twojego Y?
Jak układ kierowniczy?
Jak wrażenia z hamulca?
 
Top