Kabel EVSE przeróbka Usa na EU

Luk

Nowy na Forum
Witam, serdecznie Państwa. Z góry przepraszam jeśli w złym miejscu napisałem...
Czy ktoś z Kolegów potrafi podpowiedzieć w jaki sposób podłączyć 7 przewodów z EVSE do gniazda siłowego 32A tak aby ładować 32A 7.3KW 1 Fazą ?
Pytam ponieważ czytałem pól dnia o A, KW, KM/h ale nigdzie nie znalazłem prostego objaśnienia który kabel gdzie podłączyć.
Chodzi mi o ładowanie 1 Fazą 32A. Na jakimś forum w usa znalazłem że 3 kable idą do L1 czwarty do PE piąty do N Opornik między Pilot Control itp itd ale niestety nie ma objaśnienia które trzy kable to L1 :) a po przejściu piszczkiem z kabli EVSE do wtyczki 15A wynika że 2(grube) kable to N a 2(grube) kable to Faza 1(gruby)kabel to PE i 2 pozostałe cienkie to Pilot Control i sygnałowy do otwierania klapki w samochodzie. Nie rozumiem więc który kabel jest trzecim aby go podłączyć do L1
Z góry dziękuję za odpowiedź jeśli ktoś posiada taką wiedze.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Niebardzo rozumiem to co napisałeś. Masz EVSE? Jakie? Jest na 230V? Ma wtyczkę type1 i chcesz ją zastąpić type2?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Faza to jest wlasnie L1

ale żeby zacząc od początku to o który koniec kabelka ci chodzi_ ten zakończony wtyczką Type 2 - wchodzącą do samochodu czy ten z wtyczką podłączaną do gniazda w ścianie_

jeśli o ten drugi to nie ma tam przewodów CP i PP - powinny być tylko trzy - N (niebieski) L1(brązowy lub czarny) i PE (zielonożółty)

no i na pewno jakaś fotka poglądowa czy podanie typu cegły też by pomogły
 

Luk

Nowy na Forum
Evse jest 110-250v max 40A
Chodzi o usunięcie amerykańskiej wtyczki do gniazda domowego(USA) i zastąpienie go naszą wtyczka na siłę 32A w kablu nie ma 3 przewodow tylko jest 7 przewodów. 5 grubych i 2 cienkie. Po prostu. Kabel ma wtyczkę ścienna USA a ja chcę ją uciąć i założyć naszą wtyczkę na siłę.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Evse jest 110-250v max 40A
Chodzi o usunięcie amerykańskiej wtyczki do gniazda domowego(USA) i zastąpienie go naszą wtyczka na siłę 32A w kablu nie ma 3 przewodow tylko jest 7 przewodów. 5 grubych i 2 cienkie. Po prostu. Kabel ma wtyczkę ścienna USA a ja chcę ją uciąć i założyć naszą wtyczkę na siłę.
bez foty jak to jest orygiinalnie podlaczone ja sie nie podejmuje pomoc
ja tez mam 32A EVSE jednofazowe, mam wtyk czerwony CCE i tam sa 3 kable - L1, N i PE
 

Luk

Nowy na Forum
Tak to jest Teslowe evse. Wg mnie te 2 pary grubych robią za jeden. Bo tak pokazuje miernik. pOli możesz sprawdzić czy między PE a przewód masz wstawiony jakiś opornik ?
Chyba że masz go w samym urządzeniu. U mnie trzeba go wlutowac między PE a cienki przewód pilot Control. Z tym że dałem 20kohm tak jak piszą na forum w USA ale nie ładuje. Kabel jest na pewno usa 1fazowy.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale mieszasz... Pilot cotrol jest po stronie auta, a po stronie 230V masz L, N i PE. A pomiędzy nimi ma być cegła, czyli właśnie evse. Wyślij fotkę. Bo mam wrażenie, że masz sam kabel bez evse. A tak to nic nie zrobisz
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak to jest Teslowe evse. Wg mnie te 2 pary grubych robią za jeden. Bo tak pokazuje miernik. pOli możesz sprawdzić czy między PE a przewód masz wstawiony jakiś opornik ?
Chyba że masz go w samym urządzeniu. U mnie trzeba go wlutowac między PE a cienki przewód pilot Control. Z tym że dałem 20kohm tak jak piszą na forum w USA ale nie ładuje. Kabel jest na pewno usa 1fazowy.
Daj model evse i jakies zdjecia… bo strasznie zagadkowo opisujesz.
W europejskiej wersji wstawia sie miedzy uziemienie a fioletowy cienki odpowiedni opornik.
 
Top