Kabel Type 2

Sierek

Fachowiec
Potwierdzam. Kabel jest bardzo często potrzebny na lokalnych ładowarkach AC. Spotkało mnie to na dalszych wyjazdach z noclegiem w Polsce i w Chorwacji. Maiłem kupiony kabel 22kW "na wyrost" ale w rezultacie się się go pozbyłem i mam 11kW. Kupiony w Evston.
Moja najbliższa darmowa ładowarka w DH Sfera (Bielsko-Biała) ma dwa gniazda AC. Kabel jest niezbędny. Trzecia ładowarka ma kabel, ale jest często zajęta.
 

Michal

Moderator
Ja kabla Type 2 użyłem raz na początku i to dla zabawy, a nie z konieczności. No ale to jednak Tesla, więc najczęściej ładuje na SuC.
 

KKL

Posiadacz elektryka
To wykorzystywane ładowarki jako parkingu przypomina mi np Vozillę lub manekina z wystającymi nogami spod samochodu w filmie chyba " Nie lubię poniedziałku".
Jestesmy fajnym Narodem , a dziwimy się ze nas w cywilizacji nie lubią. Czasem za "spryt" nawet podziwiają.o ile "cwaniaczek polaczek" brzmi dumnie?
Nie do końca się zgodzę. Płacę za miejsce efektywnie więcej niż za parkomat (tak 3x). A jak idę w miasto to nie chce wracać za 2h bo auto full i będzie 9c idle fee. Akurat Włosi to mają w d... zasady bo połowa takich ładowarek zastawiona jest przez ICE. Poza tym ta sama ładowarka ma jakieś gniazdo Type3 (co to w ogóle jest ??:) ), które ma moc 2kW. Czasami wydaje mi się, że staramy się być świętsi od papieża, gdy sam papież mocno grzeszy... Mamy jakieś chore kompleksy wobec innych, których dawno powinniśmy się pozbyć.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Kompleksy powiadasz.. Słusznie z takim podejściem powinniśmy mieć i rumieniec na twarzy. To nie parking, nam nie mozna zarzucić niewiedzy czy zawiści..
Ponieważ Rysiek narobił mi po pijaku na wycieraczkę, to ja spokojnie wyleję się na jego klatce..
Raczej nie zmienisz podejścia.
Nie zmienisz, to wiem trudno, świat nie jest idealny i nie każdemu dano lub nie każdy posiadł jego pozytywne atrybuty.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie ponieważ z tego co wynika z opisu w linku to standard gniazdek publicznych we Francji wymagany prawem. Tak więc kabel to z jednej strony Type3 (gniazdko publiczne) a z drugiej Type 2 (samochód).
 

ciastek

Pionier e-mobilności
In Europe, 2 types of connectors are used for mode 3 charging, namely the Type 2 connector (...) and in France and Italy also the Type 3c connector (...). The reason being that for those 2 countries, federal regulation stipulates that every public electric connection should be shielded from direct human contact.
(...) the Type 3C connector has a cover and a shield that will only open when you push the connector in the charge box. The Type 2 connector has no such shielding, (...).
(...)
In France and to a lesser degree Italy, some public charging infrastructure still uses Type 3C charging infrastructure, which means that sometimes vehicles need a charging cable with a male Type 3C connector and a female Type 2 connector for the vehicle side. (...)
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zabawne, że evchargeking twierdzi, że Francja i Włochy używają Type 3, gdyż jest lepiej zabezpieczone, a Elektrowóz twierdzi, że EU zdecydowało się na Type 2 ze względu na jego lepsze zabezpieczenia.
 
Top