Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 170

zibizz1

Pionier e-mobilności
producenci aut zauważyli że "ideologiczne" odejście od ICE straciło impet, BEV nie sprzedają się tak bosko jakby chciała EU (vide test na polu boju) i ochoczo produkują i sprzedają ICE, co więcej - tanio
Zauważyli że klientom się portfele zmniejszyły i przestali kupować to co im sie podoba a zaczęli bardziej kupować to co jest najtańsze, a najtańsze dla biznesu zazwyczaj wliczając czas pracownika i wygode użytkowania oraz tankowanie w trasie nadal sa samoladujace sie hybrydy, i na takim typie napędu firmy często opierają swoja "elektryfikację".
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
W Rybniku na 100% jest stacja bo tam jeżdżą też autobusy na H2. Jak dla mnie, nie ma to sensu ekonomicznego. A podpieranie tego subwencjami? Kasa to kasa, komuś ja zabiorą.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
W Rybniku na 100% jest stacja bo tam jeżdżą też autobusy na H2. Jak dla mnie, nie ma to sensu ekonomicznego. A podpieranie tego subwencjami? Kasa to kasa, komuś ja zabiorą.
Stacja jest, ale nie wiem czy autobusy na wodór dalej jeżdżą, albo jak często jeżdżą. Jakoś rok temu na trasie którą często jeżdżę kursowały wodorowe (albo elektryczne? nie wiem czy mają elektryczne, w każdym razie na zielonych blachach). Aktualnie bardzo rzadko je widuję
 

nabrU

Moderator
Ale to było w materiałach prasowych Volvo, więc wszystkie magazyny i portale podłapały to i w ten sposób właśnie Robsonics farmazoni, że elektryki nie zmniejszają emisji globalnie. Robisz kilka założeń na korzyść spalinowców i wychodzi to co chcesz.

Raporcik Volvo już dawno został 'wyprostowany' tyle, że jak napisałeś nikt na to już uwagi nie zwracał.

 

chess_m

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem jeżdżą regularnie ale przyjrzę się
Dość często mijam autobusy na zielonych blachach z rybnickiego zk.
 
Top