Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 169

lvlthn

Pionier e-mobilności
Chyba nie jest szkodliwe:
Chodzi o to że przy 30kmh w hybrydzie to nawet litra paliwa nie spali, a BEV bedzie extremalnie efektywny. ICE nie ma wtedy żadnych szans pod wzgledem emisji.
 

nabrU

Moderator
Wg. moich informacji, podawanych również w mediach, różnice przed lockdownem i po lockdownie różnice, chociaż zauważalne, to jednak nie były aż tak wielkie, jak się spodziewano.
Nie były duże na tyle aby usprawiedliwić powstawanie stref SCT. To dzisiaj bardzo niepopularny temat, podobnie jak sam Covid, jak odnajdę to wrzucę linka.


No to zobacz tutaj (NASA już za Ciebie procenty nawet wyliczyła):

 

zlp

Pionier e-mobilności
Dzięki @nabrU, fajnie, że ci się chciało.
Ale jak to mówią górale, prawd jest kilka: „Świento prowda, tyz prowda i gówno prowda”.
Od siebie dodam jeszcze statystykę.
Dane które pokazujesz nie są adekwatne do naszych warunków. Porównujesz Amerykę, gdzie silniki mają po 5 litrów, Indie, gdzie nie ważne kopci, czy nie kopci, byle jechało i inne kraje, w których o normach EUR nie słyszeli.
My w Europie jeździmy nieco innymi samochodami.
 

nabrU

Moderator
Wiesz, mam wrażenie, że Ciebie nic nie przekona ;) Nie będę się starał i ja tego robić...
 

zlp

Pionier e-mobilności
To nie tak. To po prostu siła Twoich argumentów.
Przykładowo:
Ameryka kraj wielkich silników, o ile emitują więcej od naszych downsizingowych popierdółek?
Indie, tam jeżdżą wszystkim co się rusza, dwusuwy itp. Kopci? Jedzie, to ma kopcić.
U nas są inne samochody, nowsze, z mniejszymi silnikami, dpy, katalizatory, adblue i inne rozwiązania powodujące mniejszą emisję.

Zastanawiają mnie Twoje argumenty, ale nie przekonują.
 

kilex

Zadomawiam się
To nie tak. To po prostu siła Twoich argumentów.
Przykładowo:
Ameryka kraj wielkich silników, o ile emitują więcej od naszych downsizingowych popierdółek?
Indie, tam jeżdżą wszystkim co się rusza, dwusuwy itp. Kopci? Jedzie, to ma kopcić.
U nas są inne samochody, nowsze, z mniejszymi silnikami, dpy, katalizatory, adblue i inne rozwiązania powodujące mniejszą emisję.

Zastanawiają mnie Twoje argumenty, ale nie przekonują.
Nie masz racji a się upierasz. Koledzy postarali się i przestawili rzeczowe argumenty przeciw twoim słowom. Może po za pisaniem głupot wrzuć parę linków i nie z yt. Tak to właśnie jest że jak idzie co do czego to z foliarzami pisiakami i antyunijnymi konfiarzami nie ma merytorycznej dyskusji.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Czytałeś moje argumenty?
Może odnieś się do nich?
Podziękuję jeśli mnie przekonasz, nie będzie to dla mnie problemem, człowiek całe życie się uczy.
Nie jestem głuchy na argumenty kolegi, są krytyczne w stosunku do moich, ale częściowo do mnie trafiają, za co mu podziękowałem.
A Twojego posta z wrodzonej grzeczności :D wolę nie komentować.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
I NO2 dla całej PL:
To NO2 i za to faktycznie odpowiadaja samochody, tyle ze odpowiednio dobierajac barwy nawet niskie stężenie mozna przedstawic na kolor ciemnoczerwony. Wystarczy porównac z zeelktryfikowanymi OZE-owanymi Niemcami, tam jest wyraźnie ciemniej, wiec skoro my wypadamy lepiej niz Niemcy to chyba jest ok? :p
Natomiast wazniejsze od NO2 jest PM2,5 (są też inne zanieczyszczenia) i tutaj już nie tylko samochody ale też reszta robi robotę no i okazuje sie ze samochody są niewielkim ułamkiem.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Wyjątkowo subiektywne komentarze.
Zdecydowanie jestem przeciwny rozdawaniu kasy, ale w tym przypadku proponuję aby zwolennicy SCT dołożyli tym, których nie stać na droższy samochód. Mogą pominąć Pasjonatów Brudnego Powietrza.
Jak kogoś stać na parking i paliwo do samochodu, tym bardziej stać go na samochód, który spełnia wymagania strefy. Serio - sprawdź
 
Top