Kampania przeciwko EV nabiera na sile

elektryk

Pionier e-mobilności
Zauważyłem ostatnio ciekawy zbieg okoliczności - zaczęły się pojawiać artykuły dot. "powrotów do samochodów spalinowych".

Np. taki jak ten (smaczku dodaje reklama spalinowego BMW nad artykułem):

Te artykuły zbiegły się w czasie z informacjami od producentów o zwolnieniach w fabrykach elektryków, porzuceniu lub przesunięciu już ogłoszonych planów dot oferty elektryków.

To nie tylko artykuły, Pan "GreenTheOnly", który jest "hakerem" Tesli który często dzielił się rzeczami znalezionymi w oprogramowaniu Tesli stwierdził wczoraj na Twitterze, że zmienia samochód z elektrycznego na spalinowy i toczy w komentarzach ostry bój dlaczego przyszłością motoryzacji są samochody spalinowe przytaczając m.in. argumenty typu że elektryki są cięższe więc są gorsze dla środowiska (pewne poszlaki wskazują, że jest Rosjaninem mieszkającym w Kanadzie, ale nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie).

Mam wrażenie że producenci doszli do wniosku, że skoro muszą ciąć wydatki to najprościej będzie wyciąć elektryki do czasu "lepszych czasów", w ślad za tym pojawiają się takie artykuły. Przy okazji zbieg okoliczności, skorzysta na tym branża paliw kopalnych.

PS. Wczoraj podjechałem na ładowarkę Orlenu, a tam stoi spanikowany gość w BMW i mówi, że nie wie jak odłączyć kabel ładowania i że się spóźni na samolot. Próbował rozłączyć ładowanie w apce Orlenu, ale tam takiej opcji nie widziałem, pokazałem mu że najlepiej przerwać z poziomu apki do samochodu, rozłączył, podziękował i pojechał, ale to pokazuje jak ważny jest zintegrowany (czyli też prosty w obsłudze) z samochodem system ładowania (niezależnie od operatora ładowarki np. roaming producenta).
 

Attachments

  • Screenshot_20231021-074825.png
    Screenshot_20231021-074825.png
    493,2 KB · Liczba wyświetleń: 170

daniel

Señor Meme Officer
Straszenie zasięgiem, czasem ładowania, przeciążeniem sieci energetycznej, "prądem z węgla", produkcją baterii, pożarami, "koniecznością" wymiany baterii, polem elektromagnetycznym, itd. nie działa, więc teraz czas na bariery energochłonne:

View attachment 18994
+ parkowanie na chodniku:
View attachment 18996
To jakieś odgrzewane kotlety sprzed kilku miesięcy.

 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
A to ciężkie spalinowe suvy już nie niszczą barierek? XC90, X7, Q7, Tuareg, RAM, Rapotr, itd jeździ tego w pip po drogach i problemu nie było a dużo cięższe od przeciętnego elektryka.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
A to ciężkie spalinowe suvy już nie niszczą barierek? XC90, X7, Q7, Tuareg, RAM, Rapotr, itd jeździ tego w pip po drogach i problemu nie było a dużo cięższe od przeciętnego elektryka.
Te auta to nie problem w przeciwieństwie do tych dziesiątek tysięcy Rivianów które jeżdżą po polskich drogach /s
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
A co z kapitałem akcjonariuszy jak się Stellantis wywróci?

Może warto zapytać akcjonariuszy Kodaka, Nokii lub BlackBerry?
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Przedwczoraj zajrzałem do salonu Peugeota, bo chciałem obejrzeć nowe, elektryczne 3008. Smętnie i pusto było. Niby nowe te samochody, a wyglądały jak eksponaty muzealne. Przykre, ale europejska motoryzacja kona.
 

vwir

Pionier e-mobilności
europejska motoryzacja kona
Kona to raczej koreańska

Badum, tsssss....

A tak mniej sucharowo - moja siestrzenica szuka nowego spaliniaka, segment B. Bo wizycie w salonach i obejrzeniu kilku różnych samochodów (głównie europejskich) na placu boju został Hyundai i ewentualnie Suzuki. A była mocno nastawiona na coś europejskiego, preferowany był VW.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A tak mniej sucharowo - moja siestrzenica szuka nowego spaliniaka, segment B. Bo wizycie w salonach i obejrzeniu kilku różnych samochodów (głównie europejskich) na placu boju został Hyunda
Co jest ciekawego w segmencie B w Hyundaiu?
Bayon ma jakieś dobre ceny?
 

vwir

Pionier e-mobilności
i20. Nie musi być podwyższony. Aczkolwiek Puma jej się spodobała, tylko w automacie i sensownym wyposażeniu bez 120tys nie podchodź.
 
Top