Karta BLUE OVAL

PeBruY

Zadomawiam się
Zauważyłem też inną rzecz - cena za ładowanie na Ionity wzrosła do 3,50zł, natomiast w panelu klienta można sobie wykupić za 750zł brutto roczny abonament na Ionity dający "preferencyjne stawki" (niestety nie znalazłem jakie dokładnie, ale podejrzewam, że chodzi o te, co mieliśmy wcześniej tj. ok. 1,52zł).
Trochę lipa, bo myślałem, że preferencyjne stawki są bezterminowo. Właśnie wróciłem z wyjazdu, na którym się ładowałem na Ionity, jeśli kiedykolwiek się upomną o zapłatę, to zaboli ponad dwukrotnie wyższa stawka :confused: .
BTW - jeśli komuś Ford pobrał opłatę za jakiekolwiek ładowanie przez kartę Blue Oval, to może by podesłał jak się prezentuje w wyciągu beneficjent takiej transakcji? Nie mogę znaleźć, żeby kiedykolwiek mi coś pobrali, a ładowałem parę razy na Ionity i GreenWay, ale podejrzewam, że nazwa może nie brzmieć tak jak bym się spodziewał.
Ciekawi mnie też, czy gdzieś jest rejestr ładowań - nigdzie nie znalazłem informacji ile energii pobrałem w ramach konkretnych sesji.
 

wemar

Fachowiec
Ciekawi mnie też, czy gdzieś jest rejestr ładowań - nigdzie nie znalazłem informacji ile energii pobrałem w ramach konkretnych sesji.
W appce masz rejestr ładowań, ale nie podaje w kWh a w %.

Karta BO obejmuje bezpłatne ładowanie na Ionity tylko przez rok, od zakupu auta. Potem oferuje jedynie (podobno) automatyczną identyfikację samochodu przy ładowarce, ale bez wykupionego abonamentu kasuje jak nieuprawnionych.
Greenway jest traktowany jak stacja sieci Ford i tu masz bezpłatne ładowanie do 5 lat ... lub zmiany właściciela.
Jako sieciowe (Ford) czasem są też traktowane inne ładowarki, ale tu trzeba popatrzeć w mapkę ładowarek w aucie i w appce, czy wyświetla je jako sieciowe. Niestety, appka i auto wyświetlają różne zestawy ładowarek - czasem appka pokazuje, że jest a auto stacji albi nie widzi, albo widzi, ale nie jako sieciową. Kiepsko ta usługa działa.
Na Greenway można w zasadzie jechać w ciemno, jeszcze nigdy nie odrzuciło mi karty BO.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Trochę tego nie rozumiem. To czemu w apce mi pokazuje jakieś stawki na stacjach GW? Też tak macie? Nie powinno w takiej sytuacji być 0PLN/kWh?
 

PeBruY

Zadomawiam się
Trochę tego nie rozumiem. To czemu w apce mi pokazuje jakieś stawki na stacjach GW? Też tak macie? Nie powinno w takiej sytuacji być 0PLN/kWh?
No właśnie ja jako wewnątrzsieciowe zawsze rozumiałem takie, które mogę uruchamiać kartą Ford Pass, ale kwestia płatności to co innego. @wemar, skąd masz te informacje?
 

wemar

Fachowiec
No właśnie ja jako wewnątrzsieciowe zawsze rozumiałem takie, które mogę uruchamiać kartą Ford Pass, ale kwestia płatności to co innego. @wemar, skąd masz te informacje?
Mam kartę Greenway, ale jak podjeżdżam pod ich ładowarki, to zawsze używam BO (Blue Oval = Ford pass). Nigdy mi nie odrzuciło karty BO. Nie mam też żadnych obciążeń, bo karta przypisana do BO jakiś czas temu straciła ważność, mam nową, ale nie aktualizowałem danych, więc nie ma szans na obciążanie.
Oprócz Greenway są też ładowarki innych sieci (mniejszych i większych) i jeśli znajdziecie je w nawigacji auta lub w appce, to (przynajmniej mi) nigdy nie odrzuciło karty BO.
Tak używam od dwóch lat - no prawie, bo auto nabyłem we wrześniu 2021, a kartę uruchomiono mi dopiero w lutym 2022. Trochę przebijania emaili i otrzymałem rekompensatę, w voucherach na akcesoria, ale jednak.

Tesla też na początku sprzedawała z takim bonusem auta, ale teraz się wycofuje, proponując wymianę auta na lepsze, ale już bez takiego bonusu bezpłatnego ładowania. Ford poszedł tym tropem, ale chyba sytuacja rynkowa ich przerosła i rozesłali info o bezterminowym bezpłatnym ładowaniu, ale nie przechodzącym na nowego właściciela - czyli de facto skrócili czas do 3-4 lat, jal zwykle auto jest u pierwszego właściciela.
 
Last edited:

PeBruY

Zadomawiam się
Właśnie że działa to wiem. Ale co do bezpłatności tych sesji to nie jestem pewien. Być może jeszcze nie ogarnęli dobrze systemu pobierania opłat, ale kiedyś się mogą upomnieć. Nigdzie nie widziałem informacji, żeby ładowania były bezpłatne.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja to rozumiem tak, że masz nieograniczony i darmowy dostęp, czyli możesz podjechać i się ładować i za sam dostęp nie płacisz. Innymi słowy nie płacisz za kartę od forda. Ale już nikt nie mówi, że za zużytą energię nie zapłacisz. Zresztą skoro piszą tam, że obsługują płatności za ładowanie z poziomu smartfona, no to za co masz płacić tym smartfonem?

Żeby nie być gołosłownym:
2. SUBSCRIPTION PERIOD

(1) You must have a valid subscription in order to access the Charging Network and use the EV Charging Services (“Charging Subscription”).

(2) You will receive trial subscriptions for: (i) Reduced Charging Fees at Ionity Charging Stations; (ii) Access to Charging Stations in the BlueOval™ Charge Network; [and (iii) Access to BP Pulse Charging Stations] (each separately, a “Trial Subscription”) for the specific periods shown in your Ford Account. Please note that each Charging Subscription may have a different trial period.

(3) For each Trial Subscription, you will be fully responsible for paying all amounts due for using the Charging Stations to charge your Vehicle.

No i jeszcze:
4. CHARGING SESSIONS

(1) All amounts due for the charging sessions are payable by you to FSM, including any charging fees, session fees and idle fees for overstaying your scheduled slot at a relevant Charging Station (“Charging Fees”).

(2) The rates used to calculate the Charging Fees will be made available to you on the FordPass app and your in-vehicle SYNC system. The rates will either be expressed as:

(i) a price per minute of charging or

(ii) a price per kilowatt hour of charging.

(3) The individual rates will differ between Charging Stations. Where idle fees and session fees are charged, FSM apply a 10% uplift.

(4) You agree to pay FSM for all Charging Fees using the default payment card in your Ford Pay Wallet. As a result, you authorize FSM to automatically bill your default payment card following each completed charging session for the Charging Fees due. This billing authorization will continue until your Subscription expires or is cancelled (as set out in Paragraph 2 above). For more information on the Ford Pay Wallet, please also see the Ford Pay Payment Terms and Privacy Policy set out in Section 16 of the Ford Pass terms (available here: https://www.fordpass.com/content/ford_com/fp_app/en_gb/terms.html).
 
Last edited:

mALEK

Pionier e-mobilności
dokladnie tak. "dostep", to nie "darmowe kWh" . to, ze w PL cos nie dziala, to wina naszej chorej legislacji i zagmatwanego VAT. podejrzewam, ze ford nie cisnie, bo chyba ma z tym wiecej zachodu niz z "darmowym" ladowaniem paru setek MME. taki kraj. pozostaje sie cieszyc i sie nie wychylac ;) za granica wszystko dziala tak jak powinno.
 
Top