Karta BLUE OVAL

wemar

Fachowiec
Czy z Waszych wypowiedzi mam rozumieć, że kiedy korzystacie z karty BO na stacjach wewnątrzsieciowych FORD np. Greenway pobierane są od Was opłaty za ładowanie? Czy nie korzystacie z karty BO, uważając, że będą takie opłaty pobierane i korzystacie z innych sposobów ładowania lub z własnych opłaconych kart abonamentowych?
Mowa o korzystaniu z ładowarek wewnątrzsieciowych na terenie Polski.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
korzystam tylko z BO, ale glownie Ionity (tutaj dziala plug&charge i jest najtaniej), sporadycznie inne, ale tez staram sie byc tam gdzie jest taniej (wg apki) niz na GW, z ktorego korzystam b.okazjonalnie. do tej pory nie mam zadnych obciazen na karcie (pol roku). i wlasnie dlatego, ze nie do konca jestem pewien w jaki sposob dziala lub nie, naliczanie w naszym kraju, wole korzystac z BO z duza doza ograniczonego zaufania.
 

kdldz

Zadomawiam się
Bardzo mnie zaintrygowaliscie tym darmowym ladowaniem na greenway'u - jako ze mam 100kW obok domu dzis podjechalem sprobowac. Niestety, moja karta forda nie zadzialala - okazuje sie, ze po roku anulowalem wszystkie subskrypcje (w tym ta darmowa), tak na wszelki wypadek aby nikt mi nie zajumał 750zł.

Aktywowalem spowrotem no i pokazuje ze darmowy okres probny jest na 5 lat, oraz ze był darmowy okres na ionity premium przez rok ale juz wygasł.

Co do tych płatności, no to jestem przekonany ze w teorii to jest płatne, w praktyce niekoniecznie. W pierwszym roku tak jak pare innych osób używałem IONITY kilka razy, i mimo że appka pokazywała normalnie cene 1,5zł to nigdy nic mi nie pobrało - mam normalną kartę kredytową podpiętą.

Testy do przeprowadzenia to:
- Czy pobierze za GreenWay? jeśli tak to chyba problem z nieważna kartą u @wemar. Słabe jest to, ze w appce forda jest wieksza kwota za kWh niz w GreenWay bez abonamentu...
- Czy pobierze kase na IONITY i jezeli tak to ile (zakladam, ze 3.50 tak jak pokazuje appka)? Jade w przyszlym tygodniu do wawy to sprawdze.

Ogolnie to uwazam ze te ladowania powinny byc platne i bylem mocno zdziwiony ze nigdy mi nie obciazylo ladowania na IONITY. Tak, w stanach do aut dawali darmowe ladowanie na 3 miesiące z limitem kilometrów, ale u mnie sprzedawca wyraznie mówił, ze karta daje darmowy abonament premium na ionity przez rok, a nie ze darmowe ładowanie. Inne rynki, inne modele aut, nawet inne numery VIN przeciez.

Dodatkowo, gdy dzis ponownie wlaczalem darmowa subskrypcje kazalo mi wybrac karte kredytową, z takim wyjasnieniem:
Screenshot 2023-05-12 at 11.35.11.png
 

vwir

Pionier e-mobilności
No gdzieś to już wyżej załączałem, tylko po angielsku. Generalnie tak - jest płatne, ale nie wiem, czy Ford Polska na obecnym etapie się w ogóle opłaca to egzekwować. Podejrzewam, że dopóki nie widzą dużych strat to machnęli ręką. Dodam tylko, że za granicą od razu po zakończeniu ładowania ściągnęło mi kasę. A przecież nigdzie nic nie piszą że ta karta jest darmowa w PL a nie jest darmowa poza granicami. Po prostu za granicą więcej tego jeździ i lokalnym oddziałom forda opłacało się wszystko dopiąć jak należy. Inaczej poszliby z torbami.
 

wemar

Fachowiec
... nie wiem, czy Ford Polska na obecnym etapie się w ogóle opłaca to egzekwować.
Ford Polska nie jest stroną tej operacji, ponieważ nie wydaje kart BO i nie jest ich operatorem. Wydaje jedynie karty nabywcy i przekazuje do centrali w Londynie dane o kliencie i dacie sprzedaży (rejestracji) auta. Wszystkie dane są wprowadzane i autoryzowane właśnie w Londynie. Reklamowałem niedziałającą kartę BO i te dane są pewne na 100%.


- Czy pobierze za GreenWay? jeśli tak to chyba problem z nieważna kartą u @wemar.
Karta przeterminowała się już w trakcie korzystania, ale zarówno w czasie jej ważności, jak i po nim nie miałem pobieranych, żadnych kwot za ładowanie. Fakt, że karta nie jest aktywna i ładowanie przechodzi świadczy o tym, że karta nie jest weryfikowana, a byłaby, gdyby płatność miała być realizowana. Greenway raczej nie obciąży karty, bo oni mają umowę kompleksową z FORD, więc klient docelowy ich nie bardzo interesuje.


Wysłałem zapytanie do Ford.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ford Polska nie jest stroną tej operacji, ponieważ nie wydaje kart BO i nie jest ich operatorem. Wydaje jedynie karty nabywcy i przekazuje do centrali w Londynie dane o kliencie i dacie sprzedaży (rejestracji) auta. Wszystkie dane są wprowadzane i autoryzowane właśnie w Londynie. Reklamowałem niedziałającą kartę BO i te dane są pewne na 100%.
Ciekawe, jak to jest w innych krajach. Bo za ładowanie w Austrii kasę mam ściągniętą przez Ford Austria.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
i moze dlatego to nie dziala, bo u nas BO obsluguje Ford UK, a nie Ford PL, a ze UK nie jest u UE, to w PL im sie to rozjezdza.
trzeba jechac dalej na wschod to sprawdzic ;)
 

wemar

Fachowiec
Jest jeszcze jedna kwestia ... skoro oferują bezpłatny dostęp do ładowarek sieciowych (cokolwiek oznacza "dostęp") pierwszemu nabywcy MME, to jak wyceniona jest opcja płatna, bo o tym nigdzie nie ma ani słowa.
W świetle informacji, którą otrzymałem, że mam bezpłatny dostęp do czasu zbycia MME, to ile będzie musiał zapłacić przyszły nabywca MME, by także mieć dostęp do sieci BO?

W USA pierwsze modele Tesla 3 były sprzedawane z bezpłatnym ładowaniem do końca żywotności samochodu. Zasadę tę zmieniono chyba pod w 2021 lub na początku 2022. Teraz Tesla wycofuje się (chce się wycofać) także z tej opcji, ale robi to w ten sposób, że oferuje zamianę starego auta, na nowszy i lepiej wyposażony model, ale bez tego bonusu bezpłatnego ładowania. Opcja ta działała wyłącznie przy korzystaniu z ładowarek Tesli, ale jednak jest - tylko na terenie USA i Kanady, w Europie nie była oferowana chyba.
 

wemar

Fachowiec
i moze dlatego to nie dziala, bo u nas BO obsluguje Ford UK, a nie Ford PL, a ze UK nie jest u UE, to w PL im sie to rozjezdza.
trzeba jechac dalej na wschod to sprawdzic ;)
Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że przez Brexit polską kartą nie zapłacisz na Wyspach. Realizacja płatności oraz weryfikacji elektronicznych jest prosta i w kilka sekund wprowadzisz ją w dowolnym sklepie internetowym. Nie sądzę, by ten detal przerastał ludzi z Forda.

Poza tym wszystkie karty w Europie są obsługiwane przez centralę na Wyspach, bo tam jest centrum na Europę.
 
Top